2019-04-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så (spekulation) det kan alltså vara så att Lena blev dödad utav ett gäng bittra gifta kvinnor ,typ ett dussintal ,som ogillade att hon hängde med deras män ? Eller kanske de anlitade någon till att utföra dådet ? Typ den som sågs nere vid motorvägen ?

Verkar väldigt overkligt ,men ...men ???

Fast det kan ju räcka med en.
Det tog uppemot 5 min å få tyst på LW.

Vet du könet på personen "nere vid motorvägen"?
Citera
2019-04-06, 11:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fast det kan ju räcka med en.
Det tog uppemot 5 min å få tyst på LW.

Vet du könet på personen "nere vid motorvägen"?

Har för mig att den där bilbärgar'n som kom körandes på motorvägen ,som såg personen lalla omkring utmed vägrenen ,påpekade att det var en man som såg aningens full ut .....

Det som gör att man kan undra om det var gärningsmannen är väl att han var precis nere vid vägrenen där bullerplanket sitter ,så inte långt ifrån där Lena låg ,tiden stämmer också ....så ?

Men full ? Ja vem vet ,kanske därför det tog 5 min ....

Fruktansvärt detta !
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 11:13.
Citera
2019-04-06, 11:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Har för mig att den där bilbärgar'n som kom körandes på motorvägen ,som såg personen lalla omkring utmed vägrenen ,påpekade att det var en man som såg aningens full ut .....

Personligen tror jag att det borde vara ganska svårt att avgöra kön i mörkret när man swishar förbi i 100 km/h. Om t.ex. personen hade mössa/keps.
Citera
2019-04-06, 11:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Personligen tror jag att det borde vara ganska svårt att avgöra kön i mörkret när man swishar förbi i 100 km/h. Om t.ex. personen hade mössa/keps blir det svårt, enligt mig.

Ja då var det säkert en utav de där dussin gifta kvinnorna ...?

Ja det är tur att inte alla gifta kvinnor som blir försmådda ,springer iväg och mördar sina mäns älskarinnor ,skulle bli aningens fullt bakom bullerplanken då ....suck ...

Tror faktiskt en bilbärgare har öga för vad som befinner sig på vägarna ,tror du inte ?
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 11:16.
Citera
2019-04-06, 11:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja då var det säkert en utav de där dussin gifta kvinnorna ...?

Ja det är tur att inte alla gifta kvinnor som blir försmådda ,springer iväg och mördar sina mäns älskarinnor ,skulle bli aningens fullt bakom bullerplanken då ....suck ...

Nej men det går inte utesluta att det var en kvinna även om bärgaren tyckte sig se en man, eller vad tror du?
Citera
2019-04-06, 11:18
Medlem
Citat:
Så (spekulation) det kan alltså vara så att Lena blev dödad utav ett gäng bittra gifta kvinnor ,typ ett dussintal ,som ogillade att hon hängde med deras män ? Eller kanske de anlitade någon till att utföra dådet ? Typ den som sågs nere vid motorvägen ?

Verkar väldigt overkligt ,men ...men ???

Förövrigt så verkade ju Lena själv tala om det som hon hade samvetskval för , för HD .
Så då fanns ju inget behov längre utav att hota SD med att tala om det för HD ....

Kanske det var då som mordet genomfördes ; att Lena hade berättat det hela för HD , då hade droppen fått bägaren att rinna över för SD ??
För när hon inte kunde hålla hemligheten ,blev det skilsmässa för SD och det var alldeles åt h-e för honom ,så då fick det vara nog , enligt honom .... något i den stilen ?

Så kan det ha varit .....hmm ??

Om det nu stämmer att LW å SD träffades i sex år så satt nog inte LWs samvetskval
allt för djupt när det gäller HD.
Enligt Holmes så skämdes hon för att hon inte kunde motstå SD, å avsluta.

Förövrigt så skulle det inte förvånna allt för mycket om HD gärna och med nöje
ville strypa LW.
Citera
2019-04-06, 11:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Yupp ....

Off.top:
Som sagt känns som att vi inte kommit speciellt långt i kvinno/mans rättvisan på vissa platser i samhället ...(trodde det var på riddartiden , hmm ..)

Typ :
-Om du lämnar mig skall du dö !! På bål eller liknade , typ halshuggning . Så inse din begränsning kvinna !!

”Om inte jag får dig så ska ingen annan få dig heller” brukar det väl heta?

I så fall kan man ju undra varför LW
mördades men inte HD?
Citera
2019-04-06, 11:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det nu stämmer att LW å SD träffades i sex år så satt nog inte LWs samvetskval
allt för djupt när det gäller HD.
Enligt Holmes så skämdes hon för att hon inte kunde motstå SD, å avsluta.

Förövrigt så skulle det inte förvånna allt för mycket om HD gärna och med nöje
ville strypa LW.

Jo det ligger någonting i det ,särskilt om det kom som en information hemma på en fika hos Lena efter alla dessa år ,det var nog inte precis det HD hade väntat sig att få höra under en fika.....

Tala är silver och tiga är guld ,den som ingenting vet ,mår ej heller dåligt utav det ,de ordspråken håller i alla väder , verkar det som ...så Lenas sanningsuttalande kostade henne alltså livet ...ja fy tusan ....
Citera
2019-04-06, 11:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Om inte jag får dig så ska ingen annan få dig heller” brukar det väl heta?

I så fall kan man ju undra varför LW
mördades men inte HD?

Då skulle ju barnen bli utan mor ....

precis som stackars Lena ....

Men det brukar ju heta . " mina barn och andras ungar" ...tyvärr ...så j-a sjukt ..
Citera
2019-04-06, 11:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Nej men det går inte utesluta att det var en kvinna även om bärgaren tyckte sig se en man, eller vad tror du?

Jo det har du rätt i ..."i mörkret är alla katter grå " , så ingen vet med säkerhet , antar jag ...bara bärgar'n som vet ,det han såg ...
Citera
2019-04-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Polisen har avfärdat det men ändå tas det upp om och om igen i tråden.
Det lilla ordet "det" syftar här på vad skribenten Draifos hade postat där h*n skrev bl a detta:

<Kyrkans eventuella inblandning i själva brottet var det väl polisen som intresserade sig för, men enligt spaningsledaren Mikael Nyqvist har man inte hittat några spår som leder dit.>

Men kontot hoppsann har, som så ofta, helt fel när h*n påstår att det "om och om igen" tas upp i tråden, det där med kyrkan.
Det som då och då tagits upp, det är om det skulle kunna vara en religiös, förvirrad fanatiker som utfört mordet. Nån ofta förekommande diskussion om kyrkans/församlingens roll har alltså INTE förekommit!

Så varför lämnar kontot hoppsann felaktig information i tråden?
Det undrar jag.
Citera
2019-04-06, 11:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Spekulationer som t.ex. honan6 gör hela tiden om SD. Ta gärna fram hens inlägg också och fråga hur hen vet så mycket om SD:s persoblighet.

Varför ska du dra in mig i ditt svar till Tufsan?

Det behövs inte spekuleras särskilt mycket om SD:s personlighet. Hans egna GC-loggningar bekräftar att han inte är som gemene man. Han har en tydlig distans till situationen som misstänkt för mord och dessutom verkar han njuta av att ge direkta passningar till tråden - ett märkligt och iskallt beteende, enligt min uppfattning.

Om du är psykolog, som du här i tråden har utgett dig för att vara, så tycker jag det är konstigt att du tycks missa de talande budskapen från SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in