Serien där finlandssvenska män sniffar knarket direkt från kniven
och dricker romen direkt från flaskan.
jag blev lite förvirrad när insatsstyrka gjorde tillslag mot skjulet, var det där rådjuret
tidsinställt innan det sköts fram ur polisens rökgranat (som lät en jävla massa)
som om det voro Ghostbusters 1
Det regnar lite väl ofta i norrland
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-03 kl. 21:53.
Kan inte begripa att serien är såpass omtyckt. Tyckte den var skit. Fick plåga mig igenom för att se klart.
Varför tog inte Erik upp mobilkameran och fotade den korrupta polisen när han lämnade över datorn för att sedan ringa polisen istället för att bryta sig in och leka 65-årig Rambo? Om han skulle konfrontera den stirrige kokainisten kunde han väl satt på inspelningen på telefonen också? Så kanske han hade blivit trodd.Fast det kanske inte en smart snut är smart nog att begripa. Hade inte räckt i rättegång kanske men åtminstone fått dom andra poliserna att tro på honom. Sen den korrupta polisen, familjefader, herregud vilket skämt till karaktärsutveckling. Han får ingen klapp på axeln från polischefen så då väljer han att delta i mordet på Erik utan någon direkt vinning för att sedan ändra sig igen i slutet
.
Bara några exempel av många på helt ologiska beslut som gör att skiten sög. Samtidigt följer man den danska serien Den som dräper. Vilken klasskillnad!
Som jag förstod det så började de diskutera att om det
skulle verka trovärdigt att Erik försvunnit av egen fri vilja,
skulle det verka mycket underligt att han inte tog med sig
plånboken.
Därför var Tord tvungen att hitta plånboken i Eriks hem,
vilket han ju också gjorde.
Rätt dåligt skådespeleri genom hela serien, med undantag för Lassgård, hunden och ett par andra.
Sen den där korrupta polisen, Richardsson
han kom alltså undan? Varför? Peter visade ju öppet i slutet vad han kände för honom men när Sanna frågade om Richardsson var inblandad så verkar han ju ha tigit eftersom det inte blev några konsekvenser vad vi kunde se. Den som greps i slutet var väl Markus eftersom de sedan pratade om hans rättegång osv. Överhuvudtaget kändes slutet rätt forcerat.
Rätt dåligt skådespeleri genom hela serien, med undantag för Lassgård, hunden och ett par andra.
Sen den där korrupta polisen, Richardsson
han kom alltså undan? Varför? Peter visade ju öppet i slutet vad han kände för honom men när Sanna frågade om Richardsson var inblandad så verkar han ju ha tigit eftersom det inte blev några konsekvenser vad vi kunde se. Den som greps i slutet var väl Markus eftersom de sedan pratade om hans rättegång osv. Överhuvudtaget kändes slutet rätt forcerat.
För mig som inte kan identifiera bra skådespeleri blir jag nyfiken på vilka skådisar som gjorde värst i från sig?
I övrigt håller jag med om det forcerade slutet, jag blev även förvånad
när Rickardsson överräckte bössan till Eric, som belöning för det kanske han fick bli aspiratant
åt Peter istället som vart utspökad till en Pride-paraden comic relief.
Det handlade om en mordutredning..egentligen inte om gruvdriften som jag tyckte hamnade i skymundan...sicken fyndighet för Afrikanerna...vi har hittat Lassgård i svart skinnjacka redo att nerbrytas
Roligaste Lassgård repliken "Skyller du på din egen JÄVLA bror"....också fick han in lite personligt agg i moralkakan
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-26 kl. 00:49.
En annan humoristisk replik var "vänta lite nu, det finns fortfarande chans att göra rätt här"
sa besserwisser Eric för att sekunden senare förvandlas till Hulken & välter/super Carl över bordet
Apropå forcerade slut, det där romans-ryktet med Ragnhild fick inte heller någon riktig utlösning tyckte jag, hon blev sur för att han la näsan i blöt...men att kalla det där ett tydligt uppbrott var väl att ta i
Inte heller fick vi reda på hur Karin gick vidare med blodet i Carls sjukhusbädd, band
det fast Marcus?, inte heller fick Karin vara med i slutscenen utan det
var fokus på kärlekssagan Eric & Peter
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-26 kl. 02:15.
En annan humoristisk replik var "vänta lite nu, det finns fortfarande chans att göra rätt här"
sa besserwisser Eric för att sekunden senare förvandlas till Hulken & välter/super Carl över bordet
Apropå forcerade slut, det där romans-ryktet med Ragnhild fick inte heller någon riktig utlösning tyckte jag, hon blev sur för att han la näsan i blöt...men att kalla det där ett tydligt uppbrott var väl att ta i
Inte heller fick vi reda på hur Karin gick vidare med blodet i Carls sjukhusbädd, band
det fast Marcus?, inte heller fick Karin vara med i slutscenen utan det
var fokus på kärlekssagan Eric & Peter
Ja, hade varit intressant att veta om Karin fick sin vilja igenom
till obduktion av Carl så att hon fick svar på vilka ämnen som
Carl hade i blodet. Och ev därmed vetskap om att det var
brodern Markus som dödade Carl.
Håller med om att det överlag var ett forcerat avslut på serien,
men Lassgård levererar alltid.
Ja, hade varit intressant att veta om Karin fick sin vilja igenom
till obduktion av Carl så att hon fick svar på vilka ämnen som
Carl hade i blodet. Och ev därmed vetskap om att det var
brodern Markus som dödade Carl.
Fråga svenska kevinnor om dom
skulle höja på ögonbrynen bara för att dom hittar en skandalös blodfläck på lakanet
Så varför fann Karin det misstänkt? killen hade en inre blödning efter upprepade (för)slag mot huvudet
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Håller med om att det överlag var ett forcerat avslut på serien,
men Lassgård levererar alltid.
Så där är det väl...att det finns inte innehåll nog för ett till avsnitt bara för att få knyta upp säcken, men då har man ju gjort någon prioriteringsfel (fråga Peter Jackson om Sagan om ringen filmerna) bakåt istället, här la man väldigt lång tid på Eriks misslyckade självmords-försök då han enbart fick ha ihjäl rådjuret i sig, en vända för mycket kanske lades på kluvna handlingar av Rickardsson
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-26 kl. 10:58.
Jag tittade igenom serien i går, bra serie! Finns en del logiska luckor som någon påpekade, men jag kunde ha överseende med dem.
Det roligaste tycker jag är hur bra Karin är på att välja sina män.
Spoilers för Jägarna 1, 2 och tv-serien.
1. Tror inte att hon är med i första, men uppenbarligen fick hon barn ihop med Lennart Jähkels rollkaraktär. Han som sysslade med tjuvjakt, vilket ledde till att de sköt ihjäl en man av misstag. För att hålla det hemligt mördade han brutalt och hänsynslöst vittnen, en bärplockande kvinna samt en utvecklingsstörd man.
2. Peter Stormares rollkaraktär. Var otrogen med en kvinna som han gjorde på smällen och därför mördade han henne. Dessutom spöade han på både Karin och hennes son regelbundet.
3. Den finländske vice vd:n. Labil kolatorsk som ser på och tycker att det är rimligt att sin lillebror mördar en snäll familjefar för att de finländska bröderna har en viktig företagsdeal på gång. Hjälper till att hålla det hemligt.