2019-04-01, 21:49
Medlem
Startar denna tråd eftersom man tydligen ska få klämma lite extra närgånget på besökarna när de ska in på fotbollsarenan för att förhindra att pyroteknik smugglas in.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skarpt-visitation-for-publik-infor-allsvenska-premiaren

Som jag ser det är ett bara ett spel för galleriet. Jag menar hur svårt är det att smuggla in saker i ett folkhav? Tandlöst och respektlöst mot betalande kunder.

Men.. hur gör man? Hur får man in sina pyroteknikprylar på fotbollsarenan utan att någon märker något även om de tafsar och klämmer på besökarna?
Citera
2019-04-01, 21:58
Medlem
Man planterar dem innan när man ordnar med tifot.
Man planterar ett rep inne på arenan och hissar upp en väska utifrån.
Man har dem i kalsongerna
Citera
2019-04-01, 22:07
Medlem
Timmervargens avatar
I analen. Men se till att inte gå nära något hett eller brinnande (mycket viktigt).
Citera
2019-04-01, 22:11
Medlem
Ett annat sätt som förekommer är att grejerna kastas in utifrån.
Citera
2019-04-01, 22:13
Medlem
Kristaallens avatar
Förr i tiden stoppade vi ner det i antingen kallingarna eller tjejerna hade dem olika sakerna i bhn kommer jag ihåg
Citera
2019-04-01, 22:39
Medlem
På bravida i Gbg gick det tydligen bra att dagen före gå in i de allmänna utrymmena under läktaren och knipsa ett hänglås, lägga in raketerna och sen hänga på sitt eget hänglås.
Citera
2019-04-01, 23:02
Medlem
Det finns "hundra" olika sätt, men att inte plantera dom innan är extremt osmidigt. När det inte har gått att plantera dom innan så brukar ultras storma entrén.

Det har även startats en tråd om ämnet rent juridiskt.

(FB) Publikvärdar ska taffsa på skrev och pattar i sammanband med fotbollsmatch.

Notera att SVT har redigerat in videon efter tråden startats.. Det enda som kommer hända pga detta kladdande är anmälningar

Edit: Givetvis var det annorlunda förr i tiden, t.ex. såldes det bengaler på toaletterna på Stadion - men säkerheten då var helt annorlunda.
Senast redigerad av egenvilja 2019-04-01 kl. 23:07.
Citera
2019-04-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Förr i tiden stoppade vi ner det i antingen kallingarna eller tjejerna hade dem olika sakerna i bhn kommer jag ihåg

Vi la en i ena skon. Fick ha löst knuten för att få plats med foten och bara i ena skon.
För det var fan inte skönt att klampa på dessa. Så man halvt hasade fram med ena foten. Men syntes inte så mycket när man stod i kö.
Citera
2019-04-02, 01:18
Medlem
Gjort det flera gånger som ung.
Antingen i skon men det gjorde ont som satan att gå då, annars fram i kalsongen för dom som visiterar får inte klämma mellan benen.

Ibland har väskor med pyro kastats över staket om det varit möjligt eller gömts innan match men det är svårt då arenan söks igenom noggrant innan match.

Har även varit med om riktigt sjuka sätt att få in pyro med bland annat rep osv.
Citera
2019-04-02, 01:44
Medlem
Finns alltid någon som känner någon som känner en vaktmästare eller liknande som kan ta med det till jobbet och gömma i ett förråd.
Citera
2019-04-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
Startar denna tråd eftersom man tydligen ska få klämma lite extra närgånget på besökarna när de ska in på fotbollsarenan för att förhindra att pyroteknik smugglas in.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skarpt-visitation-for-publik-infor-allsvenska-premiaren

Som jag ser det är ett bara ett spel för galleriet. Jag menar hur svårt är det att smuggla in saker i ett folkhav? Tandlöst och respektlöst mot betalande kunder.

Men.. hur gör man? Hur får man in sina pyroteknikprylar på fotbollsarenan utan att någon märker något även om de tafsar och klämmer på besökarna?
Varför skulle du? jag satt på ett sådant mål för några år sedan där en korkad jävel hade tagit in
sådant som han sen kastade och de var tvungna att ställa in matchen, vi fällde honom men efter det
blev han stämd av div tvbolag pga att matchen blev inställd. Han var 18 år och han har förstört sitt liv.
Citera
2019-04-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Varför skulle du? jag satt på ett sådant mål för några år sedan där en korkad jävel hade tagit in
sådant som han sen kastade och de var tvungna att ställa in matchen, vi fällde honom men efter det
blev han stämd av div tvbolag pga att matchen blev inställd. Han var 18 år och han har förstört sitt liv.

Jag har ingen åsikt i frågan egentligen, går aldrig på fotbollsmatcher. Men jag har noterat att intresset för medhavd pyroteknik finns där.

Då är det intressant att veta hur folk brukar göra, vilket vi fått några intressanta svar på nu.

Det verkar också som att det finns "bra" och "dålig" pyroteknik i detta sammanhang. Så länge man inte kastar något, skadar någon eller använder smällare, utan mer ogiftiga rökeffekter och ljuseffekter så kanske det kan vara en stämningshöjare.

Men jag tar inte ställning för eller emot, ville bara veta hur man gör för att få in grejorna. För det verkar väldigt tandlöst att smeka folk mellan benen i jakt på pyroteknik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in