2019-04-02, 09:23
Medlem
Frågan är vilken dricka passar att blanda Dark rum med. Har tidigare kört Spiced Gold och blandat med cola och det har funkat för min del, funkar cola för Dark rum med? Anledningen varför jag byter är att apkn är bättre på Dark Rum än Spiced Gold.
Citera
2019-04-02, 09:30
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Coca Cola såklart !
Citera
2019-04-02, 09:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag säger också Cola.

Här har du förslag: https://drinkoteket.se/ingrediens/mork-rom/
Citera
2019-04-02, 14:29
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag säger också Cola.

Här har du förslag: https://drinkoteket.se/ingrediens/mork-rom/

Tack för länken!

En Fidel Castro skulle sitta fint.....
Citera
2019-04-02, 15:49
Medlem
Coca Cola som de tidigare nämnt, jag har kört båda varianterna på rom och det fungerar fint till båda.

För övrigt är Fidel Castro väldigt god, tog den förr rätt ofta när jag var ute på krogen.
Citera
2019-04-02, 20:43
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry95
Frågan är vilken dricka passar att blanda Dark rum med. Har tidigare kört Spiced Gold och blandat med cola och det har funkat för min del, funkar cola för Dark rum med? Anledningen varför jag byter är att apkn är bättre på Dark Rum än Spiced Gold.

Drinken Dark & Stormy är inte dum, dvs mörk rom och ginger beer och lite färskpressad limejuice om man har lime hemma, inget måste dock men det piffar upp det hela.

Personligen klarar jag dock inte av Captain Morgan över huvudtaget, alldeles för kemisk smak för mig. Då lägger jag hellre någon extra tjuga på en Havana Club eller något liknande.

Skål!
Citera
2019-04-04, 15:44
Medlem
Witkos avatar
Riktig coca cola, inget sabla ica cola eller cuba cola eller någon annan avskyvärd variant.

Själv tycker jag att cpt morgan är alldeles för söt, colan i sig är ju också söt så jag föredrar en mörk rom som inte är så söt.

Min favorit och jag har bara testat runt 7-8 sorters mörk rom är Plantation Grande Reserve, men även Barcelo Gran Anejo och Havana Club Anejo 7 funkar bra.
Citera
2019-04-07, 17:16
Medlem
Cola hade man som ung. Nu kör jag inte låg drycken Morgan .
Citera
2019-04-07, 17:20
Medlem
Crashs avatar
På sommaren med ginger ale och lite lime i
Citera
2019-04-07, 17:32
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Blanda med Trocadero. Smakar som när man blandar med Ginger Ale, fast bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in