2019-04-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det var deras pappa som drabbades av svår sjukdom. Gissa vilken? En svår depression som gick över till en avskyvärd psykos

Förmodligen. Att det tystas ner är ytterst besvärande. Att ingen påstår sig ha sett vartåt det barkade är ännu värre.
Citera
2019-04-03, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Dom gemensamma punkterna, dom som gör att man mentaliserar utifrån sig själv. Man läser in sig själv i händelsen. Projicering.
Jag har mer information om en jag brukar handla av i affären - som jag egentligen inte känner alls.
Är man däremot nära en person så handlar det sen mer om förtrolighet, ett emotionellt djup.
Det ser jag inte i beskrivningarna - snarare en massa tolkningar.
Citera
2019-04-03, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förmodligen. Att det tystas ner är ytterst besvärande. Att ingen påstår sig ha sett vartåt det barkade är ännu värre.
Tystas ner?

Ditt sätt att resonera i denna tråd är minst sagt intressant. Omgående så utgår du från mörkläggande - vad det än rör sig om.
Senast redigerad av develi 2019-04-03 kl. 21:13.
Citera
2019-04-03, 21:08
Medlem
Citat:
Säger bara: usch å fyfasen för sån typ av skolgång de förordar.

Unschooling verkar vara förknippat med att föräldrarna inte gillar det vardagliga knåpandet med hem och hushåll, utan föredrar att bo utomlands med en billig Nanny som sköter om allt det praktiska. Det handlar om ett paradisliv, ett sätt att leva "rikt" som någon slags överklass, utan att ha den ekonomiska möjligheten till detta hemma. Då tar man barnen ur skolan och skyller på att hela skolsystemet är kass. Lite så kan O och kanske även H ha tänkt...
Citera
2019-04-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tror dig om väldigt mycket. En instrumentlärare som träffar sin elev en timme i veckan under skolterminerna lär inte känna föräldrarna och familjen. Du tror kanske det men det är helt enkelt inte sant. Lärarna som var hemma hos familjen flera dagar i veckan såg inte det du har sett. Dom saknar helt enkelt din fantasi.

...och vad vet du om vad lärarna har sagt?
Citera
2019-04-03, 21:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Fotot av bordet finns på sid 73.
Jag måste erkänna att jag kanske misstolkat - det vänstra pappret på bordet är daterat och det är nog - inte som jag trodde avskeds/förklaringsbrevet - utan faktiskt det där testamentet daterat 3 januari 2018. Sorry.
Det högre pappret är avskedsbrevet/ förklaringsbrevet - det har två underskrifter som ligger i en horisontell linje med varandra dvs i samma höjd på pappret, men det är svårt att se om det finns några punktade radmarkeraingar. Inga tydliga streck i alla fall. Båda har för och efternamn och O står först. Jag har ett mikroskop på jobbet, ska kolla ev radmarkeringar i morgon.
[Min fetmarkering] Kan man verkligen se det utan ett fluorescerande mikroskop..? - Ser man också förtydligandet av namnet under de resp. namnteckningarna?

Vid en jämförelse med testamentet ser det inte ut som att H:s namnteckning skulle kunna rymmas under det fetmarkerade mitt på brevsidan.
På det dokument som kan ses t.h. på bordet befinner sig underskrifterna också högre upp i förh. till förklaringsbrevet.
Underskrifterna på brevet synes i förh. till pappersbredden befinna sig på samma plats som testamentsvittnenas varför de bägge dokumenten kan ha skrivits resp. lämnat utskrivaren vid samma tillfälle.

Det kan också vara fråga om ett stort skämt: alla avstånd är förskjutna, scannern felinställd, punkten efter årtalet en svärtad synvilla...

De två svärtade dokumenten på bordet i mini-fupen, s 10 (73), ser proportionsmässigt (text/svärta) inte ut att vara varken testamente eller förklaringsbrev. - Har man i sin iver att mörklägga blandat ihop två olika utredningar..?
Senast redigerad av letsdoit 2019-04-03 kl. 21:19.
Citera
2019-04-03, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetmarkering] Kan man verkligen se det utan ett fluorescerande mikroskop..? - Ser man
också förtydligandet av namnet under de resp. namnteckningarna?

Vid en jämförelse med testamentet ser det inte ut som att H:s namnteckning skulle kunna rymmas under det fetmarkerade mitt på brevsidan.
På det dokument som kan ses t.h. på bordet befinner sig underskrifterna också högre upp i förh. till förklaringsbrevet.
Underskrifterna på brevet synes i förh. till pappersbredden befinna sig på samma plats som testamentsvittnenas varför de bägge dokumenten kan ha skrivits resp. lämnat utskrivaren vid samma tillfälle.

