2019-04-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
Jag har ingen åsikt i frågan egentligen, går aldrig på fotbollsmatcher. Men jag har noterat att intresset för medhavd pyroteknik finns där.

Då är det intressant att veta hur folk brukar göra, vilket vi fått några intressanta svar på nu.

Det verkar också som att det finns "bra" och "dålig" pyroteknik i detta sammanhang. Så länge man inte kastar något, skadar någon eller använder smällare, utan mer ogiftiga rökeffekter och ljuseffekter så kanske det kan vara en stämningshöjare.

Men jag tar inte ställning för eller emot, ville bara veta hur man gör för att få in grejorna. För det verkar väldigt tandlöst att smeka folk mellan benen i jakt på pyroteknik.
Jag går inte heller på fotbollsmatcher eller ser på sport överhuvudtaget. Jag förstår dock inte varför
man skulle smuggla in sådant.
Citera
2019-04-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag går inte heller på fotbollsmatcher eller ser på sport överhuvudtaget. Jag förstår dock inte varför
man skulle smuggla in sådant.

Varför gillar folk att smälla raketer på nyår?

Edit (svar): För att dels det är kul att smälla av pyro samt att människor gillar att titta på det. En fotbollsmatch för publiken bland ståklacken handlar matchen mer om att skapa en så bra stämning som möjligt - för att hjälpa spelarna på plan. Pyro skapar bra stämning helt enkelt.
Senast redigerad av egenvilja 2019-04-03 kl. 18:44.
Citera
2019-04-03, 18:54
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja

Edit (svar): För att dels det är kul att smälla av pyro samt att människor gillar att titta på det. En fotbollsmatch för publiken bland ståklacken handlar matchen mer om att skapa en så bra stämning som möjligt - för att hjälpa spelarna på plan. Pyro skapar bra stämning helt enkelt.
Jag håller med om att pyroteknik är kul att se på på, men det är ett jävla elände.

- Det är elakt mot miljön
- Det finns i många fall en brandrisk
- Det utvecklar ofta mycket rök som kan påverka andra besökare negativt och kan även leda till inställda matcher.

Är det verkligen värt det?

//tripportreat
Citera
2019-04-04, 08:30
Medlem
Citat:

Jo jag är säker på att spelarna gillar att få smällare kastade på sig. Fotbollshuliganer.
Citera
2019-04-05, 19:29
Medlem
Citat:
Jo jag är säker på att spelarna gillar att få smällare kastade på sig. Fotbollshuliganer.

Smällare om du menar bangers står ingen förutom riksidioter bakom. Dock vet alla insatta att även spelarna uppskattar pyrotekniken.
Citera
2019-04-05, 19:32
Medlem
Citat:
Smällare om du menar bangers står ingen förutom riksidioter bakom. Dock vet alla insatta att även spelarna uppskattar pyrotekniken.
Som att de blir kastade mot dem, oh jag är säker på att de gillar det.
Citera
2019-04-05, 19:40
Medlem
Citat:
Som att de blir kastade mot dem, oh jag är säker på att de gillar det.

Du har ju varken koll på AS eller på hur det går till när det bränns så du kan ju hålla käften. Hur kommer det sig tror du att efter varje bränning så går lagets spelare till media och hyllar publiken?

En pjäs läggs ner antingen på läktaren eller på marken framför och släcks snabbt av sig självt. Inte så att varenda pjäs kastas in mot planen....
Citera
2019-04-05, 20:31
Medlem
Citat:
Du har ju varken koll på AS eller på hur det går till när det bränns så du kan ju hålla käften. Hur kommer det sig tror du att efter varje bränning så går lagets spelare till media och hyllar publiken?

En pjäs läggs ner antingen på läktaren eller på marken framför och släcks snabbt av sig självt. Inte så att varenda pjäs kastas in mot planen....
Men varför måste det införas sprängämnen som ni fjantar mycket väl vet är förbjudna av självklara
skäl? Hade du tyckt att bra om att sprängämnen kastades mot dig? Om så är fallet kan du och jag träffas
så kan jag kasta sprängämnen mot dig. jag har suttit i domstolen där 3 av dina medtöntar var åtalade
för detta, och gissa vad vi fällde dem alla.
Citera
2019-04-05, 20:35
Medlem
Citat:
Men varför måste det införas sprängämnen som ni fjantar mycket väl vet är förbjudna av självklara
skäl? Hade du tyckt att bra om att sprängämnen kastades mot dig? Om så är fallet kan du och jag träffas
så kan jag kasta sprängämnen mot dig. jag har suttit i domstolen där 3 av dina medtöntar var åtalade

Sprängämnen? som folk redan sagt är inga för bangers på arenorna och dom används nästan inte alls. Sist jag såg någon kasta en banger på läktaren under match blev samma kille misshandlad strax därpå av egna lagets supportrar.
Citera
2019-04-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilimor
Sprängämnen? som folk redan sagt är inga för bangers på arenorna och dom används nästan inte alls. Sist jag såg någon kasta en banger på läktaren under match blev samma kille misshandlad strax därpå av egna lagets supportrar.
Nåväl är du villig att hålla en så kallad banger i handen när den exploderar? Om inte varför?
Citera
2019-04-05, 22:16
Medlem
Citat:
Nåväl är du villig att hålla en så kallad banger i handen när den exploderar? Om inte varför?

INGEN argumenterar för att det ska var bangers på arenan, vad är det du inte fattar?

Rök och bengaler däremot men dom är inga sprängämnen.
Senast redigerad av ilimor 2019-04-05 kl. 22:19.
Citera
2019-04-08, 15:57
Medlem
Citat:

Haha, du verkar ha problem med läsförståelsen då jag redan påpekat att jag aldrig skulle kasta en pjäs mot någon annan.

Jag träffar dig gärna då du uppenbarligen är partisk som en patetisk nämndeman. Vad får du i lön per dag nu igen? En röding

Vi kan ses så kan jag få dig sparkad från ditt patetiska "arbete"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in