2019-03-31, 17:41
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Lena Olin kände sig nödgad att lämna landet efter relationen med Örjan, och Eva Fröling hade ett helvete hon också.

Hej,

Det är snarare dessa kvinnor, och inte media som har makten att ta ifrån ÖR hans krona

Media kan inte, och ska inte agera Domare och Bödel fristående från rättsväsende.
Citera
2019-03-31, 17:51
Bannlyst
Använd kända män som slår till att stattuera exempel, konfiskera hans boende, kicka honom från hans uppdrag och låt aset dra runt på gator och torg. Sedan tar vi nästa och sedan nästa, till slut kommer folk skärpa till sig och fatta att det får kraftiga konsekvenser. Sveriges rättssystem skyddar brottslingar, då får vi ta lagen i egna händer. Skit ska ha skit!
Citera
2019-03-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jo både Lena och Ewa har i princip bekräftat att de blivit utsatta. De har inte sagt hans namn rakt ut men det är helt uppenbart att det är Örjan de pratar om.

Vad då? Båda har ju ett barn med Örjan.
Citera
2019-03-31, 18:10
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
ÖR:s dom är förstås känd på Dramaten. Den kan inte Dramaten straffas för och det är inte det man vill heller, det är att han fått fortsätta att bete sig våldsamt och hotfullt mot kollegor (av båda könen) om och om igen. Hade ÖR ändrat stil efter domen hade denna storm inte uppkommit.

Hade inte J.N. varit så snygg hade den inte heller uppstått.
Citera
2019-03-31, 19:15
Medlem
StigAllans avatar
Man kan väl anta att de kvinnor som nu klagar på skådisen inte heller är speciellt lätta att ha att göra med. Tror att möjligheten till vem som delade ut första smällen i förhållandet var en kvinna är väldigt stor och då tycker jag att resterande våldsutövning ska anses som självförsvar.

Många våldsamma kvinnor håller nu på att förtränga sin egna orsak till att våldet överhuvudtaget uppstod!
Citera
2019-03-31, 20:05
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Vad fan yrar du om - trodde att du menade, du verkar sörpla hårt på lördagsgroggen. Den grammatiska skit och felstavningar du dekorerar tråden med är tröttsam och saknar helt konstruktivitet och substans.

Tack vare mitt yrkesvall, sätter jag mitt huvud på att jag läst fler skönlitterära verk än dig. Flachbackonanerar? Det är väl snarare en ordblind halvfigur som dig som gör det.

Jag skulle inte försvara Ramberg oavsett vilket belopp jag blev erbjuden. Prova att spy din dyslektiska galla över någon annan. Din trovärdighet i den här tråden är körd.

Inte ska KaptenHundkex kalla någon dyslektisk eller ordblind.
Inte i ett inlägg där han misslyckas med att stava till både flashback och yrkesval, att använda dig/du korrekt om och om igen, och på det hela taget uttrycker sig som en näsvis åttondeklassare.
Jag anser fortfarande att mer läsning och fler böcker kunde vara nyttigt.
Den stora mängden skönlittera verk som lästs pga "yrkesvall" gjorde tydligen inte mycket nytta alls för varken språk eller stavning.

Ont:
Angående Örjan-Smörjan Gamberg; han har väl haft villkor som behandling av alkoholism i domar tycker jag mig ha sett långt tillbaks i tråden?
Att ÖR har problem att hantera sina känslor och sin ilska på samma sätt som alkoholen är ju mer än tydligt.
Vet någon här om ÖR haft terapi avsedd att hantera ilska villkorad i dom?

ÖRs långvariga bruk av div centralstimulerande medel har sannolikt påverkat temperament och personlighet permanent.
Inte heller otänkbart, med tanke på kraftigt supande i kombination med tjack/kola, att han kan ha en begynnande Korsakoffdemens eller kan komma att utveckla en sådan relativt snart.
Han har ju hävdat att han lagt av med pulvren men är det sagt att han är helt nykter nuförtiden? Stämmer isf det?

Såg honom många gånger på krogar runt om i Stockholm under nittiotalet och på den tiden drack han definitivt mycket problematiskt.
Att han "lever stilla hemmaliv" gör att man kan anta att han klivit av tjacket och kolan?
Kan dock inte låta bli att att undra hur det ser ut med spriten och brajet?
Han låter alltid missbrukarseg i såväl tal som skrift, och han lär ju också varit tvungen att läsa en del skönlitteratur pga "yrkesvall".
Konstigt att också han använder ett så pass torftigt språk som han faktiskt gör.

De där sextioåttahjältarna verkar onekligen ha märkts hårt av sin levnad.
Ahlstedt, Brunnberg, och definitivt Ramberg är alla tre "excentriska" på gränsen till psykotiska.
Senast redigerad av HateWreck 2019-03-31 kl. 20:12.
Citera
2019-03-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vad då? Båda har ju ett barn med Örjan.

Ja och båda har blivit misshande av Örjan. Vad menar du? Att de har barn med galningen är definitivt inget skydd mot hans terror.
Citera
2019-03-31, 20:48
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag gissar att han har ADHD. Sen blev han skådis och fick chefer som lät honom hållas och leva rövare utan att försöka stoppa honom. Just därför att ingen försökte sätta stopp för hans framfart förvandlades han till ett svin. Så hade det inte behövt gå ifall hans chefer hade satt hårt mot hårt.

Örjan Ramberg tycks ha misshandlat många människor, både män och kvinnor. Hans beteende är helt oacceptabelt.

Är lite nyfiken. Sådana här svin brukar i fyllan ibland gå på fel folk. Har Örjan inte något gång muckat med fel folk, kanske någon spänn-blatte från "orten"? Har mycket svårt att tro att han skulle klara sig oskadd från närkontakt med alla "bruschor".

Kommer ihåg från min ungdom att de som bråkade mycket med folk oftast själva åkte på in i helvete mycket stryk. På något sätt blev det lite rättvisa ibland. Minns speciellt en slagskämpe som fick sina tänder utslagna en kväll i fyllan...

Har inte någon distriktsmästare i tungvikt eller någon karate-kid med svart bälte tränat på Örjan någon gång?
Citera
2019-03-31, 21:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Nån som hört nåt om Örjan även har våldtagit kvinnor - det skulle inte förvåna mig om en sådan dåre gör sådant..?
Citera
2019-03-31, 22:10
Medlem
Den-sistaMINUTENs avatar
Många skådisar (bekräftelse behövande) pendlar på gränsen mellan genier till labila och instabila psykfall. Då ridån gått ned så övergår geniet till ett själv medicinerande monster för att dagen efter stå på scen igen! En och annan rallarsving hinns med där i mellan. Men han är ju ett geni!
Citera
2019-03-31, 23:18
Bannlyst
Om någon vet hans hem address och lägger ut den här så kommer han gå omkring och vara rädd för att bli påhoppad av en galning, skulle kännas mysigt. och rätt!
Citera
2019-03-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Såg precis dokumentären. Örjan vet hur man sätter kärringar på plats

Fattar inte hur han kan få sparken för något som hände i mitten på 90-talet, som han dessutom har har sonat för.
Han fick en mjuk dom kan man tycka däremot de som sker nu hämnd från familjen nilsson lind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in