2018-12-24, 23:25
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
För att dra till med en spelare som nog ingen ser ner på nu men som underskattades rejält vid draften 2016:

Kan ni fatta att Charlie McAvoy gick först som 14e man? Killen hade ju storback skriven över sig så det sken om det. Men för den delen, det fanns många bra att välja på i den draften. Fortfarande dock, han borde ha gått tidigare.

Och i samma draft gick DeBrincat som nummer 39! Den är nästan ännu galnare. Killen hade ju öst in poäng i ungdomshockeyn.

Har en känsla av att vissa valde bort McAvoy för att han "bara" är 6'0'', om han hade varit 6'2'' eller mer hade han gått högre upp.

DeBrincat valdes också sent pga sin storlek. Patrick gick högt för han hade perfect size, vilket är lite sjukt, dagens och framtidens hockey är bara "skills". DeBrincat har the skill-set helt klart.
Citera
2018-12-24, 23:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Har en känsla av att vissa valde bort McAvoy för att han "bara" är 6'0'', om han hade varit 6'2'' eller mer hade han gått högre upp.

DeBrincat valdes också sent pga sin storlek. Patrick gick högt för han hade perfect size, vilket är lite sjukt, dagens och framtidens hockey är bara "skills". DeBrincat har the skill-set helt klart.

Sådant trodde jag scouterna hade lärt sig vid det här laget. Man kan tycker ju att dom borde ha lärt sig efter sådana som Theo Fleury och Martin St Louis.
Citera
2018-12-26, 00:00
Medlem
Samtliga spelare hos Leksand och Bofors.
Citera
2018-12-26, 04:07
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Samtliga spelare hos Leksand och Bofors.

Vill gärna höra motiveringen till BIK Karlskoga?

Personligen är jag dessvärre tvungen att framhäva Niklas Svedberg i kategorin "överskattade".

Hjälpen från utespelarna har förvisso varit under all kritik, men anmärkningsvärt många puckar som har letat sig in bakom Svedberg har varit förbluffande billiga och i vissa fall direkt matchavgörande.
Citera
2019-04-07, 20:15
Medlem
Mycatisonfires avatar
Jag tycker bäckström är överskattad... han spelar brevid nhls bästa målskytt sen gretzky/lemiuex ändå gör han inte speciellt mycket poäng. Suger i landslaget med.
Citera
2019-04-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Jag tycker bäckström är överskattad... han spelar brevid nhls bästa målskytt sen gretzky/lemiuex ändå gör han inte speciellt mycket poäng. Suger i landslaget med.

Snittar 1 p i NHL, ca 0,7 i landslaget. Ja det suger verkligen!
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-07 kl. 21:00.
Citera
2019-04-07, 22:38
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Snittar 1 p i NHL, ca 0,7 i landslaget. Ja det suger verkligen!

Allt är relativt, han spelar ju brevid den bästa målgöraren på decinnier...
sen tror jag inte han snittar 1 poäng i nhl..
Han är en bra spelare såklart, dock inte en av de bästa.
Senast redigerad av Mycatisonfire 2019-04-07 kl. 22:41.
Citera
2019-04-07, 23:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Vem är det som lägger mackorna då? Ovie skulle inte göra sina 50 per säsong utan Bäckis. Men jag uppskattar ett snyggt troll.
Citera
2019-04-08, 00:48
Avstängd
Citat:
sen tror jag inte han snittar 1 poäng i nhl..

0.93.
Citera
2019-04-08, 00:56
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
0.93.

16/17 snittade han faktiskt exakt 1 poäng i SC. Förra året 1.15 i SC.
Citera
2019-05-10, 23:23
Medlem
CaballoBlancos avatar
En överskattad målvakt: Henrik Lundqvist
Och så en underskattad målvakt: Robin Lehner

Från svenskt håll iaf, där Lundqvist får mycket mer uppmärksamhet än flera övriga bra målvakter vi har i NHL.
Hur de uppmärksammas i USA/Canada skiljer sig nog rejält. Lehner är ju nominerad till Vezina Trophy nu iaf. Men att komma in i en svensk VM trupp är svårare.
Obs jag säger inte att Lundkvist aldrig varit bra, för det har han, men det är rätt många år sedan nu. Bästa svenske målvakt är han inte, men han anses av nån anledning som det ännu här i sverige.
Citera
2019-05-18, 11:50
Medlem
Citat:
Skojar du? Han är en av ligans mest underbetalda spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in