2019-04-05, 08:11
Medlem
eekens avatar
Är själv plattjordare som alla vettiga människor är. Tyckte också teorin lät galen TILLS JAG UNDERSÖKTE SJÄLV (vilket typ inga kritiker har gjort) och insåg att den modellen är myclet mer logisk och enklare än den totalt utflippade rundajorden teorin. Regn flyger uppåt, människor står uppochner i australien + massa annat galet. Undersök själva så förstår ni nog.

För att svara på frågan så vi vill främst att folk ska förstå sanningen om vad det är vi bor på, att lögnerna ska få ett slut. Detta hänger ihop med nwo osv är man ej insatt på det så låter flat earth ganska galet. Många återfår en tro på gud också efter att ha insett flat earth, någonting eliten vill undvika till tusen då de vill att vi ska vara ateistiska nihilister, vilket dom lyckats skapa många utav i Sverige.
Citera
2019-04-05, 08:31
Medlem
Dr.Lazars avatar
till: eeken

Tror du att även andra himlakroppar är platta. T.ex månen?
Citera
2019-04-05, 08:51
Bannlyst
Problemet är att de fejkade månlandningarna.
Hade de inte gjort det så tror jag inte särskilt många hade ansett att jorden är platt.
Nu öppnade fejken upp för detta.
Citera
2019-04-05, 09:10
Medlem
warp10s avatar
Trolla så många som möjligt samt försöka Tjäna pengar på det under tiden?
Citera
2019-04-05, 09:26
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeken
Är själv plattjordare som alla vettiga människor är. Tyckte också teorin lät galen TILLS JAG UNDERSÖKTE SJÄLV (vilket typ inga kritiker har gjort) och insåg att den modellen är myclet mer logisk och enklare än den totalt utflippade rundajorden teorin. Regn flyger uppåt, människor står uppochner i australien + massa annat galet. Undersök själva så förstår ni nog.

För att svara på frågan så vi vill främst att folk ska förstå sanningen om vad det är vi bor på, att lögnerna ska få ett slut. Detta hänger ihop med nwo osv är man ej insatt på det så låter flat earth ganska galet. Många återfår en tro på gud också efter att ha insett flat earth, någonting eliten vill undvika till tusen då de vill att vi ska vara ateistiska nihilister, vilket dom lyckats skapa många utav i Sverige.

Om jorden nu är platt hur förklarar du alla satteliter klarar sig att hålla sig kvar uppe i rymden?
Citera
2019-04-05, 09:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Om jorden nu är platt hur förklarar du alla satteliter klarar sig att hålla sig kvar uppe i rymden?
Mata inte trollet, du kommer få svar som att det inte finns satelliter, det är de som är grejen, de behåller pengarna de får...
Citera
2019-04-05, 09:58
Medlem
Diskutera gärna plattjorden i avsedd tråd!

Vad de vill uppnå? Uppmärksamhet, för det får de troende inte i verkligheten. Oftast är de religiösa. Eller så är de troll som vill ha lite roligt när de äter sina micropopcorn.
Citera
2019-04-05, 10:04
Medlem
nerdnerds avatar
Behövs denna tråd? Finns redan:
(FB) Vad finns i huvudet på debunkers och foliehattar? (mod)
(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Annars tror jag att det bara handlar om den tydligen väldigt starka driften att kunna se sig själv som speciell och utvald på något sätt. Plattjordare är människor som inte har lyckats med något annat i livet. Skolan var ju t ex för svår. Och sen har de landat i skitjobb -- om de har något jobb öht.

Och så en dag snubblar de över några Youtube-filmer. Filmer som är lätta att hänga med i, i motsats till bråkräkning och rättstavning och annat skolgrejs. Och som visar på en möjlighet för DEM att bli en av select few, gänget som har sett LJUSET. Och bli en som "tänker själv". Allt det där svåra i skolan är ju iaf bara "indoktrinering", vilket förklarar den "egentliga" anledningen till att man inte fixade skolan. Redan då visste man ju att det var något lurt.

Dvs en sorts fejksjälvförverkligande. Det är målet.
Citera
2019-04-05, 10:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Är själv plattjordare som alla vettiga människor är. Tyckte också teorin lät galen TILLS JAG UNDERSÖKTE SJÄLV (vilket typ inga kritiker har gjort) ...

Skitsnack.
Vi är miljoner som i tusentals år har undersökt jordens form. Jag och många andra undersöker dagligen jordens form - att vi kommer till olika slutsatser än dig beror inte på att vi inte undersökt.

Fast det är off-topic i den här tråden. Jag diskuterar mer än gärna detta med dig i plattjordstråden.

Citat:
För att svara på frågan så vi vill främst att folk ska förstå sanningen om vad det är vi bor på, att lögnerna ska få ett slut...

Vad förväntar du dig kommer ske om t.ex gravitation, fungerande kartor och gps visar sig vara en "lögn"?

Förstår du att det innebär slutet för samhället som vi känner det? Det är kanske det som är din önskan? Du vill tillbaka till en tid där vi inte har någon kunskap? En tid där andra vet lika lite som du? Ett slags revansch för dina tillkortakommanden och intellektuella misslyckande?
Senast redigerad av madtop 2019-04-05 kl. 10:33.
Citera
2019-04-05, 10:29
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag har väldigt svårt att tro att någon verkligen tror på det där. Förutom möjligen några utvecklingsstörda och halva Somalias befolkning.

De ser det som en kul grej att trolla om bara.
Citera
2019-04-05, 10:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar ej. Om du går en rät linje (i sidled) parallellt med ekvatorn, hur menar du att man svänger?
Fast det gör man ju. Tydligast om du går nästan 2000 mil bredvid ekvatorn, vilket blir en relativt liten cirkel runt någon av polerna.

Effekten finns även nära ekvatorn. Startar du 1 m norr om ekvatorn och följer en exakt storcirkel, så borde du ju hamna 1 m söder om ekvatorn efter ett halvt varv.

Hur initialt parallella geodeter (t ex storcirklar) böjer in eller ut från varandra, beskrivs matematiskt av den s k krökningstensorn. Och det funkar t o m för krökta rum i 3 eller fler dimensioner. I vår krökta 4D rumtid är det den som motsvaras av tidvattenkraften.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-04-05 kl. 10:47.
Citera
2019-04-05, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag har väldigt svårt att tro att någon verkligen tror på det där. Förutom möjligen några utvecklingsstörda och halva Somalias befolkning.

De ser det som en kul grej att trolla om bara.
Jag har följt rörelsen ganska noga och du har fel. Det började troligen som en avledningsmanöver, men i dagsläget tror många helhjärtat på att jorden är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in