2019-04-01, 03:05
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Nu hatar jag Adnilsson så det gör mig inget att han lämnar, men hur resonerar tjejerna? Vad jag vet har tjejerna i lag syd inte bidragit med ett skit i en enda tävling, utan det har varit grabbarna och inte minst Lukas & Adnilsson som burit laget. Ska tjejerna vecka efter vecka rösta ut grabbarna (=de starka spelarna) och i slutändan vara ett bestående tjejlag som inte vinner en enda tävling? De tar ju kål på sina egna chanser i Robinson efter bara ett par veckor.

Det är så jävla kortsiktigt tänkande. Tjejer i grupp kan verkligen vara så otroligt ointelligenta.

Snarare så var det ett måste för dem om de ville vara kvar. Man såg ju att killarna försökte plocka ut Fia, nästa gång hade det blivit Linn och sen Bonnie. Så det var rätt tänkt av tjejerna att sparka ut den där dryga hybriskillen. Det som var lite nervöst var bara att det fanns en stor risk att killarna lika gärna kunde ha röstat på Linn den här gången, då hade de där dublonerna inte varit till någon nytta. Men tjejerna valde/chansade rätt - som tur var.

För övrigt var det stor humor att se den där Escobar-indianen otroligt sammanbiten stå och tugga med käkmusklerna i besvikelse - ungefär som om han hade erhållit en dödsdom IRL...

Pajas-Emilio hade inte särskilt svårt att glömma Adnilson - så stark var den lojaliteten.

Modellbokaren Åsa lär inte tillhöra de smartaste i Sverige direkt, hon ser helt väck ut på ögonen. Synd, för hon är rätt snygg.
Citera
2019-04-01, 03:56
Medlem
Spännande avsnitt ikväll inkl musiken i bakgrunden. Jag hade velat se killarna rösta ut någon utav tjejerna i tjejtrion istället. Den jag gillar i deras lag är Lucas, en skön kille. Fia och Linn är verkligen inte min cup of tea.

Trots att Adnilson varit lite utav en skitstövel så hoppades jag att killpakten skulle bestå, inkluderat Åsa. För mig känns han som förra årets Pascal, i början var Pascal en ledartyp, bra på tävlingar och även otrevlig. Sedan åkte han ut och hamnade i gränslandet och då började man gilla honom. Återstår att se om Adnilson kommer att lyckas hålla sig kvar så länge som Pascal gjorde förra året.

Lucas kommentar nästa vecka "som att byta en Lamborghuini mot en gammal Saab". haha Ska bli spännande att se det bytet.
Citera
2019-04-01, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
De hade kunnat rösta ut exempelvis Åsa?

Eller megatönten (och smygbögen?) Emilio.
Citera
2019-04-01, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Nick kommer sno Aprilsons kudde.

Samt köra Herr Nilsson med en bambustam i röven när apan försöker ta över Nicks kök. 👍
Citera
2019-04-01, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Såklart att det är den fula feta fia som gör det

Emma Knyckare, med citron i käften.
Citera
2019-04-01, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
För att folk har förbannat dåligt minne och är dåliga på att analysera:

Killarna paktade braoch fick med en tjej och var i majoritet med 4 röster.

Övriga tjejer paktade och hade 3 röster.

Detta visste produktionen och de tyckte det var tråkigt så de gav tjejerna två röster extra (eller 2 minusröster om du har bra info). Fia som inte är korkad skötte hanteringen av dessa perfekt.

I praktiken var det produktionen som skickade hem adnilson.

Blir någon underlägsen igen så försöjer produktionen alltid ge dem någon räddningsplanka så att det blir spännande.

Nästa vecka kommer produktionen göra ALLT de kan för att röda laget skall vinna Robinsontävlingen.

Precis. Varför skulle Anders sälja de två mynten så billigt till Fia annars? Jösses, så toppstyrt allting är.
Edit: Dessutom är jag övertygad om att produktionen hört att killtrion+Åsa skulle rösta på Fia samt att Fia delgavs detta och då visste att hon måste använda de två mynten på sig själv.
Senast redigerad av MrBollocks 2019-04-01 kl. 04:28.
Citera
2019-04-01, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Om du hade varit säker på att få röster på dig i ett öråd.
Hade du då
A. Sett till att få ut dem som röstar på dig så du har en chans tills sammanslagningen.
B. Gladeligen gått med på att bli utröstad så iaf någon från ditt gamla lag vann Robinson.

Kortsiktigt ja. Är det bättre att vara långsiktig som Adnilson och fjanta bort sin immunitet, eller Hamilton att sabotera tävlingar?
Nu blev killgruppen splittrad. så killar om något då är väl rätt ointelligenta både som ensamma och i grupp.

Haha, väl rutet! Faktum kvarstår ju faktiskt att tjejerna är kvar och Nilsson är ute. Så vilka spelade bäst, tjejtrion eller killtrion 🤔
Citera
2019-04-01, 05:51
Medlem
MrsVanity1s avatar
Ska bli intressant att se hur Adnilson och Nick går ihop i gränslandet.....

Adnilson är babbe jobbig något fruktansvärt.
Citera
2019-04-01, 06:15
Medlem
Tycker Lucas ägde ordentligt i slutet av imunitetstävling då det redan var avgjort och han bytte hand bara för att testa om han kunde klara det Adnilsson misslyckades med.
Han var outstanding i denna tävlingen!
Citera
2019-04-01, 07:30
Medlem
TimTebows avatar
Fattade inte riktigt hur det gick till med dublonerna. Hon var tvungen att lägga ner dem i röstningsurnan i samband med att hon röstade?

Varför läste arga korvgubben upp dem först vid ställningen 3-3? Hade Fia alltså kunnat använda dem på Linn om det stått 3-3 och det var Linn och Adnilson som fått rösterna dittills?

Sen tyckte jag det var lite konstigt hur hon feministveganen i Gränslandet kallade nykomlingen för "herr Nilsson" (apa), passade inte riktigt hennes image att vara rasist.
Citera
2019-04-01, 08:26
Medlem
greta75s avatar
Yes! Äntligen har jag hittat mina favoriter vilket höjer värdet att kolla på programmet för min del.

Gillar ingen i tråklag nord.

Håller på alla i lag syd. Alla verkar vara sköna människor som mitt i allt paktande i med- och motgångar försöker hålla uppe stämningen och inte vara ovänner. Killarna är duktiga individuellt och tjejerna är inte så korkade. Ingen jag stör mig på. Och nu är de tydliga underdogs.

Och är Emma så söt att man smälter.

De paktar hårt men sjysst. Det märkte man när Adnilson åkte.
Senast redigerad av greta75 2019-04-01 kl. 09:14.
Citera
2019-04-01, 08:33
Medlem
Synd att han fick tillbaka kudden.
Om Linn hade fått killpaktens röster, hade Fia då kunnat använda sina mynt för att ta bort hennes röster också eller funkade de bara för att få bort röster på sig själv? Jag minns inte vad Anders sa i byteshandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in