Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Lägg fram dina FAKTA för Hedbergs sak, så ska jag bemöta det.
Som sagt har jag inte läst hans bok. Men huvudsakligen så handlar det om att mordet eller teatermordet på Olof Palme var väl planerat och utfört. Det kan endast ha utförts av personer med makt och som stod Palme nära.
Till att börja med så kan vi ju ta de här punkterna.
Platsen där det skedde, mycket osannolik. Mördaren stod och väntade på ett ställe som var bra om man ville rymma. Hur kunde han veta att de skulle gå den vägen? Varför valde paret att gå hem mitt i iskalla natten och dessutom ta en omväg? Då skall man dessutom veta att OP hade avsagt sig livvaktsskydd just denna natt. Varför gjorde han det och vilka kände till det?
Själva skottet var perfekt och avlossades från mycket nära håll. Som gjort för att orsaka kortast möjliga lidande. Det finns vittnesmål som säger att OP talade med mördaren precis innan skottet.
Många vittnen talar om män med komradio i området innan mordet.
Mordet skedde i Hans Holmers polisdistrikt och han blev huvudansvarig för utredningen. Hans Holmer hade tidigare varit SÄPO-chef. Hans Holmer har själv sagt att om sanningen om Palmemordet kom fram så skulle det skaka nationen i sina grundvalar. Detta uttalande vägrade han att förklara under KU-förhör.
Husrannsakan skedde först 2 veckor efter mordet i OP:s hem vilket är anmärkningsvärt då det gällde en statsminister. OP:s gula anteckningsbok hittades aldrig. LP särbehandlades under förhören och slapp till exempel att bandas.