2019-04-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alla sparkade höjdare Trump själv tillsatt och sedan sparkat menar du? Deep State är bankirer, vapentillverkare, Wall Street etc som går in och ut ur den privata och offentliga sektorn fram och tillbaka. Detta gäller alla administrationer men korruptionen under Trump är ju så öppen så det blir nästan komiskt.

Kolla bara in alla utnämningar till ambassadörer etc som tidigare skickade pengar till Trumps kampanj och inauguration. Totalt olämpliga personer som tack vare donationer får toppjobb. Att Trump flyttade ambassaden och erkände Israels rätt till Golanhöjderna beror ju inte på att Trump själv är så intresserad av dessa frågor. Det beror ju enbart på att någon betalat honom för detta.

Nej jag menar de FBI, DOJ och CIA högre chefer anställda innan 2016 som Trumps administration gett sparken.

Hey man, Ondahamstern har upplyst oss om att det är lobbying och det är lagligt i USA
Citera
2019-04-05, 07:39
Medlem
Så här tänker jag.

BO, HRC och Trumps häxjakter är som äpplen och päron.

Varför då, jo vilka stödjer MSM.

MSM definierar jag här som de som anses (skall) vara balanserad media, typ SVT, expressen, AB, DN osv. som de flesta tror på. Skriver expressen att jag våldtagit ett barn med mitt namn och bild lider jag stor skada. Skrivs det på samnytt kan jag hävda att det är konspirationer ganska enkelt.

Visst fick Reinfeldt lite sk1t ibland och till sist släppte daltandet med Mp men under ett par år räckte det med att vara SD för att en journalist skulle leta med ljus och lykta efter en kommentar, förstora upp den, hinta om att "det finns också tecken på att han är pedofil" och sen blåsa upp det stort med fultagen bild i vald tidning. Många var de som blev av med jobb, vänner och karriär.

Stor skillnad i häxjakt mao., MSM är ett potent vapen.

Lite så känner jag nog att det är med Trump, nu börjar väl FOX och ett par till väga upp och jag har tidigare skrivit att han skall sluta gnälla men MSM har peddlat "russian collusion" till förbannelse.

BO och HRC kunde bekvämt avfärda ankalgelserna mot dom som konspirationsteorier och det peddlades på alternativ media. Var ju först när Q kom igång som Podesta och Alefantis fick det svettigt (och ja, dom har haft det tufft).

Lite som när vänster om mitten kallar alla som inte håller med dom för bruna och nazister och medias träskmarker.

Det som jag tror börjar hända är att Trumps administration kommer dra igång en smutskastning på steroider till presidentvalet. Blir svårt att gnälla om man varit lika usel själv tidigare men jag tror vi kan (i förskott) med stor säkerhet slå fast att Trumps smutskastningskampanj inte kommer stå hans motståndare efter.

Kul är dock att creepy joe biden är D märkt just nu, kom inte från Trump.

EDIT: pendeln svänger ju, på 70 och 80-talen brukade ju SÄPO ringa potentiella arbetsgivare eller arbetsgivare och meddela att X var kommunist och fara för rikets säkerhet och dom fick inte jobb.
Idag sitter vänstern och gör samma sak med SD.
Lika sk1t båda.
IB affären, idag har vi researchgruppen som hackat sociala plattformar och fått inlägg postade i de stora dagstidningarna men namn och bild under.
Senast redigerad av Africanized 2019-04-05 kl. 07:44.
Citera
2019-04-05, 10:24
Medlem
Citat:
Who was charged in the Mueller probe, and why

https://www.washingtonpost.com/graphics/2017/national/robert-mueller-special-counsel-indictments-timeline/?utm_term=.2a0dde781505

Vilka av Trump's tidigare rådgivare är åtalade/dömda i Robert Mueller's Rysslandsutredning och varför:

Citat:
Six former Trump advisers or associates were charged in Mueller’s investigation, though none have been accused of conspiring with Russians to interfere in the 2016 campaign. Five pleaded guilty.

Ingen f.d rådgivare (Roger Stone, Paul Manafort, Michael Cohen, Rick Gates, Michael Flynn, George Papadopoulos och Alex Van Der Zwaan) är åtalad för valsamverkan med Ryssland. Däremot erkänner sig fem av dessa skyldiga till skattebrott, lying to FBI/false statement. Roger Stone's rättegång startar 5:e november i år.
Citera
2019-04-05, 10:47
Medlem
Citat:
BREAKING: Russian Historian Svetlana Lokhova Breaks Silence – Says Deep State FBI and Stephan Halper Set Up Gen. Flynn (VIDEO)

https://www.thegatewaypundit.com/2019/04/breaking-russian-historian-svetlana-lokhova-breaks-silence-says-deep-state-fbi-and-stephan-halper-se t-up-gen-flynn-video/

Citat:
A Russian historian broke her silence this week and claimed she was manipulated into entrapping Gen. Michael Flynn through FBI operative Stephan Halper.

