2019-04-03, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I slutet, efter 80 minuter typ.

Edit: 6 minuter senare...

Ingen speciell bra propaganda för NMR det där, rent allmänt... Det finns inget som får äkta NMR:are att agera så aggressivt och resolut som en skymt i horisonten av ökad enighet bland nationalister och ökad acceptans för organisationen bland svensson.

Hälsningar från baggebo1 - vetenskapligt bevisat LOJAL NMR:are.

Jag lyssnade, fan vad elaka dem är emot DFS, förstår dem inte hur viktigt DFS är?
Citera
2019-04-03, 18:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Har ni hört Oscar Bergström (NMR) och hans utskällning av DFS / Svenskarnas Hus i senaste Mer än ord ?

https://www.spreaker.com/user/nordiskradio/mer-aen-ord-41-mer-aen-nordisk-roest

Var det inte just Dan Eriksson & Magnus Söderman (Motgift) som skänkte pengar till Nordfront efter att deras hemsida/butik blivit hackad? Helt otroligt efter all skit som deras olika projekt ständigt får av NMR.
Lyssnade, förstår inte varför dom har sånt hat mot Dfs. Nog för jag själv varit kritisk när motgift-projektet gick över till Svegot/Dfs, men då främst mot kvalitén på radiopratet och Ingrid & Conrad.

Hur många gånger använde de ordet tjockisar, tappade räkningen. Men hatet lös igenom, det ligger mer bakom där. Och snacket låter så typiskt 90-tals-skinnskalleaktigt. Alla kan inte vara radikala aktivister redo att förlora jobb och försörjning.

Det är väl alledes utmärkt att det finns olika organisationer och föreningar eftersom alla inte är överrens, men man behöver inte svartmåla allt som man själv inte gillar.
Citera
2019-04-03, 18:30
Medlem
Hardstekts avatar
Kan bara gratulera dfs. Jag följer inte motgift längre och inte heller dess efterföljare. Men det här är ju skitbra.
Citera
2019-04-03, 18:35
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaKnugen1
Jag lyssnade, fan vad elaka dem är emot DFS, förstår dem inte hur viktigt DFS är?
NMR har alltid hållit på och hetsat mot andra nationella. Jag hade önskat att det kunde gå att stödja både NMR och DFS, men när NMR:arna beter sig på det här viset så vill man ju inte ha någonting med dem att göra. NMR är en sjuk liten sekt.

Filmer från dag 6 och dag 7 i Svenskarnas hus:

https://www.youtube.com/watch?v=mL1U8GjUAZo

https://www.youtube.com/watch?v=sY9N1gM-iYk

Länge leve Det fria Sverige!
Citera
2019-04-03, 19:01
Medlem
Dorniers avatar
NMR och DFS är riktiga rivaler.
Citera
2019-04-03, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
AFAiterna sprängde en bomb i dörren hos en privatperson i Lund häromdagen. Tydligen så har de fortfarande potential att göra terrorsitdåd.

Det har exakt vad med DFS att göra? Det hade varit krigsrubriker om motsvarande hade skett mot diverse rödingpundare men fortfarande så är det O.T.
Citera
2019-04-03, 19:48
Bannlyst
Det var inte så farligt, bara lite kritik mot folk som inte rör på sig, lite får man tåla nationella emellan, garvar åt det hela mest. Bra krigsmoral har de iaf i NMR och det gör mig lika lycklig varje gång. Dock kan de vara lite mer slipade även om de tycker som de gör

Huset och idén är en stor vinst för nationalismen även för NMR på sikt. Kriget mot systemet bör ske på alla fronter man kan även svenskarnas hus i Älgarås ingår i receptet, sedan ska man ju inte heller tro att man räddar Sverige för att man skicker en hundring till ett par som glömt allt vad det innebär att äta hälsosam kost och röra på sig, en gång i månaden.
Citera
2019-04-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Det var inte så farligt, bara lite kritik mot folk som inte rör på sig, lite får man tåla nationella emellan, garvar åt det hela mest. Bra krigsmoral har de iaf i NMR och det gör mig lika lycklig varje gång. Dock kan de vara lite mer slipade även om de tycker som de gör

Huset och idén är en stor vinst för nationalismen även för NMR på sikt. Kriget mot systemet bör ske på alla fronter man kan även svenskarnas hus i Älgarås ingår i receptet, sedan ska man ju inte heller tro att man räddar Sverige för att man skicker en hundring till ett par som glömt allt vad det innebär att äta hälsosam kost och röra på sig, en gång i månaden.

