2019-04-02, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter som att du fått hela fallet om bakfoten! - Eller också kan du inte tillgodogöra dig olika inlägg kronologiskt.
Jag ser exakt det jag citerat.

Han använder inte punkt bakom årtal som följer signatur.
Jag jämför med exakt det det rör sig om.
..Hur mycket iirrationell ordsallad du än lägger in och svamlar om allt annat.

Det vore inte ens troligt att han skulle använda det skrivsättet som docent och vana från vetenskaplig metod.

Men Hanna kanske inte var så bevandrad på den fronten?

Det är onekligen roligt att se hur ni kickar igång med ert desperata försvar för Hanna.
Citera
2019-04-02, 18:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vi vet inte om forensikerna på NFC har analyserat brevet men det spelar ingen roll för de har ingen metod som klarar av kulspets mer än om det förlupit flera år emellan. Polisen har både utelämnat vem som har analyserat brevet och hur det är gjort. Som jag stämdigtmåterkommer till; eftersom det enda unika i det här fallet är ”gemensam planering” så borde polisen visat på mera runt den bevisningen.
Eftersom man uppehåller sig mest vid underskrifterna på just brevet, tvingas man dra slutsatsen att detta är det huvudsakliga beviset. - Inte för inte repeteras brevets andra omaskade mening "...gemensamt och i samförstånd".
Citera
2019-04-02, 18:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ser exakt det jag citerat.

Han använder inte punkt bakom årtal som följer signatur.
Jag jämför med exakt det det rör sig om.
..Hur mycket iirrationell ordsallad du än lägger in och svamlar om allt annat.

Det vore inte ens troligt att han skulle använda det skrivsättet som docent och vana från vetenskaplig metod.

Men Hanna kanske inte var så bevandrad på den fronten?

Det är onekligen roligt att se hur ni kickar igång med ert desperata försvar för Hanna.
Varför förtiger du momsskriften..?
Citera
2019-04-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Jag tror att de inte kunde leva med att ha dödat sina barn.

Såklart inte. Då hade de ju hamnat i fängelse, kanske på livstid.
Citera
2019-04-02, 18:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför förtiger du momsskriften..?
Förtiger?

Det är ju den jag hänvisar till - via det som är relevant som jämförelse:
datum årtal - följt av signatur.

Inte dravel om missan och annat irrationellt. Missan skulle ju till och med göra stor affär av hans mailadress. @me - Åh, majj gadd så skevt.
Citera
2019-04-02, 19:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Såtillvida inte påföljdsfrågan leder till RPV via en av rätten eller ÅK begärd RPU.
Men nu är båda döda och tydligen är det ingen anhörig som opponerar sig beträffande skuldfrågan. Hoppas de kommer till ro och kan lägga det mer akuta sorgearbetet bakom sig.
Citera
2019-04-02, 19:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Processgången är intressant för den blir verkligen skev.

1. Det startar med en djup oro för sjuka barn, medkänsla (altruism, empati), rätt normalt föräldraskap med andra ord. Nu ska det botas och lindras.
2. Det uteblir och leder till kris, hårt ansatta. Tecken på utbrändhet, utmattning. Bevikelse. Känsla av misslyckande, självförtroendet dalar.
3. Detta kan ha utvecklat sig till depression som successivt fördjupas över tid.
4. Helt plötsligt så börjar omsorgen bli skev. Pseudoaltruism. Farhågor om barn och framtid. Uppförstoringar. Förvanskningar.
5. Mitt i alltihop vill de dö varav döden är lösningen mot lidande. Ångest och oro tar ut sin rätt.
6. ...och tänker ta med sig barnen. Här har de väl pratat sig själva till måtta och gjort sig oumbärliga, tror de är goda päron som tar dem med sig in i döden (skydd mot sorg och framtida lidande).

Punkt 6 innehar en sorts självbedrägeri. Från att ha känt sig misslyckade i sin föräldrarroll (punkt 2) är de återigen "goda" Guardians. Plikten kallar.

Givetvis inte är bäst att tillägga, det är vanföreställningar och pseudo.

Det tycks ju vara klassisk mark. De återtar kontrollen. Inlindat i klockartro eller förnumstighet eller ”realism” eller ”kallt kalkylerande” eller förlorad självkänsla eller vad det än är, beroende på läggning och situation. Och gnuggande egot på köpet.

Det är en slutgiltig lösning på ett övergående problem.

Men för tydlighets skull alltså även allas obehövliga dödsdom trots att ett litet perspektivskifte kunde ha räckt för att se klarare.

Det finns möjl. en betydande försåtliget i att ME-sjuka uppvisar högst olika grader av besvär, och att paret ifråga inte kanske riktigt har nått fram till vården rörande hur pass illa däran deras flickor var. Och vården kanske inte till dem, apropå Reimers kommentar.

Sen skulle de ju ha bältats och underkastats terapi.
Citera
2019-04-02, 19:18
Medlem
Citat:
Förtiger?

Det är ju den jag hänvisar till - via det som är relevant som jämförelse:
datum årtal - följt av signatur.

Inte dravel om missan och annat irrationellt. Missan skulle ju till och med göra stor affär av hans mailadress. @me - Åh, majj gadd så skevt.

