2019-01-31, 07:46
Medlem
Jag har haft tinnitus i flera år nu som ökat gradvis några gånger. Äter ofta Ipren för jag får huvudvärk emellanåt och det är typ det enda som fungerar på mig. Aldrig haft några problem med Ipren. För 3 dagar sedan käkade jag en 400mg Ibuprofen istället och några timmar efter det ökade min tinnitus kraftigt och det sitter i än 3 dagar senare. Det har levt rövare under dessa dagar och pipit på olika sätt mot förut och mycket värre. De ska ju ha samma verkningsämne i sig men tror inte bara det är en tillfällighet heller. Känns som att denna ökning kommer att bli permanent om jag känner min tinnitus rätt. Ska aldrig mer stoppa i mig just Ibuprofen i alla fall.

Så jävla typiskt för jag har känt de senaste veckorna att min tinnitus har lugnat sig lite och inte märkt av den speciellt mycket efter att jag dragit ned dramatiskt på cannabis. Sen så händer det här och den blir värre än någonsin.
Senast redigerad av dannejanne 2019-01-31 kl. 07:55.
Citera
2019-01-31, 13:58
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannejanne
Jag har haft tinnitus i flera år nu som ökat gradvis några gånger. Äter ofta Ipren för jag får huvudvärk emellanåt och det är typ det enda som fungerar på mig. Aldrig haft några problem med Ipren. För 3 dagar sedan käkade jag en 400mg Ibuprofen istället och några timmar efter det ökade min tinnitus kraftigt och det sitter i än 3 dagar senare. Det har levt rövare under dessa dagar och pipit på olika sätt mot förut och mycket värre. De ska ju ha samma verkningsämne i sig men tror inte bara det är en tillfällighet heller. Känns som att denna ökning kommer att bli permanent om jag känner min tinnitus rätt. Ska aldrig mer stoppa i mig just Ibuprofen i alla fall.

Så jävla typiskt för jag har känt de senaste veckorna att min tinnitus har lugnat sig lite och inte märkt av den speciellt mycket efter att jag dragit ned dramatiskt på cannabis. Sen så händer det här och den blir värre än någonsin.

Jag beklagar! När det gäller Ibuprofen skall man undvika detta så mycket man bara kan! Jag tog en hel del av det förra våren och jag har kanske fått besvär från det nu, tinnitusen i vänster öra började iofs inte förräns i höst.

Jag kom över denna artikeln med tillhörande vitnesmål nedan, man blir helt förskräckt.

http://hearinglosshelp.com/blog/ibuprofen-and-tinnitus/
Senast redigerad av Gabrielswe 2019-01-31 kl. 14:21.
Citera
2019-02-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Jag beklagar! När det gäller Ibuprofen skall man undvika detta så mycket man bara kan! Jag tog en hel del av det förra våren och jag har kanske fått besvär från det nu, tinnitusen i vänster öra började iofs inte förräns i höst.

Jag kom över denna artikeln med tillhörande vitnesmål nedan, man blir helt förskräckt.

http://hearinglosshelp.com/blog/ibuprofen-and-tinnitus/
Ja surt är det. Har läst en hel del på nätet efter detta och upptäckt att man definitivt ska hålla sig undan ifrån det. Önskar bara jag visste det tidigare.

På morgonen när jag vaknar så märker jag inte av höjningen direkt. Det är rätt tyst vid uppvaknande och sen när jag har varit uppe i cirka 10 minuter så kommer det tillbaka sakta men säkert under cirka en timme eller så. Väldigt skumt. Ljudet har också varit lite olika under dessa dagar. Nån dag högfrekvent pip nån annan dag mer som en svärm med gräshoppor som låter en sommarkväll. Får se vart det hela slutar eller om det kommer fortsätta så här. Höjningen är i alla fall inte lika kraftig som den var första kvällen eller dagen efter då var det ett jädra pip. Så lite har det allt minskat.

Den verkar nästan på något sätt var kopplad till mitt blodtryck när jag tänker efter. Just för att det är rätt tyst när jag vaknar sen när den ökar successivt när jag gått upp så pulserar ljudet med mina hjärtslag.

