Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Det där får du förtydliga om du ska få svar. Det var bara obegripligt.
Det kokar forrfarande ner till att man ska tvinga folk till att skriva ondödig fakta om man inte känner för det. KFK? Det är kvalité att svara på en fråga som "vilken film ska du se nu?" med svaret "Djungelboken". Och där kan man väl lägga till ett årtal då så läsaren vet vilken version man talar om alternativt en Imdb-länk.
Att skriva "jag är sjuk, därför ska jag se Djungelboken" behöver inte vara ett bättre svar än att bara skriva titeln. Och sedan beror det på vem som skriver det också. Någon som bara skrivit ett endaste inlägg någonsin i tråden kommer kanske undan med det, medan om man är en frekvent postare så kanske det förväntas att man ska lägga till någon information som ändå merparten av fallen är ointressant.
Jag påstår såklart inte att man inte får skriva en lång eller kort anledning, men om det är 1000 inlägg i tråden varav 100 inlägg bara är titeln utan motivering så skulle inte jag klaga i alla fall, snarare tycka det var trevligt att någon bara svarar vilken film man ska se utan att känna ett tvång att krysta fram någon anledning.
Brukar du ha en anledning till varför du ser en film eller läser en bok? Du kanske är med i en bokklubb. Men alla kan inte vara lika översociala som Dig och vara med i en bokklubb, varför åtminstone jag tycker att titeln i sig är god nog.