Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Fotot av bordet finns på sid 73.
Jag måste erkänna att jag kanske misstolkat - det vänstra pappret på bordet är daterat och det är nog - inte som jag trodde avskeds/förklaringsbrevet - utan faktiskt det där testamentet daterat 3 januari 2018. Sorry.
Det högre pappret är avskedsbrevet/ förklaringsbrevet - det har två underskrifter som ligger i en horisontell linje med varandra dvs i samma höjd på pappret, men det är svårt att se om det finns några punktade radmarkeraingar. Inga tydliga streck i alla fall. Båda har för och efternamn och O står först. Jag har ett mikroskop på jobbet, ska kolla ev radmarkeringar i morgon.
[Min fetmarkering] Kan man verkligen se det utan ett fluorescerande mikroskop..? - Ser man också förtydligandet av namnet under de resp. namnteckningarna?
Vid en jämförelse med testamentet ser det inte ut som att H:s namnteckning skulle kunna rymmas under det fetmarkerade mitt på brevsidan.
På det dokument som kan ses t.h. på bordet befinner sig underskrifterna också högre upp i förh. till förklaringsbrevet.
Underskrifterna på brevet synes i förh. till pappersbredden befinna sig på samma plats som testamentsvittnenas varför de bägge dokumenten kan ha skrivits resp. lämnat utskrivaren vid samma tillfälle.
Det kan också vara fråga om ett stort skämt: alla avstånd är förskjutna, scannern felinställd, punkten efter årtalet en svärtad synvilla...
De två svärtade dokumenten på bordet i mini-fupen, s 10 (73), ser proportionsmässigt (text/svärta) inte ut att vara varken testamente eller förklaringsbrev. - Har man i sin iver att mörklägga blandat ihop två olika utredningar..?