Jag tycker de kunde köpt ett tegel- eller betonghus för det är bara en fråga om tid innan någon vänsterbliven kommer och försöker elda upp det. Svenskarnas huvudsakliga problem är att de är osociala inte att det inte finns lokaler att träffas i.

Varje människa har en lägenhet eller annan bostad som den kan arrangera små politiska sammankomster i om den hade velat, men det händer för det mesta inte.
Citera
2019-04-03, 19:59
Medlem
Ustyugov3s avatar
Har inte koll på den exakta historien men Söderman lämnade väl Motståndsrörelsen på ett väldigt infekterat sätt? Hört att han frångick interna regelverk och försökte kuppa till sig makten och så vidare.

Kan ju vara en delförklaring till att vissa inte gillar det han gjort därefter.
Citera
2019-04-03, 20:27
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Han visar förakt för svenskar, ett klassförakt och ett genuint osvenskt beteende. Han vill ha ett elitistiskt samhälle där han får känna sig bättre än andra svenskar. DFS vill ju göra svenskarnas hus med inspiration från arbetarrörelsens folkets hus. Hur hade arbetarrörelsen lyckats om de såg ned på arbetarklassen och bara ville ha med vissa utvalda arbetare?

Hade han vetat att jag är en kvinna hade han hatat mig ännu mer. Han vill ju ha vit sharia. Han har nog blivit utesluten i alla organisationer och kommer bli utesluten ur DFS. Den typen av personer kan inte samarbeta eller vara med i någon gemenskap.
Först, jag tycker du blivit påhoppad på ett oförskämt sett av Perlmutter. Han är inte representativ för DFS så som jag upplevt det. Två, jag vill understryka att jag inte talar för DFS även om jag är medlem.

Men jag måste ändå säga att jag undrar över hur du tror att det ska gå att få igång en intresseförening för etniska svenskar om man inte levererar resultat relativt snabbt, särskilt idag där det finns en mängd människor som rör sig i utkanterna av de nationella kretsarna som är pessimistiska, otåliga, gnälliga, småaktiga, kritiska mot allt, allmänt socialt missanpassade individer vars största intresse är att gnälla på de som faktiskt gör något? Här på Flashback är de särskilt förekommande, varför jag inte skriver här speciellt mycket längre. Och att leverera resultat snabbt kräver naturligtvis att man måste få in pengar.

Om du engagerar dig i nationella kretsar nära DFS och visar dig vara någon som kan bidra konkret kan du troligtvis få bli medlem till ett reducerat pris om du verkligen inte på något sätt kan avvara 100 kronor i månaden men har något annat du kan bidra med.

Om du däremot bara tycker att det är för dyrt i allmänhet och att du inte tycker du får tillräcklig valuta av pengarna så kanske du helt enkelt får vänta tills du kan avvara de där 100 kronorna i månaden.

Det har ingenting med elitism att göra. Det har möjligtvis att göra med att det finns en ganska utbredd, mycket välgrundad, skepsis mot överdriven egalitarism bland nationella som bland annat tar sig uttryck i att de som bidrar mest anses med rätta vara förebilder.

Men framförallt har det sin grund i att om vi ska få igång en intresseförening för etniska svenskar så är det en nödvändighet att ha ekonomiska resurser tillhanda och detta är naturligtvis endast möjligt om människor frivilligt ställer upp och bidrar med dessa ekonomiska resurser genom att prioritera bort annat.

Alla som är medlemmar kunde lagt de pengarna på något annat istället. Få av oss har så höga löner och så stor förmögenhet att 1200 kr per år inte gör någon skillnad alls. Det vill säga att de 1200 kr gör noll skillnad för vårt eller våra barns välmående. 1200 kronor per år sparat till ett barn gör en påtaglig skillnad med vettig förvaltning och normal tillväxt och ränta på ränta-effekt. Alla som är medlemmar gör en ekonomisk uppoffring, även om den är avsevärt mindre för vissa.

Och om jag ska vara ärlig så tror jag helt enkelt inte på att du inte kan avvara 100 kronor i månaden med lite smärre omprioriteringar och fortfarande ha ett helt okej liv. Hade du varit ung sjukpensionär eller fattigpensionär så hade jag trott dig men det är du inte.

Och då kokar det ned till att du hellre prioriterar annat än att lägga 100 kr per månad på en förening som mycket väl kan komma att bli en mycket viktig institution för etniska svenskar i framtidens Sverige.

