Citat:
Ursprungligen postat av
errk
Nya kartan är fan grym, sjukt mycket snyggare än de andra och allmänt trevligare. Känns som de lagt ner väldigt mycket mer tid på den än med Sanhok där allt ser likadant ut.
Ibland måste man till och med stanna upp och njuta av utsikten och det finns jäkligt fräna ställen att droppa på.
Tempot känns snabbare än Erangel men inte samma lotteri som det är på Sanhok.
Lootmässigt hamnar den mellan Miramar och Sanhok, dock är det nog inte korrekta loot-listor på testservern då det t.ex. fullkomligt regnar mac10s, vertical grips och SR-silencer medan thumbgrip lyser med sin frånvaro och Winchester (inte för att jag vill ha en) är ovanligare än M24. Verkar också vara mer meds än t.o.m. Sanhok.
Nya vapnet känns ok, känns som lägre rate of fire än både m4 och scar men den låter grymt, inte testat så mycket dock.
Gillar att man kan hitta lvl 3 hjälmar, en mini-nerf till kar/m24 och mini-buff till SKS/SLR (om man lyckas hitta någon).
Nya fallskärmsgrejen har jag inte fått kläm på riktigt, går fortare att ta sig ner men svårare (?) att segla långt om man nu gillar det.
Kanske är nyhetens behag men detta kan nog bli den bästa kartan.
Spelar på mobilen och tycker Erangel är överlägset bästa banan för att den har mycket mer varierad gameplay än de andra. Biljakter, sniping, närstrider, brofajter, stadsfajter, liggande strider med granater, tid för loot, båtåkning, bilfärder, simnig, många möjliga spelstrategier mm mm.
Miramar skulle också kunna vara riktigt trevlig men att öknen är så gropig pajar den tyvärr. Tänk er om Miramar vore slätt. Hade kunnat bli grymt trevliga bilfajter då.
Vikendi må vara snygg men ack så tråkig. Sanhok är det alldeles för lätt att gömma sig i och ständiga närstrider utan bilåkning.
Måste förövrigt säga att Pung är bästa spelet jag spelat alla kategorier. Fantastiskt spel!