2019-04-07, 20:16
Medlem
Miah och Niclas känns så självklara tillsammans. Har de ens stött på några större problem under expedimentet? Allt har bara flytit på verkar det som vilket är ovanligt i det här sammanhanget. Hursomhelst så tror jag att de har alla möjligheter att utveckla en långvarig relation.
Citera
2019-04-07, 20:29
Medlem
skrudiss avatar
Besviken på produktionen. Ofantligt ointressant med knappt någon vardag. "Experternas" klyschor och plattityder drar bara ned på tempot. Har följt programmet med glädje, men denna säsong var kass. Två program avsattes för intro/bröllop, ett för resan, ett-två avsnitt för "festen" och ett avsnitt för "valet". Inte mycket tycktes ske mellan eventen. Lägg till pratet med "experterna" och ständiga cirkelresonemang och överanalyserande ("X är för bra", "Y är inte kär i mig" etc).
Citera
2019-04-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Besviken på produktionen. Ofantligt ointressant med knappt någon vardag. "Experternas" klyschor och plattityder drar bara ned på tempot. Har följt programmet med glädje, men denna säsong var kass. Två program avsattes för intro/bröllop, ett för resan, ett-två avsnitt för "festen" och ett avsnitt för "valet". Inte mycket tycktes ske mellan eventen. Lägg till pratet med "experterna" och ständiga cirkelresonemang och överanalyserande ("X är för bra", "Y är inte kär i mig" etc).

Den här säsongen blev sämre för att programmet försökte motivera sin existens genom tydlig genusvinkling. Noterade förövrigt att genusvetaren inte ens fick vara med på slutet. Tyckte t.o.m. produktionen att hon var så usel att de sparkade henne?

Hennes påstående att Niclas hade makten i hans och Mihas förhållande för att han var man var direkt skrattretande.

I övrigt är det intressant att notera att Daniel inte är särskilt feministisk utan snarare antifeminist och jämställdist. Hans vanligaste inlägg i genusdebatten är att han stör sig på att kvinnor på många områden ges större befogenheter än män. Nu senast kritiserade han att det är acceptabelt att kvinnor kommer med utseendekrav, medan det inte vore acceptabelt för honom att säga att han vill ha en slank och liten kvinna. Så att han skulle rösta på FI ser jag som uteslutet faktiskt.

Min respekt för Daniel stiger med tiden. Trodde först att han var en feministisk vänsternolla men hade onekligen fel.
Senast redigerad av Mafia 2019-04-07 kl. 20:57.
Citera
2019-04-08, 00:04
Medlem
Det kom lite respons på kommentarerna i uppföljningsavsnittet. Man såg direkt att nu har Magnus tänkt på att öppna ögonen. Såg mer av ögonen på detta femtonminuters avsnitt än på alla tidigare program. Och Jannica kommenterade sina blickar till kameramannen i tid och otid.
Citera
2019-04-08, 06:44
Medlem
Steff83s avatar
Alla har ju inte haft balls att skilja sig i TV utan dom har gjort strax efter istället. I vart fall brukar det inte hålla så länge. Undantaget ifjol med brandmannen och vad hon nu hette.
Citera
2019-04-08, 09:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Alla har ju inte haft balls att skilja sig i TV utan dom har gjort strax efter istället. I vart fall brukar det inte hålla så länge. Undantaget ifjol med brandmannen och vad hon nu hette.

Jag tror inte det handlar om balls, utan att de vill se hur det fungerar när kamerorna slocknat. Det är ju först då det blir vardag.
Citera
2019-04-08, 09:23
Medlem
Är det något av paren som haft en längre relation? Det är ju flera som valt att säga ja till att fortsätta vara gifta men hur har sedan gått? Har det tagit slut direkt efteråt? När det gäller årets säsong verkar det som både Malin/Daniel och Jannica/Magnus gick skilda vägar efter en kort tid. Jannica skyller på att hon och Magnus är alldeles för olika som personer men det visste hon ju innan. Förstår faktiskt inte varför hon valde att fortsätta? Hon retade sig ju bara på Magnus, det är väl inget att satsa på? Antagligen flyttade de isär direkt.
Citera
2019-04-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

