2019-04-06, 22:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag vet inte mer än Er härinne på tråden om den saken ,läste här inne på tråden att Lena och han inte kom sams överhuvudtaget ,vem som ogillade vem mest , vet inte jag ...okej .

Så det var det som gjorde att jag funderade på om de två gick en sväng och samtalade om vem av dem som skulle åka med ,och vem som stanna hemma för att det annars skulle bli aningens ohållbart ,hela resan ,typ någon slags deal ?

Bara en tanke ,antagligen inte sant alls ,spekulation bara ..

Lite svårt att ”prata” med någon som inte
hör i mörkret vid planket, tänker jag.
Citera
2019-04-06, 23:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Lite svårt att ”prata” med någon som inte
hör i mörkret vid planket, tänker jag.

Jo det klart , hmm ..inte lätt alls ,blir nog inte mycket sagt då .... iofs så brukar ju geocachare ha med sig både ficklampa och pannlampa ?

(Spekulation)
Ibland kan man undra om Lena "tog för sig lite för mycket" av allt , på något sätt , så att folk kände sig som om de inte var med i game:t längre ?
Att de sorterades bort på något sätt , utav henne ??? Utan att hon tänkte på det ?

Eftersom jag bara hade ytlig kontakt med Lena ,så vet jag ju inte hur hon agerade i lite mer stabila gängbildningar ,om hon liksom ställde sig mitt i rampljuset ,typ trampade folk på tårna ,som det brukar heta ?
Ödmjukhet är ju rätt så bra att visa i nya konstellationer ...(även gamla )....så jao ??

Har man varit präst så är man ju van i jobbet , att synas och höras , och att folk lyssnar till en , på ett speciellt sätt ,så hon kanske tog med sig lite utav den pondusen när hon var på geo-äventyr ?
Något slags mässande ...
Och det kan ju ha ogillats utav en del ; rätt förståeligt ...

Ja vem vet ?

Försöker förstå båda sidor utav den här soppan

Men eftersom jag inte vet mer än någon annan härinne på tråden , så slutar jag komma med massa spekulationer ,för det som är sant , har jag som sagt ingen som helst aning om ,tycker bara att det är otroligt ledsamt det som hände ....
Senast redigerad av landbandy 2019-04-07 kl. 00:30.
Citera
2019-04-07, 00:01
Medlem
Från 2014, att man aldrig lär sig?

Den blinda rutinens kraft
– Det är viktigt att alla kriminaltekniker alltid gör likadant, enligt en rutin, i stället för att säkra spår utifrån ärendets karaktär och den ingångsinformation man får på väg till ärendet. Vissa spår borde tas helt rutinmässigt, även om de inte är till nytta direkt."

Checklista kan lösa fler mordfall
Citera
2019-04-07, 01:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är också intresserad över vad SD & JG har/hade för slags relation. På film (i en båt) uppför de sig - enligt mig - som de vore förälskade i varandra. Väldigt mycket kemi i luften...

Kommer dock inte ihåg vilken tidsepok denna film var från.

Någon mer som uppfattade det så?

Nog ser det kärt ut mellan SD och JG. De kanske är mates with benefits?
http://yankeedude.com/GC6RC0P.m4v
Citera
2019-04-07, 07:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jo det klart , hmm ..inte lätt alls ,blir nog inte mycket sagt då .... iofs så brukar ju geocachare ha med sig både ficklampa och pannlampa ?

(Spekulation)
Ibland kan man undra om Lena "tog för sig lite för mycket" av allt , på något sätt , så att folk kände sig som om de inte var med i game:t längre ?
Att de sorterades bort på något sätt , utav henne ??? Utan att hon tänkte på det ?

Eftersom jag bara hade ytlig kontakt med Lena ,så vet jag ju inte hur hon agerade i lite mer stabila gängbildningar ,om hon liksom ställde sig mitt i rampljuset ,typ trampade folk på tårna ,som det brukar heta ?
Ödmjukhet är ju rätt så bra att visa i nya konstellationer ...(även gamla )....så jao ??

Har man varit präst så är man ju van i jobbet , att synas och höras , och att folk lyssnar till en , på ett speciellt sätt ,så hon kanske tog med sig lite utav den pondusen när hon var på geo-äventyr ?
Något slags mässande ...
Och det kan ju ha ogillats utav en del ; rätt förståeligt ...

Ja vem vet ?

Försöker förstå båda sidor utav den här soppan

Men eftersom jag inte vet mer än någon annan härinne på tråden , så slutar jag komma med massa spekulationer ,för det som är sant , har jag som sagt ingen som helst aning om ,tycker bara att det är otroligt ledsamt det som hände ....

Hur är geocachares ficklampor? En sådan kanske användes som mordvapen. Isdubbar har det också varit tal om i tråden.

På vilket sätt tog LW för sig för mycket av allt så att andra människor sorterades bort?
Citera
2019-04-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nog ser det kärt ut mellan SD och JG. De kanske är mates with benefits?
http://yankeedude.com/GC6RC0P.m4v

Tack, åh så bra att du hittade videoklippet, jag letade utan
resultat igår kväll! De där blickarna...
Citera
2019-04-07, 09:01
Medlem
Citat:
Antagligen så frågade journalisten om
de hittat någon koppling till kyrkan
eftersom det var tidningen Dagen
som skrev om det.
Det enda de bryr sig om?
Oroliga för en ny Knutbyskandal?

Det kan ha varit med tanke på att BO tidigare hade varit pastor.
Citera
2019-04-07, 09:03
Medlem
Citat:
Jag vet inte mer än Er härinne på tråden om den saken ,läste här inne på tråden att Lena och han inte kom sams överhuvudtaget ,vem som ogillade vem mest , vet inte jag ...okej .

Så det var det som gjorde att jag funderade på om de två gick en sväng och samtalade om vem av dem som skulle åka med ,och vem som stanna hemma för att det annars skulle bli aningens ohållbart ,hela resan ,typ någon slags deal ?

Bara en tanke ,antagligen inte sant alls ,spekulation bara ..

Kommer du ihåg vem som tog upp det här med en ev. osämja?
Citera
2019-04-07, 09:08
Medlem
Citat:
Varifrån kommer uppgiften att RymdenISS
hatade LW?
Varför gjorde han det?

Och varifrån kommer uppgiften att JG
är djupt religiös?
Enligt vad jag kommer ihåg så har han
antagits vara det eftersom han
ursprungligen är amerikan.
Jag tycker inte att det är något skäl
att ta för givet att han skulle vara
religiös.

Varken JG eller MGM är väl det minsta religiösa. Någon som sett något annat i tråden?
Citera
2019-04-07, 09:09
Medlem
Nu kan man köpa hennes bostad iaf.

https://www.hemnet.se/bostad/16004716?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone
Citera
2019-04-07, 09:20
Medlem
Ja, i inlägget från den 11/1-19 har vi kunnat läsa att postaren
Rosamund uttrycker att JG är religiös.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varken JG eller MGM är väl det minsta religiösa. Någon som sett något annat i tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JG tog ju avstånd för att han är religiös och ansåg att LW:s synd var större än SD:s eftersom hon var otrogen mot självaste Gud fader.

Om denna person är lika fanatiskt religiös som JG kan han mycket väl kunna döda.
Citera
2019-04-07, 09:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, i inlägget från den 11/1-19 har vi kunnat läsa att postaren
Rosamund uttrycker att JG är religiös.

Ja, jag tror det kom från Sh.Holmes från början att JG tog avstånd från enbart Lena på grund av att hon syndade mot Gud eller dylikt. Så då verkar det som att JG är religiös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in