2019-04-02, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Undra om Ninna nånting också är boxboll? Några uppgifter om det? Borde hon ju vara eftersom alla andra blivit det, eller har gubbstrunten lugnat ner sig. Är hon dum i huvet eller som går på en sån välkänd nit? Och vilken jävla ålderskillnad. Vem vill ha en 70 plus när man själv är 32.
Är de fortfarande ett par?
Citera
2019-04-02, 07:11
Medlem
thaimans avatar
Att gestalta en annan person" för det är ju vad skådespeleri handlar om" är ju inget märkvärdigt, och kan aldrig någonsin geniförklaras i min värld.
Då skulle ju tex Robert Gustafsson vara ett av världens största genier. Örjan spelar på sin överlägsna uppsyn, teatrala uttalningar samt en viss karisma.
En skicklig hantverkare är väl så mycke geni som dessa " härmapor".
Citera
2019-04-02, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Visst kan Josefin ha haft dåliga sidor, det här vi alla. Men Hon är inte dömd för misshandel och hot. Inte heller har det kommit några rapporter om att hon misshandlat partners och kollegor. Du gillar inte drev, jag gillar inte bevisat våldsamma individer.
Han är dömd för länge sen och borde nog ha sonat sina brott. Att dramaten nu dömer honom igen efter 20 år och kickar ut karln efter metoo-drev är fegt och ryggradslöst av dem. Fram med fler rättsliga domar innan de kickar folk.
Ska en brottsling inte få chansen att arbeta igen kommer de få gå på bidrag istället. Knappast bättre för samhällsbygget.
Citera
2019-04-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Han är dömd för länge sen och borde nog ha sonat sina brott. Att dramaten nu dömer honom igen efter 20 år och kickar ut karln efter metoo-drev är fegt och ryggradslöst av dem. Fram med fler rättsliga domar innan de kickar folk.
Ska en brottsling inte få chansen att arbeta igen kommer de få gå på bidrag istället. Knappast bättre för samhällsbygget.

Han är väl inte direkt sparkad från Dramaten. Han är redan ålderspensionär.
Citera
2019-04-02, 11:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Det handlar väl snarare om att gubbfjanten fortsatt i samma anda sedan dess?
Att Dramaten ÄNTLIGEN kickar en våldsverkare är bra. Att de inte gjort det tidigare
är pinsamt.

Det bästa vore att skicka alla våldsdömda till en öde ö o låta dem hållas där resten av deras liv. Ev kan man göra en livesåpa av det.
Citera
2019-04-02, 15:08
Medlem
Här saknas en blatte som bröstrar upp sig mot honom och allra helst ger honom en omgång på jobbet.

Han vet att han kan göra så för ingen vågar eller har vågat.

Det är ganska uppenbart att alla i hans närhet jobbmässigt, män som kvinnor har ansett att deras jobb och anställning inte tål en sådan utmaning. De har velat men fegat.
Citera
2019-04-02, 16:50
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Men det är inte för det han gjorde mot Josefin Nilsson som han inte får fler uppdrag, det är för att han är ett arbetsmiljöproblem som den fega (och blinda?) ledningen äntligen har reagerat och agerat, vilket de så klart skulle ha gjort för längesedan. Om de bara hade lyssnat ordentligt. Det handlar kanske om pengar, de tror väl att de behöver honom för att sälja biljetter. Borde finnas fler skådisar de kan använda sig av för det ändamålet och som dessutom är bättre än ÖR.

Hade de bara agerat tidigare så hade Dramaten sluppit det urusla rykte de nu har fått.

Aggressiva maktmänniskor är en pest på vilken arbetsplats som helst. Det finns tyvärr alldeles för gott om sådana och som ingen vågar ta tag i ordentligt. Är gott om kvinnliga pesthärdar också för den delen men hur det är med den saken på just Dramaten vet jag ingenting om.

Så åtminstone det goda har den en aning framtunga SvT-biografin över JN fört med sig att de blev av med den ökände Ramberg. Han klarar sig nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Här saknas en blatte som bröstrar upp sig mot honom och allra helst ger honom en omgång på jobbet.

Han vet att han kan göra så för ingen vågar eller har vågat.

Det är ganska uppenbart att alla i hans närhet jobbmässigt, män som kvinnor har ansett att deras jobb och anställning inte tål en sådan utmaning. De har velat men fegat.

Det av mig fetmarkerade: Fy fan, så dumt.
Citera
2019-04-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men det är inte för det han gjorde mot Josefin Nilsson som han inte får fler uppdrag, det är för att han är ett arbetsmiljöproblem som den fega (och blinda?) ledningen äntligen har reagerat och agerat, vilket de så klart skulle ha gjort för längesedan. Om de bara hade lyssnat ordentligt. Det handlar kanske om pengar, de tror väl att de behöver honom för att sälja biljetter. Borde finnas fler skådisar de kan använda sig av för det ändamålet och som dessutom är bättre än ÖR.

Hade de bara agerat tidigare så hade Dramaten sluppit det urusla rykte de nu har fått.

Aggressiva maktmänniskor är en pest på vilken arbetsplats som helst. Det finns tyvärr alldeles för gott om sådana och som ingen vågar ta tag i ordentligt. Är gott om kvinnliga pesthärdar också för den delen men hur det är med den saken på just Dramaten vet jag ingenting om.

Så åtminstone det goda har den en aning framtunga SvT-biografin över JN fört med sig att de blev av med den ökände Ramberg. Han klarar sig nog.

Varför så dumt? Kommunikation och undgående har inte hjälpt. Vad är det du inte förstår. Han borde fått en rejäl omgång för länge sedan, precis samma behandling som han gett andra.
Citera
2019-04-02, 17:34
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Dessa två personer hade/har psykiska problem och missbruksproblem.

Ingen (eller få) här kan sätta sig in i dessa kollisioner som skett i detta förhållande.

Skulle inte ens önska min värsta fiende att bli ihop med en bipolär person (och i detta fall tror jag att bägge var det, i alla fall Josefine).

Bara löjligt att dra in Meetoo i detta sjuka förhållande, bägge mådde/mår dåligt och handlar om andra problem.

Sen att den fysikt svagare blir värst drabbad är ju inte konstigt i detta förhållande (hade Josefine varit starkare hade Örjan fått stryk).

20 år har gått och fokus borde vara på psykiskaproblem istället.

Äh. Bipolära är inte en enhetlig grupp, och även om så vore fallet så skulle inte benägenhet att ta till våld vara ett utmärkande drag. Eller ens sätta i gång några dramatiska verbala konflikter nödvändigtvis. Dessutom kan du med stor framgång behandla detta sjukdomsspektrum.
S t ö r n i n g a r i personligheten däremot kan du inte få bukt på med hjälp av läkemedel, möjligen med hjälp av terapi om personen i fråga är motiverad, vilket han i regel inte är. Jag finner det också intressant att du inte kan se att Nilsson är den svagare parten här, ”bipolär” eller inte. Svagare i den meningen att det är hon som fått stryk, det är väl det som är det väsentliga. Att Ramberg har någon typ av personlighetsstörning behöver man inte vara psykiatriker för att se.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-04-02 kl. 17:44.
Citera
2019-04-02, 17:58
Medlem
Nån som vet om han tidigare hade ihop det med Babben Larsson oxå?
Citera
2019-04-02, 18:22
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Varför då? Uppenbarligen har svenskarna varit för fega för att ge killen en omgång stryk.
Citera
2019-04-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Nån som vet om han tidigare hade ihop det med Babben Larsson oxå?

Allt är ju möjligt men jag har aldrig hört något sådant. Verkar inte vara hans typ men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in