2019-04-04, 11:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte omgivningen reagerade på antalet män hon umgicks med utan vilka hon inledde sexuella relationer med. Ingen blir populär av att göra det med en eller flera gifta män.

Okej ,då misstog jag mig .
Trodde hon kunde inse att man inte har sex med någon som redan är gift ...hmm ..ja då kan man förstå att hon levde med " den som sig i leken ger ,den får leken tåla " över sig .Förstår att många blev ilskna på henne , om det var på det viset ?

Trodde att den enda relationen med en gift man ,innefattade SD ?
Det var ett rätt dåligt beteende att ingå sådana relationer med gifta män .

Tråkigt att det var på det viset .
Citera
2019-04-04, 11:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo men vet själv efter att ha fått ett knä ur led ,att det benet är väldigt lätt att få dåligt igen , så hon var nog rätt så lätt att bryta ner ,och ge sig på ,utan speciellt mycket motstånd .

Skadan kan blossa upp på ett kick ,tro mig ,jag vet ...när man hamnar i ett skarpt läge ,behövs inte mycket . Typ 20 minuters landbandy ,sen gör det göront i knäet.

Och det stod ju att det var Mycket Våld som hon utsattes för ,så skadorna blev nog detsamma som innan skidolyckan ,om inte värre , innan hennes liv inte gick att rädda .

Ja tyvärr, gamla skador kan lätt blossa upp igen. Man ska ju vara fortsatt försiktig med kroppsdelar där man haft frakturer tidigare.
Citera
2019-04-04, 11:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för bra "interiörbilder" rörande LW!

Ang det jag fetat: Kan du tänka dig att berätta mer om vilka du räknar in i "omgivningen"?
Kan tänka mig att LW var påpassad och att många höll koll på henne. Hon var ju antagligen rätt känd med tanke på att hon varit vigselförrättadende pastor, plus att hon var fysiskt aktiv, till och med mycket aktiv!

Nej det blir för ingående ,och kan tolkas fel utav de som jag antar läser härinne utan att skriva . Aktar mig för en sådan sak ,sorry .
Citera
2019-04-04, 11:16
Medlem
Citat:
Nej det blir för ingående ,och kan tolkas fel utav de som jag antar läser härinne utan att skriva . Aktar mig för en sådan sak ,sorry .
Du har mitt fulla stöd i att du väljer att inte berätta, men tack för replik!
Citera
2019-04-04, 11:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja tyvärr, gamla skador kan lätt blossa upp igen. Man ska ju vara fortsatt försiktig med kroppsdelar där man haft frakturer tidigare.

Yepp ,och det var liksom som om den som tog livet av henne ; VISSTE (spekulation) att hon hade tidigare skador ,som gjorde henne enkel att manövrera . Så dålig stil alltså utav mördaren ,som jag skrev tidigare ; att man skall inte slå på den som redan ligger ner !

Ruttet !
Citera
2019-04-04, 11:25
Medlem
landbandys avatar
Det var ju synd att inte Bärgningsbilen (antar att han var på väg till någon bärgning , så han hade säkert inte den tiden att avsätta ,därav 112 -samtalet ,att polisen fick kolla upp personen utmed motorvägen ...) stannade och checkade upp vem personen utmed motorvägen var ,då hade han ett ansikte på , den som iallafall var i närheten då när / där Lena dog ...hmm..

Men antar att om Bärgar'n stannat , så hade den här personen galopperat iväg som ett skyggt rådjur .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 11:30.
Citera
2019-04-04, 11:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nja, en liten protest(!) - av nedanstående inlägg kan man utläsa
att Lena en månad före mordet, inte var helt och hållet återställd.
Hon kanske forfarande kände av sina skador i maj, men hon hade
säkerligen kämpat på duktigt med sin rehabilitering, så hon var
förmodligen på god väg att bli helt återställd.

Nej, hon var helt återställd.

Hittar inte längre hennes Instagram men hittade detta inlägg från tråden:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-04-04, 11:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nja, en liten protest(!) - av nedanstående inlägg kan man utläsa
att Lena en månad före mordet, inte var helt och hållet återställd.
Hon kanske forfarande kände av sina skador i maj, men hon hade
säkerligen kämpat på duktigt med sin rehabilitering, så hon var
förmodligen på god väg att bli helt återställd.

Ett till bevis från tråden:

Citera
2019-04-04, 11:34
Medlem
Citat:
Yepp ,och det var liksom som om den som tog livet av henne ; VISSTE (spekulation) att hon hade tidigare skador ,som gjorde henne enkel att manövrera . Så dålig stil alltså utav mördaren ,som jag skrev tidigare ; att man skall inte slå på den som redan ligger ner !

Ruttet !
Kontrafaktisk historieskrivning, d v s spekulation i ett annorlunda förlopp, är spännande.
Ponera att LW inte bara tränat öppet och vanligt, utan i smyg och på annan ort hade hårdtränat MMA, då hade det kanske varit så att hon levt idag och hennes angripare hade varit på neurorehab för de skador LW tilldelade sin angripare. I ett nödvärn.
Efter neurorehab hade fängelset väntat på vederbörande. För mordförsöket som inte lyckades. Så hade det kunnat vara.
Citera
2019-04-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej, hon var helt återställd.

Hittar inte längre hennes Instagram men hittade detta inlägg från tråden:

Tack för rättelsen - klättrade hon i träd och kröp i grottor
så låter det som om hon var helt återställd!

Hennes Instagram finns kvar, kikade där senast igår kväll.

Tillägg: Ser även av postaren flixa81:s inlägg att LW var
helt återställd och geocachade för fullt!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-04-04 kl. 11:38.
Citera
2019-04-04, 11:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kontrafaktisk historieskrivning, d v s spekulation i ett annorlunda förlopp, är spännande.
Ponera att LW inte bara tränat öppet och vanligt, utan i smyg och på annan ort hade hårdtränat MMA, då hade det kanske varit så att hon levt idag och hennes angripare hade varit på neurorehab för de skador LW tilldelade sin angripare. I ett nödvärn.
Efter neurorehab hade fängelset väntat på vederbörande. För mordförsöket som inte lyckades. Så hade det kunnat vara.

Haha ,ja (ursäkta skrattet ) men du har fullkomligt rätt ,så hade det ju kunnat blivit också .
Citera
2019-04-04, 11:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Tack för rättelsen - klättrade hon i träd och kröp i grottor
så låter det som om hon var helt återställd!

Hennes Instagram finns kvar, kikade där senast igår kväll.

Tillägg: Ser även av postaren flixa81:s inlägg att LW var
helt återställd och geocachade för fullt!

Ja och då är det ju så illa att då när hon äntligen blivit frisk ,då skall hon bli dödad ,helt j-a otroligt !!

Fint att hennes Instagram finns kvar ,så att hennes glädje finns kvar ,alla fina bilder hon lyckades ta .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in