Det är ditt val, men förvänta dig ingen förståelse för det av andra som bidrar.
Senast redigerad av anenome 2019-04-03 kl. 20:30.
Citera
2019-04-03, 21:39
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
NMR och DFS är riktiga rivaler.
Enligt vem, på vilka grunder och i vilket syfte?

I allt väsentligt säger detta klipp i MÄO #41 absolut ingenting om DFS och Söderman/Eriksson, desto mer om NMR och killarna i MÄO.

Hur mycket opportunism anser sig Sveriges självutnämnda ledande nationella rörelse (NMR) ha råd att kosta på sig avstå ifrån?

Tja... ungefär så här mycket!

Från cirka minut 85 och framåt.
https://www.spreaker.com/user/nordiskradio/mer-aen-ord-41-mer-aen-nordisk-roest?utm_medium=widget&utm_source=user%3A9256352& utm_term=episode_title
Citera
2019-04-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Först, jag tycker du blivit påhoppad på ett oförskämt sett av Perlmutter. Han är inte representativ för DFS så som jag upplevt det. Två, jag vill understryka att jag inte talar för DFS även om jag är medlem.

Men jag måste ändå säga att jag undrar över hur du tror att det ska gå att få igång en intresseförening för etniska svenskar om man inte levererar resultat relativt snabbt, särskilt idag där det finns en mängd människor som rör sig i utkanterna av de nationella kretsarna som är pessimistiska, otåliga, gnälliga, småaktiga, kritiska mot allt, allmänt socialt missanpassade individer vars största intresse är att gnälla på de som faktiskt gör något? Här på Flashback är de särskilt förekommande, varför jag inte skriver här speciellt mycket längre. Och att leverera resultat snabbt kräver naturligtvis att man måste få in pengar.

Om du engagerar dig i nationella kretsar nära DFS och visar dig vara någon som kan bidra konkret kan du troligtvis få bli medlem till ett reducerat pris om du verkligen inte på något sätt kan avvara 100 kronor i månaden men har något annat du kan bidra med.

Om du däremot bara tycker att det är för dyrt i allmänhet och att du inte tycker du får tillräcklig valuta av pengarna så kanske du helt enkelt får vänta tills du kan avvara de där 100 kronorna i månaden.

Det har ingenting med elitism att göra. Det har möjligtvis att göra med att det finns en ganska utbredd, mycket välgrundad, skepsis mot överdriven egalitarism bland nationella som bland annat tar sig uttryck i att de som bidrar mest anses med rätta vara förebilder.

Men framförallt har det sin grund i att om vi ska få igång en intresseförening för etniska svenskar så är det en nödvändighet att ha ekonomiska resurser tillhanda och detta är naturligtvis endast möjligt om människor frivilligt ställer upp och bidrar med dessa ekonomiska resurser genom att prioritera bort annat.

Alla som är medlemmar kunde lagt de pengarna på något annat istället. Få av oss har så höga löner och så stor förmögenhet att 1200 kr per år inte gör någon skillnad alls. Det vill säga att de 1200 kr gör noll skillnad för vårt eller våra barns välmående. 1200 kronor per år sparat till ett barn gör en påtaglig skillnad med vettig förvaltning och normal tillväxt och ränta på ränta-effekt. Alla som är medlemmar gör en ekonomisk uppoffring, även om den är avsevärt mindre för vissa.

Och om jag ska vara ärlig så tror jag helt enkelt inte på att du inte kan avvara 100 kronor i månaden med lite smärre omprioriteringar och fortfarande ha ett helt okej liv. Hade du varit ung sjukpensionär eller fattigpensionär så hade jag trott dig men det är du inte.

Och då kokar det ned till att du hellre prioriterar annat än att lägga 100 kr per månad på en förening som mycket väl kan komma att bli en mycket viktig institution för etniska svenskar i framtidens Sverige.

Det är ditt val, men förvänta dig ingen förståelse för det av andra som bidrar.

Snacka om oärlig person du är. Nu var det ju Pk slakt hon hade sin fight med och inte mig. Hon råkade tro att hon skrev till PK-slakt vid ett tillfälle. Det var den första och enda gång hon ens svarade på min konstruktiva kritik. Oärligare människa får man ju leta efter. Eller du kanske bara är en liten slarvig och korkad sopa?
Jag har redan lagt fram alla förklaringar till varför föreningen har råd med att ha gratis medlemsskap. Inget av det jag la fram går att bestrida därför kunde hon inte replikera och började istället hetsa upp sig då hon av misstag tog mig för en annan.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-04-03 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in