2019-04-01, 18:40
Medlem
Gorbis avatar
Och med denna historien kan vi en gång för alla spola ner "den kvinnliga intuitionen" i närmsta toalett.

Kvinnor väljer män helt irrationellt och hjärndött.

När skall kvinnor i Sverige myndighetsförklaras för deras egna beslut???
Citera
2019-04-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tänk dig scenariot att jag regelbundet spöar en kompis jag delar lägenhet med som är så korkad att han inte säger upp bekantskapen med mig då?

Svårt att förstå att en kvinna inte har skuld i att lämna plågoanden men att som man anses ha absolut skuld om man stannar för att bli misshandlad igen.

Kvinna som utsätter sig för upprepad misshandel = Ett offer.
Man som utsätter sig för upprepad misshandlad = Dum i huvudet.

Det sexuella som väl får anses vara skillnaden och kan väl inte vara drivkraften att kvinnan självsvådligt stannar för att ånyo bli misshandlad?

Örjan R är fullt ansvarig för misshandeln (larna) han utsatt henne för och inte för hennes liv.
Josefin Nilson är ansvarig för att inte lämnat misshandlaren ÖR och för hennes liv.

Men hoten och misshandeln blev värre när hon lämnade. Så sluta smutskasta offret.
Citera
2019-04-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Inte för att försöka ta någons parti/försvara i det här fallet då jag inte har någon aning om vad som hänt eller ens läst något om det mer än nyhetsrubriker, så vill jag ändå säga min åsikt allmänt.

Det finns vissa tjejer som när de är på det humöret, kan bli väldigt aggressiva både fysiskt och psykiskt. Alla har en gräns, och man kan inte alltid bara gå därifrån av olika anledningar.
Kanske inte så vanligt, men det händer då och då.
Att mannen faktiskt har mindre skuld i den enskilda händelsen än kvinnan.

Dock vet jag inte ens vem denna Ramberg är så vill än en gång bara understryka att jag bara säger vad jag vet i allmänhet.

Det är ju moget. Du vet inget men kommer ändå till slutsatsen att det måste vara kvinnans fel att någon sparkar henne i magen och knivskär henne och lämnar hot på hennes telefonsvarare. Är du 5 år eller helt borta i pallet?
Citera
2019-04-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Är det någon som gjort sig förtjänt av att, som du skriver, "bli ett offer för mobben" så är det väl just den där göken? Undrar just vilken kvinna som blir nästa offer för honom.
Det kan man kanske tycka men jag tror nog den mannen är ganska trasig utan mer yttre påverkan, jag skulle inte vilja gå i hans spår. Nu är han väl "arbetsbefriad" också och då brukar slutet närma sig snabbt. Man kan väl hoppas att kvinnor håller sig borta och att han är över 70 borde väl hjälpa? Men, som vanligt kommer det väl fler kvinnor efter all uppmärksamhet och ska "göra honom hel" och sedan säga hoppsan.
Citera
2019-04-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Men läste du ens vad jag skrev?
Försökte vara tydlig med att jag inte försvarar honom i vad nu som har hänt.
Dum kan du vara själv.

"Inte för att försöka ta någons parti/försvara i det här fallet då jag inte har någon aning om vad som hänt eller ens läst något om det mer än nyhetsrubriker, så vill jag ändå säga min åsikt allmänt.

Det finns vissa tjejer som när de är på det humöret, kan bli väldigt aggressiva både fysiskt och psykiskt. Alla har en gräns, och man kan inte alltid bara gå därifrån av olika anledningar.
Kanske inte så vanligt, men det händer då och då.
Att mannen faktiskt har mindre skuld i den enskilda händelsen än kvinnan.

Dock vet jag inte ens vem denna Ramberg är så vill än en gång bara understryka att jag bara säger vad jag vet i allmänhet."