Hjärnan är dock fantastisk på att anpassa sig. Man mår dåligt över det en dag eller två sen blir man van rätt fort. Tänka sig att jag mådde så dåligt första gången jag upptäckte tinnitus den var så låg då. Jag skulle bli sketaglad om den kunde hålla sig på den nivån idag.
Senast redigerad av dannejanne 2019-02-01 kl. 17:39.
Citera
2019-02-08, 16:49
Medlem
Jag har haft en mycket bra dag idag och inte haft någon spike alls i min tinnitus än så länge för första gången sedan jag fick en höjning för snart två veckor sedan. Haft långa stunder då jag inte ens tänkt på den precis som förut. Skillnaden är att jag tog en Postafen igår kväll vid läggdags.
Citera
2019-02-10, 17:44
Medlem
Citat:
Jag har haft en mycket bra dag idag och inte haft någon spike alls i min tinnitus än så länge för första gången sedan jag fick en höjning för snart två veckor sedan. Haft långa stunder då jag inte ens tänkt på den precis som förut. Skillnaden är att jag tog en Postafen igår kväll vid läggdags.

Skönt o höra - lite mildring för stunden!

Sömnen är otroligt viktig och dricka mycket vatten👍
Citera
2019-02-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little-Mandy
Skönt o höra - lite mildring för stunden!

Sömnen är otroligt viktig och dricka mycket vatten👍
Jag måste faktiskt rätta mig själv här. Det var inte Postafen som tog "bort" min tinnitus den dagen. Jag tog det kvällen efter igen med stor förhoppning men det pep som tusan i öronen igen dagen efter och depigheten kom tillbaka då jag insåg att det inte funkade. Då började jag fundera på varför den var så mycket bättre just den dagen. Då kom jag på att jag käkade Tone i 2 dagar före det. 2 tabletter första dagen sen 1 dagen (sista pillret) efter och det var samma dag som jag tog Postafen senare på kvällen. Jag drog på en gång tanken mot Postafen och tänkte inte på att jag hade käkat tone.

Grejen är den att jag har käkat det förut utan upplevt resultat men det var när min tinnitus var mycket mildare och kanske även pga annan orsak. Så jag hade väl redan avfärdat det men käkade de 3 sista jag hade i ett desperat försök.

Men jag gick och köpte nya sådana på Life efter att jag kom på den tanken för det kändes verkligen som något var orsaken och att jag inte bara hade en enstaka bra dag för skillnaden var så himla påtaglig under hela dagen och kvällen den dagen det var bra. Den var så där mild så man inte tänker på den och den går att maskera rätt enkelt. Innan kunde ingenting maskera den längre i princip inte ens en utekväll med massa surr på en större krog.

Så på fan så dagen efter jag började käka dem igen så var min tinnitus så mycket bättre igen. Den har hållit sig väldigt mild nu i några dagar igen ända sedan jag började äta Tone igen. Viss förhöjning har jag haft när jag vaknat innan jag tagit dagens första piller men efter någon timme så mattas den ned igen. Just nu är det så "tyst" så jag bara sitter och njuter. Allt är relativt.

Man har ju läst i Aftonblaskan etc att "Tone botade min tinnitus" etc och avfärdat det hela som förskönade historier från extrema undantagsfall eller ren reklamartikel. Men det har verkligen fungerat för mig. Den minimerar min tinnitus kraftigt. Tänker ta ett på morgonen i fortsättningen sen ett till när jag kommer hem från jobbet. Min tinnitus går från väldigt jobbig och påträngande till väldigt hanterbar så stor blir skillnaden för mig. Så det är faktsiskt inte bara hokus pokus den där produkten. Den må kanske inte fungera för alla men för mig gör den väldigt stor skillnad och det nästintill omedelbart från det jag börjar att ta det.
Citera
2019-02-23, 12:06
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jaja snacka går ju finns ingen anledning för dig att pröva eller tro på laserbehandling vi /jag som blivit botade från långvarlig tinnitus sover gott på nätterna nu besvärsfria och trygga såna som dig tar vi med en klackspark....

