2019-03-31, 23:05
Medlem
Vad är de för fel på människorna i Robinson i år? De lägger sig frivilligt. Först Hamilton och nu ska en till lägga sig.. blir så less. Var inte med i Robinson om du inte är en tävlingsmänniska!!
Citera
2019-03-31, 23:07
Medlem
Äntligen fick vi se lite härligt spel i Robinson. Kudos till Fia och tjejerna!
Citera
2019-03-31, 23:07
Medlem
mr.demons avatar
Har inte sett gränslandet, men ska bli intressant att se hur Adnilson och Nick kommer överens.
Citera
2019-03-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Nu hatar jag Adnilsson så det gör mig inget att han lämnar, men hur resonerar tjejerna? Vad jag vet har tjejerna i lag syd inte bidragit med ett skit i en enda tävling, utan det har varit grabbarna och inte minst Lukas & Adnilsson som burit laget. Ska tjejerna vecka efter vecka rösta ut grabbarna (=de starka spelarna) och i slutändan vara ett bestående tjejlag som inte vinner en enda tävling? De tar ju kål på sina egna chanser i Robinson efter bara ett par veckor.

Det är så jävla kortsiktigt tänkande. Tjejer i grupp kan verkligen vara så otroligt ointelligenta.

Om du hade varit säker på att få röster på dig i ett öråd.
Hade du då
A. Sett till att få ut dem som röstar på dig så du har en chans tills sammanslagningen.
B. Gladeligen gått med på att bli utröstad så iaf någon från ditt gamla lag vann Robinson.

Kortsiktigt ja. Är det bättre att vara långsiktig som Adnilson och fjanta bort sin immunitet, eller Hamilton att sabotera tävlingar?
Nu blev killgruppen splittrad. så killar om något då är väl rätt ointelligenta både som ensamma och i grupp.
Senast redigerad av MissDope 2019-03-31 kl. 23:27.
Citera
2019-03-31, 23:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Nu hatar jag Adnilsson så det gör mig inget att han lämnar, men hur resonerar tjejerna? Vad jag vet har tjejerna i lag syd inte bidragit med ett skit i en enda tävling, utan det har varit grabbarna och inte minst Lukas & Adnilsson som burit laget. Ska tjejerna vecka efter vecka rösta ut grabbarna (=de starka spelarna) och i slutändan vara ett bestående tjejlag som inte vinner en enda tävling? De tar ju kål på sina egna chanser i Robinson efter bara ett par veckor.

Det är så jävla kortsiktigt tänkande. Tjejer i grupp kan verkligen vara så otroligt ointelligenta.

Fast det är väl deras enda chans att hålla sig kvar till en eventuell sammanslagning. Om vi förutsätter att de fortsätter sitta i öråd vecka efter vecka så slår de ut kille efter kille och sen Åsa.
Citera
2019-03-31, 23:19
Medlem
peterZiipens avatar
Förmodligen är det lättare att sitta hemma i tv-soffan och räkna ut vem det är smartast att rösta på. Fattar dock inte hur killpakten kunde vara så iskalla och rösta på den som nyss vart iväg på byteshandel... Det. är. alltid. någon. form. av. immunitet. som. erbjuds. Varför inte ta det säkra före det osäkra om de ändå valde mellan Fia och Linn?
Citera
2019-03-31, 23:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Förmodligen är det lättare att sitta hemma i tv-soffan och räkna ut vem det är smartast att rösta på. Fattar dock inte hur killpakten kunde vara så iskalla och rösta på den som nyss vart iväg på byteshandel... Det. är. alltid. någon. form. av. immunitet. som. erbjuds. Varför inte ta det säkra före det osäkra om de ändå valde mellan Fia och Linn?

För att de inte är begåvade nog att tänka ut en sådan lösning
Citera
2019-03-31, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Jag tror nog att deltagaren CSH, inte tyckte det var värt att vara kvar. Då det förekom dålig stämning, och hot ? Plus att det fanns en kostnad för boendet som han inte nyttjar, men han kan då inte få inkomst eller jobba, eftersom han är med i Robinson.

Eftersom båda faktorerna med dålig stämning, och ej få kunna bringa inkomst för att täcka utgifter, så valde han att lämna, för att slippa de negativa konsekvenserna av ovanstående faktorer.

Detta är ett genomtänkt val.

Har man inte råd att vara med i Robinson så kanske man inte ska åka dit?
Citera
2019-03-31, 23:48
Medlem
dialektikers avatar
Fan, vad skönt att Adnilson kom till gränslandet och kommer köra sitt race med krabbor mot jävla vegan-Jannika som ska pracka på andra sin vegan-ideologi.
Hon kröp lite där för Adnilson. Honom kommer hon inte sätta sig emot på samma sätt och släppa ut krabbor för, för honom vill hon inte göra sig ovän med.

Han platsa fint där i gränslandet för övrigt.
Citera
2019-03-31, 23:53
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
För att de inte är begåvade nog att tänka ut en sådan lösning

Emilio blev imponerad av tjejernas taktik efter att Adnilson blev utröstad. Ändå lite förvånande hur han inte kunde ha räknat med detta. När det känns som att han är den som funderat mest på strategi och paktande (av det lilla vi sett).

Hade killarna röstat ut Linn hade de blivit en stark majoritet och därefter kunnat rösta ut tjej efter tjej ända fram till sammanslagningen. Så himla oklokt att rösta på Fia, herregud.
Citera
2019-03-31, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast det är väl deras enda chans att hålla sig kvar till en eventuell sammanslagning. Om vi förutsätter att de fortsätter sitta i öråd vecka efter vecka så slår de ut kille efter kille och sen Åsa.
Så lätt går det inte. Tjejerna är 3, kvarvarande killar + Åsa är 3. Nu väger det jämt mellan pakterna i lag Syd.
Citera
2019-03-31, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fan, vad skönt att Adnilson kom till gränslandet och kommer köra sitt race med krabbor mot jävla vegan-Jannika som ska pracka på andra sin vegan-ideologi.
Hon kröp lite där för Adnilson. Honom kommer hon inte sätta sig emot på samma sätt och släppa ut krabbor för, för honom vill hon inte göra sig ovän med.

Han platsa fint där i gränslandet för övrigt.

Haha håller med. Jag förstår inte varför adnilsson kan få äta sin krabba och tjejen inte äta krabbor? Varför debattera om vem som har rätt och fel? Alla är olika och jag stör mig något enormt på folk som ska bestämma över andra och alltid ska ha rätt. Var är ödmjukheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in