Ja jag läste att du inte vet något om Örjan och Josefin fall och att du skriver att kvinnor kan vara aggressiva och ha mer skuld. Om du bara vill tala om att kvinnor kan vara skrämmande ibland så skapa en egen tråd om det ämnet. Hör diskuterar vi Örjan inte random kvinnor.
Citera
2019-04-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Men jag gillar inte drev som resultat av en ändå rätt vinklad dokumentär. Vi vet inte hela bilden. Utan det blir bara vänner och bekantas hemska uppgifter. För dem är det ju självklart att han va ett svin och gärningsman, men kanske även Josefin var ett svin på sitt sätt, kanske va falsk, manipulativ, opålitlig osv. Kan ingen veta då vi bara såg dokumentären från endast ett håll.

Spelar ingen roll om Josefin var opålitlig eller manipulativ. Han misshandlade henne och dömdes. Sluta med victimblaming för helvete!
Citera
2019-04-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det kan man kanske tycka men jag tror nog den mannen är ganska trasig utan mer yttre påverkan, jag skulle inte vilja gå i hans spår. Nu är han väl "arbetsbefriad" också och då brukar slutet närma sig snabbt. Man kan väl hoppas att kvinnor håller sig borta och att han är över 70 borde väl hjälpa? Men, som vanligt kommer det väl fler kvinnor efter all uppmärksamhet och ska "göra honom hel" och sedan säga hoppsan.

Hur trasig man än är får man inte bete sig hur som helst. Och om man verkligen inte vill bli ännu mer trasig är det kanske läge att söka hjälp för sitt beteende när fruntimmer efter fruntimmer får pisk?

Sedan kan jag iofs inte förstå vad vissa kvinnor ser i vissa män. Själv har jag en snäll man och skulle, om jag vore singel, föredra att leta upp en sådan. Men jag kan också tänka mig att psykopater är mycket duktiga på att bit för bit bryta ner människor. Det är ju det många kvinnomisshandlare gör. För den delen säkert många misshandlande kvinnor/bögar också.

Det börjar ju liksom inte med en rak höger.
Citera
2019-04-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenstil
Örjan är en stor skådespelare, och detta hände för länge sedan. Jag förlåter honom, alla har vi dåliga dagar ibland!

Så storsint av dig! Hoppas att du förstår en sak: Om du blir misshandlad bör du genast förlåta förövaren. Alla kan vi ju ha en dålig dag.

Fast du var väl i och för sej ironisk.
Citera
2019-04-01, 21:10
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
När jag ser ÖR i "Stjärnorna på slottet" och i några andra intervjuer uppträder den märkliga känslan av att det inte är han som är där... det är som att han är endel av en scenpersonlighet även när han är privat. Fan vad mystiskt! Han överdriver betoningar nått kolossalt emellanåt, använder stora gester, verkar ta till lipen när det blir lite känslosamt... precis så där som vanliga människor på pizzeria Ramona i Borås inte skulle uttrycka sig.

Suddas gränsen mellan ens privata jag och det offentliga ut när man levt länge i ett liv på scenen? Eller försöker karln bara göra sig märkvärdig? Man kan se liknande beteende hos andra divor från Dramaten. Men det är konstigt för på sätt och vis sänker de ju sig själva när de så tydligt visar att de inte klarar att vara privata i sammanhang där så krävs... vari ligger storheten då?

Inte helt ovanligt beteende bland skådisar. Skådespelare är överlag rätt märkliga människor som man ska hålla sig undan, om du frågar mig. Det är ganska logiskt. Någon gillar att bygga och utbildar sig till snickare. En annan vill ta hand om sjuka och blir läkare. Gillar man att stå i centrum, få bekräftelse, applåder och utge sig för att vara någon man inte är, tja, då är skåderspelaryrket det givna valet. Därför är en myskille som Morgan Alling mycket mer lik Ramberg än vad han någonsin skulle tillstå. Det är samma narcissistiska ådra, låt vara att det tar sig andra uttryck. Och till alla unga män som läser detta; träffar du en tjej med skådespelarambitioner så lägg benen på ryggen. Uj uj, värsta sorten.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-04-01 kl. 21:18.
Citera
2019-04-01, 21:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Psykopater är duktiga på att manipulera och ställa om sej, precis vad som krävs av en skådespelare. Men lås fan in dem mellan spelningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Man får säkert läsa om dessa individer på museum o liknande i framtiden. "här är ett exemplar av en utdöende mansart som var eftertraktad men grym.."
Ja det finns ju förslag på var man ska låsa in dom
Önskar bara att det var sant också.