De enda som jag vet fortfarande är gifta är Sara och John (från förra året?). Hoppas det går lika bra för Niclas och Miah.
Citera
2019-04-08, 12:30
Medlem
Enmansdemos avatar
*Meditera In* Försök aldrig inbjuda till för-likning med kunder, det slutar bara med att ditt eget inlägg tas bort under OT

Jannika är utöver att vara en 10 poängare utseendemässigt grymt attraktiv gällande retsamhet och medvetna kameratittarna som värsta Svullo, och vi får väl lita på hennes ord att Magnus återger en-del, kanske är dom därför gifta fortfarande för att den upp-stressen kunnat hållas nere

Det verkar ju som att den feminina mesen Miha avstår att befinna sig uppe i (jordnöts)smöret.
Ett feministiskt själv-in-steg är ju annars att smörja in sin mans huvud i
Green Choice Jordnötssmör Crunchy & sedan slicka bort det likt människans bäste vän brukar
(enligt Aschberg) samtidigt som hennes vänsterhand vilar nere i den påslagna brödrosten på värsta svårighetsgraden ömsomt visslandes på Kucku Danielssons "Bra vibrationer"

Och Daniel verkar vara någorlunda sund som noterade navelsträngen som löpte från den
förlorade sonen in i Malins allra oheligate hålrum, frågan är om han kommer illustrativt och
jävligt våga delta i Gäster med gester & skojfriskt tutta eld på denne förbindelselänk och tippa tillbaka på ryggen och gå passgång under (n)avelsträngen, eller om han kommer att hoppa över den med V-stilen som om det vore det slaka hopp-repet på skolgården
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-08 kl. 12:40. Anledning: Bert är fortfarande homosexuell tror vi
Citera
2019-04-08, 18:25
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Serien har i grunden ett mycket spännande koncept som man som tittare blir engagerad i. Men produktionen lämnar tyvärr övrigt att önska. Sexologi och framförallt genus saknar existensberättigande i serien. Det blir snömos som drar ner helhetsintrycket och fördunklar det enkla konceptet.

Att 25% av serien, det vill säga de två första avsnitten, går åt till bröllopet var i överkant. Det hade räckt med ett avsnitt.
Citera
2019-04-08, 20:09
Medlem
dialektikers avatar
Jag har glömt att kommentera något mycket viktigt. Såg ni att Jannika hade kokt potatis på morgonmackan, för ett par avsnitt sen.
Det såg jätteäckligt ut. För övrigt så var det en av de sakerna som hon uppskattade med Magnus i början: "Han köper potatis till mig"
Men ack, det räckte inte.

Ja, ruggiga matvanor de har. Jag förstår varför inte Miha fått jordnötssmör-macka med sylt på hos Niclas.

Övriga kommentarer. Finns faktiskt inte så mycket mer att kommentera.

Jo, han är lite ruggig den där sonen till Malin. Bra att Daniel sa till honom att Malin och hans relation är lite suspekt.
Det som känns skumt med sonen är att han är så auktoritär över Malin. Det är som att han är hennes pappa.
Citera
2019-04-08, 22:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har glömt att kommentera något mycket viktigt. Såg ni att Jannika hade kokt potatis på morgonmackan, för ett par avsnitt sen.
Det såg jätteäckligt ut. För övrigt så var det en av de sakerna som hon uppskattade med Magnus i början: "Han köper potatis till mig"
Men ack, det räckte inte.

Ja, ruggiga matvanor de har. Jag förstår varför inte Miha fått jordnötssmör-macka med sylt på hos Niclas.

Övriga kommentarer. Finns faktiskt inte så mycket mer att kommentera.

Jo, han är lite ruggig den där sonen till Malin. Bra att Daniel sa till honom att Malin och hans relation är lite suspekt.
Det som känns skumt med sonen är att han är så auktoritär över Malin. Det är som att han är hennes pappa.

Potatis på macka är inte helt ovanligt. Varför skulle hon inte kunna få en jordnötssmörsmacka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in