Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Det finns mycket i ditt inlägg som jag skulle vilja feta men jag nöjer mig med bara en fetning.
Menar du på allvar att tillräckliga bevis mot MGM borde ha hittats under en vecka som MGM satt häktad och pga att åklagaren misslyckades där så har hela utredningen misslyckats? Det är vad du oavbrutet försöker förmedla tråden.
Det har gått att läsa uttalanden av ÅH eller var det utredare? i MSM att förundersökning är väldigt svår och komplex eftersom BO har en stor umgängeskrets och att alla tips, förhör mm måste kollas upp.
Menar du på allvar att noggrannhet och ett gediget arbete från åklagare och utredare visar på att de gör ett skitjobb?
Varje uppgift ska kollas upp vare sig det är en nackdel eller en fördel för MGM.
Tur att de är noga och inte lämnar något åt slumpen.
Svar på det Carinah78?
Du har fel,
Medimera. Väldigt, väldigt fel.
Egentligen skulle jag kunna säga att du har fel för att du är ett exempel på 'confirmation bias' och att det förgiftar din förmåga att korrekt läsa vad jag skriver. Likt många andra i tråden så ogillar du mig och det gör att du processar det jag skriver på ett sånt vis att du skall kunna kritisera mina åsikter och uppfattningar. Typ: "Det är Carinah78 som skriver. Därför bör inlägget kunna kritiseras"
OnT: Det finns mycket i din replik som jag kunde feta, men tar lite lösa punkter så där bara. Nej, jag tycker inte att Polisen gör ett "skitjobb", men Örebropolisen gjorde ett sensationellt "skitjobb" när de lyckades med stt INTE hitta LW som låg mördad nära sitt hem. (Ironi det där med "lyckades")
Finns inget som säger att Örebropolisen nånsin skulle ha hittat LW. Hade det inte varit för att det bor privatpersoner i Örebro, hade LW:s kropp fortfarande kunnat ligga oupptäckt.
En annan sak:
När det gäller älgen, så skulle du kunna ha glädje av att försöka att i tanken vända lite på den historien. Ponera att alla grannar till Agneta och Ingemar hade sagt till Polisen att de trodde att det var en älg som dödat Agneta, tror du att det hade kunnat ändra på de utredande polisernas uppfattning och inriktning, alltså den att det var Ingemar som dödat sin fru? -Nej knappast, för där och då, mycket tidigt, hade poliserna redan låst sig för att Ingemar var mördare.
Åter till Nya Hjärsta.
Frågan var inte om Örebropolisen hade en häktningsvecka på sig att hitta material upp till 'sannolika', utan om hur man ställde frågor, vilka svar man fick och hur dessa svar kanske kom att styra utredningen. Men om du tror dig veta att Örebropolisen står högt över risken att jobba bekräftelsesökande, så kommer jag inte att argumentera för att visa att du har fel.
Faktum kvarstår i Örebro: Tre barn utan mamma väntar på att få en mördare dömd. Två barn väntar på att få en pappa avskriven från en mordutredning.
Ett tillägg redan nu så att jag slipper editera i den delen:
För dig och alla andra "SD-sekthatare" och som ofta brister i logik, vill jag understryka att det sista, det där med två barn och en pappa, det innebär inte att jag försvarar SD.