Hur gick det, är du fortfarande tinnitusfri?
Citera
2019-03-02, 21:44
Medlem
Min högsta önskan att så slippa den här tinnitusen. Lyckliga ni som blivit av med den.
Citera
2019-03-03, 16:59
Medlem
Citat:
Jag måste faktiskt rätta mig själv här. Det var inte Postafen som tog "bort" min tinnitus den dagen. Jag tog det kvällen efter igen med stor förhoppning men det pep som tusan i öronen igen dagen efter och depigheten kom tillbaka då jag insåg att det inte funkade. Då började jag fundera på varför den var så mycket bättre just den dagen. Då kom jag på att jag käkade Tone i 2 dagar före det. 2 tabletter första dagen sen 1 dagen (sista pillret) efter och det var samma dag som jag tog Postafen senare på kvällen. Jag drog på en gång tanken mot Postafen och tänkte inte på att jag hade käkat tone.

Grejen är den att jag har käkat det förut utan upplevt resultat men det var när min tinnitus var mycket mildare och kanske även pga annan orsak. Så jag hade väl redan avfärdat det men käkade de 3 sista jag hade i ett desperat försök.

Men jag gick och köpte nya sådana på Life efter att jag kom på den tanken för det kändes verkligen som något var orsaken och att jag inte bara hade en enstaka bra dag för skillnaden var så himla påtaglig under hela dagen och kvällen den dagen det var bra. Den var så där mild så man inte tänker på den och den går att maskera rätt enkelt. Innan kunde ingenting maskera den längre i princip inte ens en utekväll med massa surr på en större krog.

Så på fan så dagen efter jag började käka dem igen så var min tinnitus så mycket bättre igen. Den har hållit sig väldigt mild nu i några dagar igen ända sedan jag började äta Tone igen. Viss förhöjning har jag haft när jag vaknat innan jag tagit dagens första piller men efter någon timme så mattas den ned igen. Just nu är det så "tyst" så jag bara sitter och njuter. Allt är relativt.

Man har ju läst i Aftonblaskan etc att "Tone botade min tinnitus" etc och avfärdat det hela som förskönade historier från extrema undantagsfall eller ren reklamartikel. Men det har verkligen fungerat för mig. Den minimerar min tinnitus kraftigt. Tänker ta ett på morgonen i fortsättningen sen ett till när jag kommer hem från jobbet. Min tinnitus går från väldigt jobbig och påträngande till väldigt hanterbar så stor blir skillnaden för mig. Så det är faktsiskt inte bara hokus pokus den där produkten. Den må kanske inte fungera för alla men för mig gör den väldigt stor skillnad och det nästintill omedelbart från det jag börjar att ta det.

Har du fortfarande lite mildare musik från ”djävulens orkester”?
Citera
2019-03-29, 13:47
Medlem
R.Bloodworths avatar
Har sedan i måndags också haft en spike i min tinnitus. Jag tror att det är stressrelaterat. Hoppas bara den lägger sig igen.

Denna spike kom i stort sätt samtidigt som jag slutat äta tramadol, vilket gjort att jag känt mig stressad och haft ångest, så det kan vara hjärnan som är i ett panikläge och behöver lugna ner sig.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2019-03-29 kl. 14:07.
Citera
2019-03-29, 22:54
Medlem
R.Bloodworths avatar
För er som inte hört talats om Julian Cowan Hill så rekommenderar jag starkt att ni söker upp honom på youtube. Han har sjukt bra kunskap om tinnitus och är övertygad om att tinnitus, all tinnitus, kan kraftigt reduceras och läser ni kommentarerna på alla hans videos så inser ni hur många han faktiskt hjälpt.

Sök även på Josef Rauschecker.
Citera
2019-04-08, 19:46
Medlem
sigurts avatar
Jag har en kort fråga som jag hoppas några av er med tinnitus kan svara kort på.

Frågan: När ni hör ljudet/bruset, kan ni då göra en hastig rörelse med huvudet och ljudet försvinner under den korta perioden rörelsen är?

Jag var hos läkaren och har fått en remiss till en öron/hals doktor, min läkare kunde inte säga om det enbart är öroninflammation eller tinnitus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in