Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Hur tänker ni om uppgifterna om att BO och en man har hörts prata i riktning från BOs hus till FP?
Hur får ni in den döve mannen i den bilden? BO kunde inte teckenspråk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det finns döva som lärt sig läsa på läppar och även kan prata. För inte så länge sedan såg jag en döv kvinna på TV sjunga till exempel. Hon kunde känna musikens rytm via sina fötter när hon stod barfota på scenen.
Det skulle vara ett mycket underligt sammanträffande om de par som hörvittnet enligt MV har gått samtalande i riktning mot planket inte skulle ha varit LW och hennes baneman. Jag tror ju på att detta vittne finns. Om det inte var LW med följe, då borde man fått veta vilka paret varit via förhör. Varför har man isf inte fått tag på dom?
Man kan ju fundera på hur LW och denne MJ har kommunicerat om hon inte behärskade teckenspråk?
MJ har säkerligen kunnat läsa på läppar när hon har pratat, men har han kunnat prata utan att det hörs att det finns en hörselnedsättning/dövhet med i bilden? Det förekommer att vissa döva personer kan prata med så gott som normalt tonläge och uttal, men då finns oftast någon förmåga kvar att höra eller så har personen haft förmågan tidigare i livet.
Min tanke är ändå att vittnet hörde två personer som samtalade, det verkade som att de kände varandra och vittnet inte kan ha uppfattat att den ena hade hörselproblem.
Det går inte riktigt heller ihop med synvittnet som sett en person samtala utanför fönstret, om den ena partern är döv. Om han skulle ha kunnat höra till viss del, borde de inte stå nära varandra så att han både kan se hennes läppar och höra bättre? Synvittnet borde då ha sett två personer förmodligen.
Det är för mycket som inte går ihop med denne man MJ för att jag ska tro på honom som gm.
Som jag sagt tidigare; det behöver absolut inte vara den som
för oss verkar ha motiv som är den skyldige.
Det ska mycket till för att man ska kunna utföra ett mord.
Det kan inte vem som helst göra.