2019-04-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Är det ingen annan som tycker att Emilios och Lucas plan att lura Suzana är väldigt underhållande?

Skulle vara väldigt roligt ifall de lyckades få ut Sebastian, även fast jag har svårt att se Suzana rösta på Sebastian eftersom hon tror han har en immunitet.

Lite kul är det!
Citera
2019-04-03, 19:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Redan sett dessa om och om igen.

Jag förstår inte varför Hamilton och Hardenborg får kritik. De är rakryggade, ärliga och man vet var man har dem. Till skillnad från vissa andra inställsamma hala psykfall som vänder kappan efter vinden. Är det sådana man vill ha omkring sig? Nej knappast.

Tyckte självklart Hamilton var grym i det att han skapade underhållning men jag kunde samtidigt inse att han var en psykopat helt i nivå med Sebastian Dawkings. Och det var ju HELT omöjligt att han skulle kunnat fortsätta. Troligtvis samarbetade han med produktionen.

Hardenborg däremot var något helt annat. Möjligtvis var hon också en joker i maskopi med produktionen.
Senast redigerad av greta75 2019-04-03 kl. 19:48.
Citera
2019-04-03, 19:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Linns bedrövliga sätt gör henne till attraktivaste tjejen, säkert en djungel därnere

Susanna ser ut och beter sig som en trollpacka med total avsaknad av självkritik,
det är väldigt kul att följa hennes färd ner i näringskedjan, går det ens att komma lägre
i kastsystemet nu?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-03 kl. 19:58.
Citera
2019-04-03, 19:58
Medlem
DyslexiKungens avatar
Sebastian har fått en ny bästis nu👌
Citera
2019-04-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tyckte självklart Hamilton var grym i det att han skapade underhållning men jag kunde samtidigt inse att han var en psykopat helt i nivå med Sebastian Dawkings. Och det var ju HELT omöjligt att han skulle kunnat fortsätta. Troligtvis samarbetade han med produktionen.

Hardenborg däremot var något helt annat. Möjligtvis var hon också en joker i maskopi med produktionen.

Nja, då skulle hon väl knappast skriva såhär:

https://www.instagram.com/p/BvUVIEgh8mI/
Citera
2019-04-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Förstår inte riktigt varför Suzanna blir hatad i bägge lagen. Ok hon är inte så bra på tävlingar men av det jag sett är hon inte otrevlig mot någon utan tvärtom jordnära och snäll.
De kan inte släppa att hon sa att hon var bra på balans med inte var det tror jag vilket är rätt larvigt och pennalistiskt.
Citera
2019-04-03, 20:16
Medlem
Bonnie ser ut som Benjamin Syrsa.
Citera
2019-04-03, 20:42
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Det är exemplariskt spelat. Helt rätt gjort.
De spelar bättre i det gänget (i och för sig, varit mer eller mindre tvingats till det för de varit i öråd flera ggr). Men de gula har fått chansen men spelat som sopor (Sofie i auktionen ang. Dublonerna ”nej de vill jag inte ha”. Man ska ALLTID ta en immunitet om man kan).

Du tänker ju lika bakvänt som korvgubbarna gjorde. Om de övriga tror att Sebbe har en immunitet så kommer de ju att göra allt annat än att rösta på honom, även om de felaktigt skulle tro att han svikit laget. I stället garanterar den trojanska hästtaktiken att man i stället lägger rösten på den/de man anser svagast (efter devisen att ta det säkra före det osäkra). Alltså får taktiken helt motsatt effekt mot det man avsåg med den.
Citera
2019-04-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du tänker ju lika bakvänt som korvgubbarna gjorde. Om de övriga tror att Sebbe har en immunitet så kommer de ju att göra allt annat än att rösta på honom, även om de felaktigt skulle tro att han svikit laget. I stället garanterar den trojanska hästtaktiken att man i stället lägger rösten på den/de man anser svagast (efter devisen att ta det säkra före det osäkra). Alltså får taktiken helt motsatt effekt mot det man avsåg med den.

Förmodligen ja. Men örådet efter kan han kanske ryka i om laget kommer tro på att han gått bakom ryggen på dem.
Citera
2019-04-03, 21:15
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

Svar: nej. De kan komma att försöka lura honom. Antingen rösta på honom när han inte räknar med det (använder inte sin immunitet) alternativt ta ut en av hans polare Anna eller Klas (då dessa tre troligtvis aldrig kommer rösta på varandra och den pakten måste förgöras).
Suzana kan också berätta för de övriga som ej är med i ovan nämnda pakt så de i sin tur går emot de tre utan att nämna något eller konfrontera dem, det vill säga ta ut en av de tre för att försvaga dem.
Citera
2019-04-03, 21:49
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nja, då skulle hon väl knappast skriva såhär:

https://www.instagram.com/p/BvUVIEgh8mI/

Troligtvis inte men man vet aldrig. Oavsett vad din roll är så kan du missbedömma vad som väntar dig.
Citera
2019-04-03, 21:53
Medlem
InnesIs avatar
Jag tycker Lucas framställs som en allmänt otrevlig typ. Det är något med hur han är en hangaround och ofta liksom hånler/fejkskrattar angående saker. Syntes första gången när de bråkade med Hamilton men de tendenserna kommer fram nu också när de planerar att förstöra för Suzana.

I övrigt tycker jag båda sidorna började bete sig barnsligt i Gränslandet. Nick och Cathrine speciellt såklart men det verkar som om Adnilson har en negativ effekt i många sociala sammanhang också.

Konstigt förresten att Cathrine skriver på instagram: "[f]ör er som uppmärksammat att jag deltar i Robinson i år vill jag bara förmedla att det är inget jag är stolt över.... Jag trodde det faktiskt handlade om någon typ av överlevnad...." Hur kan man missa att Robinson är en social tävling med inslag av fysiska grenar för att vinna fördelar i just det sociala spelet? Det har aldrig handlat om överlevnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in