2019-04-04, 19:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Skråmos morfar, Patricio Galvez, vill ta hem idiotens barn till Göteborg. Han bor i en etta i Göteborg.
Vilket jävla pucko!

Avslutet i artikeln är dock positiv för oss:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...s-till-sverige

Fast han verkar ju vara en rätt sympatisk individ så om det slutar med att barnen hamnar hos honom så lär de ju få en bra och trygg vidare uppväxt fri från extremism i alla fall.
Citera
2019-04-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Skråmos morfar, Patricio Galvez, vill ta hem idiotens barn till Göteborg. Han bor i en etta i Göteborg.
Vilket jävla pucko!

Avslutet i artikeln är dock positiv för oss:

Är det någon som fattar varför bilderna på barnen är suddade på ett så konstigt (närmast groteskt) sätt? Är det meningen att man ska tycka mer synd om barnen om man ser deras ögon??
Citera
2019-04-05, 12:17
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast han verkar ju vara en rätt sympatisk individ så om det slutar med att barnen hamnar hos honom så lär de ju få en bra och trygg vidare uppväxt fri från extremism i alla fall.

Det gick ju så "bra" med dottern! Är inte det bevis nog att just han inte är lämplig på något sätt eller vis?!
Citera
2019-04-05, 21:11
Medlem
Erik Östs avatar
Jag om någon är inte anhängare av dagens invandrarpolitik alls men de här barnen går fortfarande att rädda , med tanke på deras låga ålder , som jag tidigare inte visste om , så kan de fortfarande bli hedervärda medborgare i slutändan iaf hoppas jag!Farföräldrarna bor i sverige och verkar omhändertagande.
Ta hit dom nu , de är oskyldiga !
Skit i farsan som skapat dom nu! Han har jag föraktat från början!

Senast redigerad av Erik Öst 2019-04-05 kl. 21:37.
Citera
2019-04-06, 12:24
Medlem
Erik Östs avatar
Morföräldrarna menade jag...

Ta hit dom nu , de är oskyldiga ! Skit i farsan som skapat dom nu! Han har jag föraktat från början!
Senast redigerad av Erik Öst 2019-04-06 kl. 12:34.
Citera
2019-04-06, 12:28
Medlem
Läste nyss artikeln om morfaderns möte med det yngsta barnbarnet. En pojke på ett år.

"– När jag såg honom liggandes såg det ut som att han var halvdöd, men han sov bara. Jag tog upp honom och då började han gnälla lite. Jag la honom i min famn och började prata svenska med honom. Då öppnade han sina stora blå ögon och började stirra på mig, säger Patricio Galvez till SVT."

Hade Galvez dotter Amanda Gonzales blå ögon?

Till att börja med så krävs att föräldrarnas dödsfall verifieras. Det ska säkerställas att Amanda G. och Mikael S. är döda och begravna. Barnen kan identifieras med DNA-tester.

Till dess kan far- och morföräldrar till de här barnen stödja vården och omsorgen om barnen genom att täcka vårdkostnaderna och barnens behov.
Citera
2019-04-06, 12:39
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Läste nyss artikeln om morfaderns möte med det yngsta barnbarnet. En pojke på ett år.

"– När jag såg honom liggandes såg det ut som att han var halvdöd, men han sov bara. Jag tog upp honom och då började han gnälla lite. Jag la honom i min famn och började prata svenska med honom. Då öppnade han sina stora blå ögon och började stirra på mig, säger Patricio Galvez till SVT."

Hade Galvez dotter Amanda Gonzales blå ögon?

Till att börja med så krävs att föräldrarnas dödsfall verifieras. Det ska säkerställas att Amanda G. och Mikael S. är döda och begravna. Barnen kan identifieras med DNA-tester.

Till dess kan far- och morföräldrar till de här barnen stödja vården och omsorgen om barnen genom att täcka vårdkostnaderna och barnens behov.

Bruna ögon är dominant så jag förstår vad du menar med tanke på moderns härkomst.

Dna-test är okey för mig.

Sedan ska dom till sverige om det blir verifierat.
Citera
2019-04-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Bruna ögon är dominant så jag förstår vad du menar med tanke på moderns härkomst.

Dna-test är okey för mig.

Sedan ska dom till sverige om det blir verifierat.

Ja, för 'det' krävs det offentliga dödsbevis för Mikael S. och Amanda G. så att det förebyggs att dessa bägge IS-terrorister inte uppstår från de döda så snart deras barn anlänt till far- och morföräldrar i Göteborg.

