Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Innan jag laddar om - och jag har gott om krut - så måste jag fråga om dina frågor är retoriska?
Både och. Jag är genuint intresserad av vad du anser i Filterhistorien.
Jag funderar lite kring när det senast annonserades att en lösning var nära förestående. Då var det Ölvebro som skulle lösa det innevarande år, och han hade vittnet Alf Lundin i åtanke. Hans historia muterade lite väl kraftigt, från att ha sett något på Adolf Fredriks kyrkogård, till efterföljande män med CP-ärr på högra kinden, till att ha sett själva mordet.
Kan man påvisa att SEs vittnesmål muterar, på ett sätt som inte vore 1) logiskt, eller 2) nödvändigt, i händelse av att han mördade Palme?
Dvs, krångligt nu, muterar han någonstans utan rimlig anledning? Hittar man någon snacksalighet inom hans märkliga utsaga? Utan att avfärda allt topp till tå?
Muterar han mindre än andra? Eller mer?
En sak till, smäller samma ammunition olika högt i olika revolvrar? Troligen va? Vi kan få olika utgångshastigheter och anslagsenergier. Jag funderar på om det utöver dom fem sex nämnda, kanske finns någon obskyr liten semiantik revolver som tar winchesterammunition.
En sak till, som jag har funderat på när t ex Wall nämner det orimliga i att han har en revolver på sig: är det inte rätt vanligt att ostraffade begår så kallat utökat självmord, rent statistiskt?
Nä, jag är genuint intresserad av vad du eller Mac tänker om TP. Kruta på bara!