2019-03-31, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daol8710
Har man inte råd att vara med i Robinson så kanske man inte ska åka dit?

Helt rätt kan jag tycka.
Senast redigerad av Doiten 2019-03-31 kl. 23:58.
Citera
2019-03-31, 23:57
Avslutad
Adnilson lär utmana nån av tjejerna. Nick lär direkt uppmana honom att ta Catherine, han är dödsless på henne. Peter är nog inte ledsen att bli av med Jannicke heller. Blir intressant det här.
Citera
2019-04-01, 00:03
Medlem
Åsa kommer gå med tjejerna nu. Den enda som band henne till killarna var Adnilson.
Citera
2019-04-01, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av daol8710
Haha håller med. Jag förstår inte varför adnilsson kan få äta sin krabba och tjejen inte äta krabbor? Varför debattera om vem som har rätt och fel? Alla är olika och jag stör mig något enormt på folk som ska bestämma över andra och alltid ska ha rätt. Var är ödmjukheten?
Jannicke är urtypen av besserwisser.

Hon snackar om att det är ett val att äta kött, och inte något nödvändigt. Ja, men det är ett val att överkonsumera mat också. Det hade varit härligt om nån sa: "Jannicke, du är klart överviktig och förbrukar därmed mer av jordens resurser än du behöver. Ditt klimatavtryck är större än nödvändigt. Du behöver inte mer än halva portionen kassava och riset". Och sen helt krasst käkade upp halva hennes portion.

Undrar vad hon skulle tycka om det?
Citera
2019-04-01, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Åsa kommer gå med tjejerna nu. Den enda som band henne till killarna var Adnilson.
Frågan är hur välkommen hon är. Och ifall Åsa skulle våga lita på tjejerna.
Citera
2019-04-01, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Hon snackar om att det är ett val att äta kött, och inte något nödvändigt. Ja, men det är ett val att överkonsumera mat också. Det hade varit härligt om nån sa: "Jannicke, du är klart överviktig och förbrukar därmed mer av jordens resurser än du behöver. Ditt klimatavtryck är större än nödvändigt. Du behöver inte mer än halva portionen kassava och riset". Och sen helt krasst käkade upp halva hennes portion.

Det hade varit jätteroligt.
Citera
2019-04-01, 00:21
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Undrar hur man har mage att kritisera folk över att de äter lokala krabbor, när man förorenat miljön med flygningen till själva ön. Och är vegan på det. Haha. Komiskt.
Citera
2019-04-01, 00:45
Medlem
Zyxel04s avatar
Tycker personligen det är jävligt tråkigt att Adnilsson blev utröstad, säger inte att han är felfri för det är ingen men han är betydligt roligare att ha med i programmet än någon annan i lag syd.

Hoppas han blir kvar i gränslandet länge.

Det tråkiga i sammanhanget är att det tyvärr kan bli som med Johan och Viktoria förra året för typ Linn, Fia och Bonnie. Dem har relativt goda möjligheter att överleva till sammanslagningen eftersom att dem kan få över Åsa på sin sida och kommer därmed ha majoritet vid Ö-råd.

När dem väl bli sammanslagning kan dem tyvärr mycket väl gå långt pga att ingen ser dem som hot och därmed glida på en räkmacka.

Ska dock bli intressant att se om dår över Åsa och hur hon egentligen tänker. Hon inser nog att om hon går med i deras tjejpakt så komme rhon vara den svaga länken och dem kommer vara villiga att offra henne om det behövs. Dessutom lär Emilio och Lucas kunna bidra mer.
Citera
2019-04-01, 00:47
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Har inte sett gränslandet, men ska bli intressant att se hur Adnilson och Nick kommer överens.

Utan att vilja avslöja för mycket så har jag sett första avsnittet och såg ut som om Adnilsson, Nick och Peter kom väldigt bra överrens. Både Jannicke och hon andra tjejen som jag inte kan namnet på var tom orolig över att Adnilsson ska ta deras plats.

Adnilsson nämnde tom att han vill se ut som Nick när han är i Nicks ålder lol.
Citera
2019-04-01, 00:50
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Förmodligen är det lättare att sitta hemma i tv-soffan och räkna ut vem det är smartast att rösta på. Fattar dock inte hur killpakten kunde vara så iskalla och rösta på den som nyss vart iväg på byteshandel... Det. är. alltid. någon. form. av. immunitet. som. erbjuds. Varför inte ta det säkra före det osäkra om de ändå valde mellan Fia och Linn?

Funderade också lite kring detta, liksom det skedde i princip samma sak förra året då Victoria Heapes gjorde det. Borde inte någon sett programmet då?

Visst man kanske har mer saker att tänka på men det kändes ändå lite naivt tänk.

Sedan undrar jag varför dom specifikt valde Fia och inte Bonnie eller Linn..
Citera
2019-04-01, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Funderade också lite kring detta, liksom det skedde i princip samma sak förra året då Victoria Heapes gjorde det. Borde inte någon sett programmet då?

Visst man kanske har mer saker att tänka på men det kändes ändå lite naivt tänk.

Sedan undrar jag varför dom specifikt valde Fia och inte Bonnie eller Linn..

För hon valde bort Adnilsons kudde och röstningsbeslutet kom väl ändå från Adnilson. Tror ej de andra två amigosarna brydde sig nämnvärt om vem.
Citera
2019-04-01, 01:27
Medlem
Snyggt Lucas! Hade jag varit domare skulle det godkännas iaf: https://ibb.co/mFH5YfR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in