2019-04-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle någon tycka att flickorna inte skulle få någon hjälp? Jag ger dej samma råd som du gav mej i går kväll: ”Det är pinsamt, skriv istället att du inte har en susning, men funderar på saken”.

Jag skriver just det. det har inte framkommit ett enda bevis på att flickorna fick någon stimulans, varken fysisk eller psykisk, utanför hemmet.

Vet du nåt om det? För jag vet inte.

Ingen annan har heller berättat om nåt om nåt sånt, vilket givetvis får mig att undra om de öht träffade någon förutom lärarna och den avlönade barnvakten, beställd av föräldrarna, på söndagarna. Därmed inte sagt att barnvakten och flickorna senare fick en bra kontakt.

Far- och morföräldrarna och hur mycket eller lite de träffade barnbarnen har jag heller aldrig hört talas om. Fastrar och farbröder? Mostrar och morbröder? Kompisar? Ingen som i så fall misstänkte det minsta? Att nåt höll på att gå helt åt helvete.
Senast redigerad av zilvereko 2019-04-03 kl. 19:38.
Citera
2019-04-03, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Låt mig förtydliga: Det är bra att tänka enligt KBT om man har problem med något specifikt. Det är bra för alla. Liksom motion. Om O och H testat sina tankar ordentligt hade barnen överlevt. Av någon anledning var det mer skamfyllt för dem att be om psykhjälp än att ta livet av barnen. Då hade man ju kunnat upptäcka att diagnoserna fyllde en funktion för åtminstone en av föräldrarna, det är jag hyfsat säker på.

"Motion" kan vara att lyfta på ett finger, om det är det enda man kan. Jag är även rätt säker på att barnen inte kom ut i friska luften så mycket som de borde ha gjort. Deras vård är höljd i dunkel.

Nej, det är inte bra för alla. Du har ingen aning om vad du pratar om och ändå stipulerar du tvärsäkert vad andra människor behöver. Således har du den vanskliga kombinationen av egenskaperna högmod och inkompetens, vilket gör att det inte är någon idé att försöka kompetensutveckla dig. Du är för högmodig för att ta till dig kunskap vilket gör dig faktaresistent, eller som jag brukar beskriva din sort - de kompetensimpotenta.
Citera
2019-04-03, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Tack Harpelee för den informationen. Den stämmer ju väl överens med andra personers iakttagelser och reaktioner angående O's psykiska hälsa.

Ja, Fallskarmsjagare, O kan nog ha blivit riktigt sjuk under julledigheten.

Nu vet inte jag hur du ser på sjukdom men enligt min måttstock skulle jag nog säga att de båda var rätt sjuka långt innan dess, eftersom de beslutade sig för att döda sina döttrar sex månader innan de verkställde sina planer.
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-03 kl. 20:10.
Citera
2019-04-03, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det är väl en fråga om prioriteringar, och jag tror nog att olika familjer skulle kunna göra olika prioriteringar. Föräldrarna i Bjärred valde att låta all A´s energi användas till hemundervisningen, med goda skolresultat som följd.

En annan familj hade kanske valt en kombination av undervisning i hemmet och undervisning i skolan, med motiveringen att ett barn behöver komma ut från sitt hem ibland, för sitt mående och sin utvecklings skull. Och då hade man accepterat att skolresultaten blev något sämre.

Visst. Du har samma skillnad på föräldrar till friska barn. De som tror att framgång i skola är det som ger senare lycka och de som tycker att skolresultat är irrelevant. Jag skulle säga att ju längre man kommer ut till dessa ytterligheter, ju sämre blir det för barnet. Exakt var dessa föräldrar befann sig kan vi bara spekulera om, men gissningsvis var två akademiska föräldrar måna om barnens utbildning, precis som de flesta akademiker är.
Citera
2019-04-03, 20:12
Medlem
Oskars kollegor har tydligen också sett hur dålig han var. Enda personen som blev sjuk i denna familj var Oskar. Det är därför jag svarade honom på det sättet när han skrev till mig att Moa hade blivit långvarigt sjuk; ” hoppas alla andra mår bra”. Det jag visste var att den enda som var sjuk i familjen det var ju han själv.
Trots kollegornas och mina iakttagelser påstår folk att det var Hanna som mördade sina barn. Hon blev mördad enligt rättsläkaren precis som sina barn. Trots det påstår folk att det inte var så. Har vi glömt diskussionerna här hur Oskar hade hjälpt Hanna över andra sidan? Flera sidor skrevs om det. Men vad säger rättsläkaren? Hanna blev mördad. Ingen hjälpe henne till andra sidan. Hon blev mördad av sin man.
Citera
2019-04-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag skriver just det. det har inte framkommit ett enda bevis på att flickorna fick någon stimulans, varken fysisk eller psykisk, utanför hemmet.