Man kan se hur O skriver ort och datum (utan punkt) i de 7 årsredovisningar som finns här: https://www.proff.se/bokslut/oskar-henkow-utbildning-ab/kalmar/skatter%C3%A5dgivning/2JYRYECI63IKF/

Nu har även årsredovisningen för 2018 lagts upp, om någon är intresserad.
Citera
2019-04-02, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det tycks ju vara klassisk mark. De återtar kontrollen. Inlindat i klockartro eller förnumstighet eller ”realism” eller ”kallt kalkylerande” eller förlorad självkänsla eller vad det än är, beroende på läggning och situation. Och gnuggande egot på köpet.

Det är en slutgiltig lösning på ett övergående problem.

Men för tydlighets skull alltså även allas obehövliga dödsdom trots att ett litet perspektivskifte kunde ha räckt för att se klarare.

Det finns en betydande försåtliget i att ME-sjuka uppvisar högst olika grader av besvär, och att paret ifråga inte kanske riktigt har nått fram till vården rörande hur pass illa däran deras flickor var. Och vården kanske inte till dem, apropå Reimers kommentar.

Sen skulle de ju ha bältats och underkastats terapi.
Självbedrägeri är väl oftast inte så värst medvetet heller rent generellt...om det så kommer till normalt folk eller med störningar.
Förvrängd självbild, återerövring av ego; ett slags självrättfärdigande - försöker återupprätta rollen och ställningarna.
Därav är depression lömsk med sina vanföreställningar och förvrängd syn på tillvaron.

Gällande ME tror jag mer på störd personlighetstyp, depression och farligt allierande ---> föräldrarna. Tror inte ett dugg på strandsatta på den fronten iom att skolan möter upp och det beskrivs finnas vårdplaner.

De kommer snarare inte till acceptans och de drar sig undan.
Vid utmattning pga långvarig kris kan det finnas komorbiditet såsom ångest och/eller depression. Det är inte ens ovanligt.
Det är vanskligt med andra ord när det kommer till symtom som sömnrubbningar, evigt trött samt kognitiva besvär (koncentrationssvårigheter, minnessvikt) varav det kan övergå i labilitet, nedstämdhet, skuldbeläggande, ångest osv - vilket börjar dra mer mot depression än "bara" utbränd via kris av privata angelägenheter. Kan även i grunden handla om obehandlad fysisk sjukdom som sagt.

Då behövar man gå till doktorn för korrekt diagnos och behandling. Stutsar man vidare och försöker reda ut det själv, upprätthåller fasader, låtsas klara av tillvaron, lyssnar på råd, tolkar sig som överarbetad/stressad av en livssituation, lyssnar på tips och råd från en förvisso välmenande omgivning, kanske googlar runt kan det bli fel. Självhjälp är bra men till en viss gräns.
Det kan behövas professionell hjälp.

Varken "utbrända" eller deprimerade dödar barn - det krävs ytterligare komponenter.
Personlighetstyp, bristande krishantering, vansinnig syn på vad som är ett bra beslut - det finns en komplexitet.
I Bjärred var det uppenbart en "infekterad" parkonstellation där de slutligen drar sig undan och kokar ihop en riktigt dödlig soppa.
Senast redigerad av develi 2019-04-02 kl. 20:12.
Citera
2019-04-02, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Man kan se hur O skriver ort och datum (utan punkt) i de 7 årsredovisningar som finns här: https://www.proff.se/bokslut/oskar-henkow-utbildning-ab/kalmar/skatter%C3%A5dgivning/2JYRYECI63IKF/

Nu har även årsredovisningen för 2018 lagts upp, om någon är intresserad.
Tack, tack.

Laddade ner te.x 2011 och där står:

Bjärred den 14 juni 2012

[handskriven signatur]
Oskar Henkow
Citera
2019-04-02, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu har jag äntligen förstått att du endast är intresserad av att ha rätt, inte att granska fallet och få fram sanningen i denna vidriga mordhistoria.
Gud vad du gnäller off topic hela tiden.

Jag granskar avskedsbrevet för fullt.

1. Jag jämför med det som är relevant i momstexten - dvs likadan text/skrivsätt.
2. Det är ett väldigt svammel om annat till svar bl.a om missans mail. Rent skräp till argument.
3. Därför skrev jag:
"Det är onekligen roligt att se hur ni kickar igång med ert desperata försvar för Hanna."

4. Nu har även diva59 visat mig andra dokument, dvs att han inte skriver punkt efter årtal.
5. Det är jag väldigt tacksam för - för då är vi On topic gällande analys av det udda skrivsättet.
Citat:
Tror inte du bryr dig om varken anhöriga eller de mördade. Du vill bara ha rätt. Så fort någon har en annan åsikt än du så kommer hela artilleriet av hån och självgodhet. Lär dig att även granska andras hypoteser istf att kalla det konspirationsteorier - så kanske t.o.m DU lär dig nåt.

Jag hoppas verkligen att du inte arbetar med människor.
Blaha blaha blaha off topic.
Senast redigerad av develi 2019-04-02 kl. 20:13.
Citera
2019-04-02, 19:40
Bannlyst
Citat:
Knappast fängelsestraffet som hindrade dem att leva vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in