Flynn was set up by the Obama deep state.
Obama hated him because he told the truth about ISIS.
And the FBI was sent out to set up Michael Flynn.

Det är också det Q antyder att Michael Flynn är utsatt för en komplott för att han visste för mycket om ISIS och deras infiltration inom amerikanska flygvapnet i Syrien.
Citera
2019-04-05, 10:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
https://www.thegatewaypundit.com/2019/04/breaking-russian-historian-svetlana-lokhova-breaks-silence-says-deep-state-fbi-and-stephan-halper-se t-up-gen-flynn-video/

Det är också det Q antyder att Michael Flynn är utsatt för en komplott för att han visste för mycket om ISIS och deras infiltration inom amerikanska flygvapnet i Syrien.

Samma kvinna som för ett år sedan totalt förnekade exakt samma påstående alltså?
Varför ska vi tro på henne nu om hon ljög för ett år sedan - och vice versa?

https://www.google.se/amp/s/www.bbc.com/news/amp/magazine-39863781
Citera
2019-04-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Samma kvinna som för ett år sedan totalt förnekade exakt samma påstående alltså?
Varför ska vi tro på henne nu om hon ljög för ett år sedan - och vice versa?

https://www.google.se/amp/s/www.bbc.com/news/amp/magazine-39863781

Hon hade väl gett samma svar som hon gav till Malcolm Nance, MSNBC:

Citat:
@RealSLokhova, för 12 timmar sedan

Hi @MalcolmNance @MSNBC, I have not forgotten how you told American people and the world a whole packs of lies about me based on your racist and sexist views. The tide has turned.
Senast redigerad av Q-follower 2019-04-05 kl. 11:26.
Citera
2019-04-05, 11:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Hon hade väl gett samma svar som hon gav till Malcolm Nance, MSNBC:

Det är ju det jag inte förstår - hon kan väl inte både hävda att det är lögn och sant??
Citera
2019-04-05, 11:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja men bara när det gäller obstruction of justice, kan du inte skriva det?

Russian collusion är oförändrat.

Absolut men det är fortfarande ett dåligt tecken för Trump, speciellt nu när republikanerna återigen stoppade rapporten.

Det ligger en gravplats av hundar rörande rapporten
Citera
2019-04-05, 17:06
Medlem
[quote=Africanized|67228879]Nej jag menar de FBI, DOJ och CIA högre chefer anställda innan 2016 som Trumps administration gett sparken.

Hey man, Ondahamstern har upplyst oss om att det är lobbying och det är lagligt i USA [/QUOT

Jaha men dom som styr landet är fortfarande Wall Street men detta gäller ju mer eller mindre alla administrationer,skillnaden nu är väl att trump gör det helt öppet med skattesänkningarna o sina tillsättningar. De hade kunnat stoppat Obamacare förra året men de kunde inte sa alla Rep i Senaten. Deras väljare gillade Obamacare. De var rädda för att inte bli återvalda om de stoppade Obamacare, deras väljare hade blivit vana med det.
Citera
2019-04-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nej jag menar de FBI, DOJ och CIA högre chefer anställda innan 2016 som Trumps administration gett sparken.

Hey man, Ondahamstern har upplyst oss om att det är lobbying och det är lagligt i USA

OK är det Deep State alltså? Vilka krigar då mot dessa? hur många finns det kvar att avsätta? Vem har Trump avsett att jobba med detta? hur långt har Huber kommit? När avrättas Obama och Hillary?
Citera
2019-04-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut men det är fortfarande ett dåligt tecken för Trump, speciellt nu när republikanerna återigen stoppade rapporten.

Det ligger en gravplats av hundar rörande rapporten

Rapporten innehåller något som reps och Trump inte vill ska komma fram. De kan knappast hindra att kongressen får ta del av den. Inte i längden i alla fall. Frågan är varför presidenten har uttalat sig om att allt är så positivt och han inte vill att folk ska få ta del av detta. Det är ju något som talar för en gravplats för hundar. Misstänker att den gode mannen i Vita Huset hanterar det är helt fel.
Citera
2019-04-06, 08:16
Medlem
Citat:
Qfollower

Det är intressant av två anledningar,
För det första så har Halper nämnts i andra sammanhang, avlönad av BO administrationen och en potentiell trouble maker som skapade russian collusion.

Och nu kommer ryssarna och förstärker det.

Det finns faktiskt en risk här att ryssarna snurrat upp D totalt på läktaren när dom var helt desperata att få sk1t på Trump. Dom såg chansen och tog den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in