Det kan också vara fråga om ett stort skämt: alla avstånd är förskjutna, scannern felinställd, punkten efter årtalet en svärtad synvilla...

De två svärtade dokumenten på bordet i mini-fupen, s 10 (73), ser proportionsmässigt (text/svärta) inte ut att vara varken testamente eller förklaringsbrev. - Har man i sin iver att mörklägga blandat ihop två olika utredningar..?
Så är det nog.

i den här tråden handlar det inte om sekretess - det är mörkläggande.
Vad som ska sägas på pressträffen.
Oskars vältaliga juristsläkt har makt.
Dokumenten är förfalskade. Mörklagt.
Tecken på psykos är senaste mörkläggandet. Man såg men sa inget.
T*ves vänskap är fejkad. Den är upphandlad. Det är nog fejk det hon skrev. För att mörklägga.

Rena rättsrötan är på väg att nystas upp på fb. Om ni får tro er själva i er smått paranoida bubbla.
Senast redigerad av develi 2019-04-03 kl. 21:29.
Citera
2019-04-03, 21:26
Bannlyst
Citat:
Säger bara: usch å fyfasen för sån typ av skolgång vissa förordar. Och/eller föredrar.
Berätta, vilken typ av skolgång tänker du dig att somliga föredrar och vilken typ av skolgång föredrar du själv?
Citera
2019-04-03, 21:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så är det nog.

i den här tråden handlar det inte om sekretess - det är mörkläggande.
Vad som ska sägas på pressträffen.
Oskars juristsläkt har makt.
Dokumenten är förfalskade. Mörklagt.
Tecken på psykos är senaste mörkläggandet. Man såg men sa inget.
T*ves vänskap är fejkad. Den är upphandlad. Det är nog fejk det hon skrev. För att mörklägga.

Rena rättsrötan är på väg att nystas upp på fb. Om ni får tro er själva i er smått paranoida bubbla.
Nu har du väl ändå fått spel när du blandar ihop vad som de facto sades (och inte sades) på PT [fetmarkerat] med allt möjligt annat. - Som du märkte uppehöll jag mig vid det hårdmörkade brev vars andra - likaledes mörkade - mening man på PT vid upprepade tillfällen citerade några ord från. - Tror allt det mörkade börjar bli i mörkaste laget för vissa rättänkande ljushuvuden.
Citera
2019-04-03, 21:48
Medlem
Citat:
Men herregud! Hade nån annan varit där så hade det förmodligen inte hänt! Vad menar du egentligen?
Enkelt, Missan påstår saker som hon inte kan veta eftersom hon inte var på plats när tragedin inträffade. Det är inte svårt att förstå.
Citera
2019-04-03, 21:50
Medlem
Citat:
...och vad vet du om vad lärarna har sagt?
Det finns ganska mycket information om händelsen. Läs på lite i stället för att orera så mycket. Försök dra logiska slutsatser i stället för att bara slänga ur dig egna fantasier.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
Citat:
Tisdag den 9 januari, första skoldagen efter jullovet, kom den lärare som skulle ha lektion med flickorna till huset och knackade på. Ingen öppnande, vilket var en smula förvånande men inte alarmerande.
– Vi har haft så regelbunden kontakt så jag kände ingen oro. Lärarna var där hemma och hade undervisning så jag fick feedback från dem, sa rektor Margareta Strand Karlsson i en tidigare intervju med Aftonbladet.
Citera
2019-04-03, 21:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nu har du väl ändå fått spel när du blandar ihop vad som de facto sades (och inte sades) på PT [fetmarkerat] med allt möjligt annat. - Som du märkte uppehöll jag mig vid det hårdmörkade brev vars andra - likaledes mörkade- mening man på PT vid upprepade tillfällen citerade några ord från. - Tror allt det mörkade börjar bli i mörkaste laget för vissa rättänkande ljushuvuden.
Tänd sänglampan!
Ja - det utgår från mörkläggande. Det andra ordvalet är DET ÄR NÅT SOM SKAVER.
Se det som en resumé på all smörja som förekommer och där du bidrar med en hel del.

Släck lampan och släpp Fup. Du är ju helt skruvad i dina överanalyser.

Dina senaste rön är nu att de nog blandat ihop olika rättsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in