Angående det lilla barnets blå ögon så är brunt i och för sig dominant, men mamman Amanda kan ha en blåögd och en brunögd förälder. Då visar statistiken att ett barn av sex ärver den brunögda förälderns blå anlag och blir blåögt.

Frankrike har nu stoppat hemtagning av IS-barn till Frankrike. Man rapporterar att barnen är så svårt störda av sina liv i IS-kalifatet att de kräver så omfattande psykiatriskt och psykologiskt stöd och rehabilitering, att det helt saknas resurser för hemtagning av fler än de 80 barn man har hämtat från Irak. I Sverige har vi över huvud taget ingen organisation för omhändertagande av dessa barn.

Ja, det behöver inte vara så svårt att hjälpa Syrierna och Irakierna med DNA-testningar på alla som vill "hem" till Sverige. Inte bara barnen, utan de vuxna männen och kvinnorna också. Det kan vara ett gott stöd för utredningar inför en krigstribunal.
Citera
2019-04-07, 11:14
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, för 'det' krävs det offentliga dödsbevis för Mikael S. och Amanda G. så att det förebyggs att dessa bägge IS-terrorister inte uppstår från de döda så snart deras barn anlänt till far- och morföräldrar i Göteborg.

Angående det lilla barnets blå ögon så är brunt i och för sig dominant, men mamman Amanda kan ha en blåögd och en brunögd förälder. Då visar statistiken att ett barn av sex ärver den brunögda förälderns blå anlag och blir blåögt.

Frankrike har nu stoppat hemtagning av IS-barn till Frankrike. Man rapporterar att barnen är så svårt störda av sina liv i IS-kalifatet att de kräver så omfattande psykiatriskt och psykologiskt stöd och rehabilitering, att det helt saknas resurser för hemtagning av fler än de 80 barn man har hämtat från Irak. I Sverige har vi över huvud taget ingen organisation för omhändertagande av dessa barn.

Ja, det behöver inte vara så svårt att hjälpa Syrierna och Irakierna med DNA-testningar på alla som vill "hem" till Sverige. Inte bara barnen, utan de vuxna männen och kvinnorna också. Det kan vara ett gott stöd för utredningar inför en krigstribunal.

Givetvis ska föräldrarna vara utraderade innan barnen tas hit.
Det är bara att hoppas att deras död blir 100% bekräftat först och i tid så barnen inte också avlider.
Citera
2019-04-07, 12:04
Medlem
Citat:
Det är bara att hoppas att deras död blir 100% bekräftat först och i tid så barnen inte också avlider.

Mor- och farföräldrarna kan bistå sina barnbarn med vårdkostnader, mat och omvårdnad. De flesta svältande barn i världen har inte sådan möjligheter till hjälp.

IS-kalifatets undergång är inte ännu bevisat en undergång utan många av de "IS-troende" har nog mest ombaserat. Och det är lättare för de vuxna att göra utan att behöva släpa på barnen. Så det är oerhört viktigt att föräldrarnas påstådda dödsfall konfirmeras. I annat fall får mor- och farföräldrar invänta den tid som byråkratins kvarnar mal på för dödförklaringar. Det är visserligen något enklare numera, efter Estonia-katastrofen, men trots allt finns det formkrav som gör att det kan ta 3-10 år innan dödförklaringar sker i svensk folkbokföring.

Sverige hjälpte till för identifieringen av dödsoffren för tsunamin i östasien 2004. Sverige hjälpte också till med identifieringarna på Balkan under 1990-talet. Mikael Skråmo är/var norsk medborgare och hur lagarna är där vet jag inte. Jag har för mig att det bara var ett dödsoffer i WTC-attacken 11/9 2001 och att både omständigheterna och den döda mannens kropp hittades. Några särskilda undantag för kalifatmedborgare och deras barn känner jag inte till.
Citera
2019-04-07, 15:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur går det i praktiken till?

Citat:

Det är det som är ett stort problem.

Hur går detta till? I ett mer eller mindre laglöst land. Nordöstra Syren och gränstrakterna mot Irak är det inte lätt att få fram några bekräftade uppgifter vad som kan ha hänt herr och fru Skråmo.
Citera
2019-04-08, 23:09
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ojojoj, kolla hans byxor.. de kan han inte gärna ha köpt själv. Uteliggare/drogmissbrukare så det skriker om det. Hur ska han ta hand om sju ungar i en etta i Göteborg?
Här finns andra intressen bakom....
Vad händer om paret Skråmo helt "plötsligt" återuppstår från de döda och begär familjeåterförening??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in