2019-04-01, 14:36
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Ditt retoriska skärpta tonläge avslöjar många gånger den store självsäkre auktoritetens vetskap så
låt oss därför genast återgå till topic och tillåt mig i all ödmjukhet stilla undra hur detta då manifesteras och yttrar sig?

Dornier är konkret i både ris och ros. Men eftersom det är du, O Store språkmästare, som frågar så får man väl hoppas att han besvarar på ett sätt som hedrar dig: Diffust, intetsägande och helt meningslöst.
Citera
2019-04-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Dornier är konkret i både ris och ros. Men eftersom det är du, O Store språkmästare, som frågar så får man väl hoppas att han besvarar på ett sätt som hedrar dig: Diffust, intetsägande och helt meningslöst.

NMR går från braksuccé till braksuccé. Naturligtvis är 167:s kritik diffus...det finns ju inget att kritisera!
Citera
2019-04-01, 15:47
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
NMR går från braksuccé till braksuccé. Naturligtvis är 167:s kritik diffus...det finns ju inget att kritisera!

Kan inte du då ta och förklara vad det är han kritiserar?
Citera
2019-04-01, 23:25
Medlem
Ställer Nordiska motståndsrörelsen upp i EU valet nästa månad?
Citera
2019-04-02, 01:10
Avslutad
Eran tråd har blivit forskning:

Flashback as a Rhetorical Online Battleground: Debating the (Dis)guise of the Nordic Resistance Movement
Citat:
The right-wing Swedish Nordic Resistance Movement (NRM) is increasingly active on social media. Using discursive psychology, this text explores the rhetorical organization of text and rhetorical resources used on the Swedish online forum Flashback. The aim is to reveal and problematize truth claims about NRM made by antagonists and protagonists. Questions are (1) how and what do NRM antagonists and protagonists convey in Flashback posts about NRM, and its ideology and members? (2) how do NRM antagonists and protagonists make truth claims about NRM in Flashback posts? The empirical material consisting of 1546 Flashback posts analyzed to identify typical discussions on “NMR’s true nature”; accomplished social actions stemming from the posts. Findings show that the Flashback thread can be understood as being a rhetorical battle that concerns the “truth” about NRM, where a variety of rhetorical resources are used to render statements credibility and those involved legitimacy.

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2056305118823336
Citera
2019-04-02, 06:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Eran tråd har blivit forskning:

Flashback as a Rhetorical Online Battleground: Debating the (Dis)guise of the Nordic Resistance Movement

Jag kommenterade det för ett tag sedan:

(FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR
Citera
2019-04-02, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här var lite festligt. Den här tråden är föremål för en akademisk avhandling! Det är ett par sociologer som gjort nån sorts "diskursanalys" av debatten här.

Undertecknad är själv en del av studien. De tar några inlägg jag skrivit och analyserar dem. Här ett exempel (med ett fetat antagande de bara hittar på):

Undrar hur de kom fram till att jag "demonstrerar min lojalitet" till en organisation jag aldrig haft någon lojalitet till (och som jag dessutom kritiserat gång på gång). Där tog de sig verkligen friheter med texttolkningen. Allt jag gjorde var att jag skrev att jag trodde att NMR skulle kunna gå bra i Ludvika. Ett och ett halvt år senare fick jag ju rätt. NMR fick över en procent i just Ludvika.

Annars är det givetvis ingenting särskilt som framkommer i den här studien. Det är mest X säger så och Y säger så. NMR försöker framställa sig som seriösa och vänsterextremister försöker framställa dem som våldsamma och oseriösa, typ.

Nån kanske vill titta lite på avhandlingen här:

Det är inte en avhandling, det är en vetenskaplig artikel.

Det där fetade ”antagandet”, är det falskt utifrån de inlägg som finns tillgängliga i denna tråd?

Att gå över en procent i Ludvika är knappast att gå bra. Det är noll makt och fortsatt plastsköldslajvande. Så du kan ju knappast hävda du fick rätt på den punkten.

Tycker artikeln har en ganska intressant frågeställning på denna tråd.
Citera
2019-04-02, 09:44
Medlem
Som vetenskaplig disciplin lämnar sociologi mycket i övrigt att önska. I princip sysslar de sociologiska institutionerna med att utbilda sanktionerade statsideologer med lysenkoistiska anstrykningar.
Citera
2019-04-02, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Som vetenskaplig disciplin lämnar sociologi mycket i övrigt att önska. I princip sysslar de sociologiska institutionerna med att utbilda sanktionerade statsideologer med lysenkoistiska anstrykningar.
Ett argumentationsfel som kallas ad hominem.

Ni kanske borde studera dessa discipliner istället så ni förstår hur ni kan påverka det samhälle ni vill förändra.

Eller är ni blott plastsköldslajvare.
Senast redigerad av frasselito 2019-04-02 kl. 09:51.
Citera
2019-04-02, 10:31
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_fallacy

Vidare har du fel på två antaganden: jag har aldrig lajvat med plastsköld och jag har studerat sociologi.
Citera
2019-04-02, 10:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det är inte en avhandling, det är en vetenskaplig artikel.
Jag tror man kan använda avhandling för den här typen av arbeten:

synonymer: vetenskaplig skrift, dissertation, studie, essä, uppsats; huvuddel (av uppsats), kärna

https://www.synonymer.se/sv-syn/avhandling
Citat:
Det där fetade ”antagandet”, är det falskt utifrån de inlägg som finns tillgängliga i denna tråd?
Antagandet är ju falskt, så om det inte är falskt utifrån "de inlägg som finns tillgängliga i denna tråd" så är det ännu värre: då är det inte bara tolkningen som är fel, utan hela metoden.

I vilket fall finns det definitivt inlägg i den här tråden som tydligt visar att jag inte är "lojal" till motståndsrörelsen. Om de använts i studien vet jag inte.
Citat:
Att gå över en procent i Ludvika är knappast att gå bra. Det är noll makt och fortsatt plastsköldslajvande. Så du kan ju knappast hävda du fick rätt på den punkten.
Det är det bästa resultatet NMR fick i valet. Tror du att jag trodde att de skulle komma in i riksdagen eller något liknande?
Citera
2019-04-02, 10:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ett argumentationsfel som kallas ad hominem.

Ni kanske borde studera dessa discipliner istället så ni förstår hur ni kan påverka det samhälle ni vill förändra.

Eller är ni blott plastsköldslajvare.
Hahaha. Är du kränkt över att folk inte ser storheten i en studie som i stort säger att "det existerar forum där vänsterextremister försöker utmåla högerextremister som dåliga, och högerextremister försöker utmåla högerextremister som bra". Du tyckte själv att det var en revolutionerande studie?
Senast redigerad av baggebo1 2019-04-02 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in