SATIR Dramaten avbryter uppfödning av manliga genier
Skarp kritik har riktats mot Dramaten för institutionens hantering av manliga genier, ett revirhävdande och flocklevande däggdjur som varit fridlyst i Sverige sedan Strindbergsfejden 1910.

– De har ett karaktäristiskt brölande läte – den så kallade teaterrösten – som under vindstilla dagar höras flera mil, säger Jonas Wahlström. Han ger rådet att tala högt och klampa i marken om man befinner sig i ett område där manliga genier observerats.

– De är till naturen skygga men kan uppträda aggressivt under brunstperioden som pågår året runt.
https://www.arbetsvarlden.se/satir/dramaten-avbryter-uppfodning-av-manliga-genier/

Det är dags för en ny era där män som Örjan Ramberg, Börje Ahlstedt, Tommy Berggren och liknande uppblåsta skithögar inte ska få regera med chefernas skydd.
Riktiga män behöver inte bete sig som as och Dramaten behöver chefer som kan styra upp det och inte stillatigande bara låta skiten få fortgå.
Senast redigerad av Timeout 2019-04-01 kl. 21:46.
Citera
2019-04-01, 21:56
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Brost har jag suttit i lag med ute på krogen, en mer trevlig människa fick man leta efter och att han kände igen mig i flera år efter då vi möttes på Donken och Brost, hej, hej direkt.

Ramberg måtte vara en svår och elak djävel som klappat till Brost.

Ingen bragd direkt att ha spöat Brost.

Nåväl att gubbdjäveln är nu 71 bast. Ramberg har kört sitt race och är fortsatt i livet och kan väl ej bry sig mindre antar jag.
Det skulle dock vara kul att veta om Ramberg kör hårt fortfarande, drar linor och super till, det är ett guds under hur länge som en del håller trots ett hårt leverne.
När Ramberg blev tillfrågad om misshandeln, av pressen i samband med att Brosts bok släpptes, vände han diskussionen till att Brost inte betalade för sig och att andra alltid fick ta hans nota. Han tycks alltid ha någon sorts motanklagelse redo när han gjort något.

Att han klarat sig så pass bra trots supandet tror jag beror på yrket. Han får läsa manuskript, han måste memorera och han måste upprepa och göra det övertygande. Det är inte intellektuellt arbete (även om skådespelare vill se sig som intellektuella) men det är effektiv hjärngymnastik som han inte hade fått om han inte sökt sig till scenen. Om han stannat kvar i Göteborg och hamnat på Volvo eller i hamnen, tror jag att han hade dött vid cirka 55 års ålder. Sådana typer brukar dö då.

Jag tror också att han suger näring ur sina kolleger. Den här atmosfären av skräck omkring honom, den ger honom karisma, medan de bleknar.
Citera
2019-04-01, 22:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Men jag gillar inte drev som resultat av en ändå rätt vinklad dokumentär. Vi vet inte hela bilden. Utan det blir bara vänner och bekantas hemska uppgifter. För dem är det ju självklart att han va ett svin och gärningsman, men kanske även Josefin var ett svin på sitt sätt, kanske va falsk, manipulativ, opålitlig osv. Kan ingen veta då vi bara såg dokumentären från endast ett håll.
Du har verkligen inte förstått något alls

Josefin var omtyckt och det kan man verkligen inte beskylla Ramberg för precis.
Han var fruktad av sin omgivning och dom som gick emot honom fick känna på det.
Det är ju inte på grund av Josefin han numera inte får jobba på Dramaten.
Det är för att när Josefins historia kom ut så vågade flera äntligen öppna munnen och berätta om han våldsvälde.

Frågan är varför dom inte gjorde det tidigare? Svaret har vi redan. Usla chefer som blundade för allt och ignorerade alla klagomål som kom mot Ramberg.
Sen har vi rädslan från dom kvinnor som drabbades av hans "humör". Dels rädslan för att han skulle bli våldsammare och rädslan för att inte få fler jobb då han var i toppen av hierarkin på Dramaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in