Ingen annan har heller berättat om nåt om nåt sånt, vilket givetvis får mig att undra om de öht träffade någon förutom lärarna och den avlönade barnvakten, beställd av föräldrarna, på söndagarna. Därmed inte sagt att barnvakten och flickorna senare fick en bra kontakt.

Far- och morföräldrarna och hur mycket eller lite de träffade barnbarnen har jag heller aldrig hört talas om. Fastrar och farbröder? Mostrar och morbröder? Kompisar? Ingen som i så fall misstänkte det minsta? Att nåt höll på att gå helt åt helvete.

Till och med pianolektionerna avslutades ju nio månader innan de dog... Utav det lilla vi vet så pekar åtminstone det mesta mot att all stimulans utanför hemmet gradvis togs ifrån dem för att på slutet upphöra helt.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då bör man vänta med att uttala sig tills analyssvar inkommer.Jo-jo, det låter ju väldigt betryggande... särskilt efter de besked som också lämnades på PT.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Citera
2019-04-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Oskars kollegor har tydligen också sett hur dålig han var. Enda personen som blev sjuk i denna familj var Oskar. Det är därför jag svarade honom på det sättet när han skrev till mig att Moa hade blivit långvarigt sjuk; ” hoppas alla andra mår bra”. Det jag visste var att den enda som var sjuk i familjen det var ju han själv.
Trots kollegornas och mina iakttagelser påstår folk att det var Hanna som mördade sina barn. Hon blev mördad enligt rättsläkaren precis som sina barn. Trots det påstår folk att det inte var så. Har vi glömt diskussionerna här hur Oskar hade hjälpt Hanna över andra sidan? Flera sidor skrevs om det. Men vad säger rättsläkaren? Hanna blev mördad. Ingen hjälpe henne till andra sidan. Hon blev mördad av sin man.
Det vet du ingenting om för du kände dom inte och var inte där när det hände.
Citera
2019-04-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Till och med pianolektionerna avslutades ju nio månader innan de dog... Utav det lilla vi vet så pekar åtminstone det mesta mot att all stimulans utanför hemmet gradvis togs ifrån dem för att på slutet upphöra helt.
Det är tyvärr resultatet när barn drabbas av svår sjukdom.
Citera
2019-04-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det vet du ingenting om för du kände dom inte och var inte där när det hände.
Det tog en sekund?? tills du svarade?! Jo du vet själv att du inte kände dom överhuvudtaget. Du vet också att jag kände dom. Där är skillnaden. Jag såg en frisk flicka. Precis vad grannen såg. Barnen lekte och hade det bra. Skolan såg barn som var duktiga med läxor. Vem vad såg Oskars kollegor? En sjuk person. Vad såg jag ? En sjuk person.
Citera
2019-04-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är tyvärr resultatet när barn drabbas av svår sjukdom.
Det var deras pappa som drabbades av svår sjukdom. Gissa vilken? En svår depression som gick över till en avskyvärd psykos
Citera
2019-04-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Nej, det är inte bra för alla. Du har ingen aning om vad du pratar om och ändå stipulerar du tvärsäkert vad andra människor behöver. Således har du den vanskliga kombinationen av egenskaperna högmod och inkompetens, vilket gör att det inte är någon idé att försöka kompetensutveckla dig. Du är för högmodig för att ta till dig kunskap vilket gör dig faktaresistent, eller som jag brukar beskriva din sort - de kompetensimpotenta.

Du får gärna utveckla dina resonemang i stället för att angripa som en psyko-narcissist, men det blir ju lättare för dig att bara säga A och angripa än att säga B och resonera. Tråden är rätt sjuk i sina delar. Hoppas barnen inte hade en sådan far att han angrep dem mer än den sista gången när han ströp dem.
Citera
2019-04-03, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27

Att välja ut en av polisens alla källor, rättsläkaren, och dra alla sina slutsatser utifrån denna, är närmast autistiskt. Självklart tar polisen intryck av alla sina källor innan de gör sin slutgiltliga slutsats - att detta var ett resultat av medgärningsskap.

Denna händelse kommer aldrig rubriceras som något annat i kriminologiska eller vetenskapliga sammanhang, vad än en pianofröken med hybris eller en handfull foliehattar på FB påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in