Citat:
Ursprungligen postat av
J.P.Werk
Funkar lyrican fortfarande liks bra mot nervsmärtan och har du haft några jobbiga bieffekter av den?
Tar du något annat smärtlindrande i kombo med lyrican?
Lyrican tar inte alls bort mina avsluta värsta ”smärt-toppar”. För dessa stunder har jag Metadon, som i sig egentligen inte heller lyckas ta bort de värsta. Dock blir kroppen oftast en aning mer avslappnad och spasticiteten släpper.
Sen är de så otroligt olika från gång till gång med smärtattackerna. Alltså att smärtan rör på sig, ena gången är de värst i foten och andra är de vaden som är utsatt.
Ska kanske också tillägga att jag inte varit smärtfri EN enda dag sedan olyckan. Dock har man ”lärt” sig hyfsat att hantera en del av den, men de är mer eller mindre OMÖJLIGT att förklara vilket helvete de är med just nervsmärta. De är väl en utav de mer komplicerade smärtor att behandla.
Smärtan styr bokstavligt talat hela mitt liv de senaste åren, då den eskalerat och blivit värre. Jag ska vara ärlig och säga att bara sitta och skriva denna, patetiska, deprimerande text är påfrestande.
Har inte jätteproblem med nå bieffekter, värst är muntorrhet typ. Vad jag förstått är Lyrica förknippat med stor viktökning. Jag själv har inga problem där. Men okej, vissa dagar är de svårt att bli mätt, oavsett hur mycket du äter. Så där är väl en liten bieffekt.
Så medicinerna jag har för smärtan nu är;
- Lyrica
- Metadon
- Medicinsk cannabis(som säkert folk har frågor om.)
- Saroten då och då.