2019-03-31, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
Ge fan i Örjan! Han må ha tagit en hel del mindre bra beslut i sitt liv och fått sina fiskar varma för det som tidigare skett. Han är en jävligt duktig skådis också!

#Brinnförörjan!

Jag gissar att han har ADHD. Sen blev han skådis och fick chefer som lät honom hållas och leva rövare utan att försöka stoppa honom. Just därför att ingen försökte sätta stopp för hans framfart förvandlades han till ett svin. Så hade det inte behövt gå ifall hans chefer hade satt hårt mot hårt.

Örjan Ramberg tycks ha misshandlat många människor, både män och kvinnor. Hans beteende är helt oacceptabelt.
Citera
2019-03-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag gissar att han har ADHD. Sen blev han skådis och fick chefer som lät honom hållas och leva rövare utan att försöka stoppa honom. Just därför att ingen försökte sätta stopp för hans framfart förvandlades han till ett svin. Så hade det inte behövt gå ifall hans chefer hade satt hårt mot hårt.

Örjan Ramberg tycks ha misshandlat många människor, både män och kvinnor. Hans beteende är helt oacceptabelt.

Ett stort jävla svin är han i alla fall. Inget försvarar ett sådan beteende.
Citera
2019-03-31, 09:31
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Ett stort jävla svin är han i alla fall. Inget försvarar ett sådan beteende.

Nej det kan ju ingen vettigt tänkande människa göra. Inte klokt att personen ifråga fått hållas med sin våldsbejakande stil. Inte nog med att han misshandlat kvinnor, han har även ofredad folk och slagits på restauranger och bidragit till att skapa en rädslans kultur på sin arbetsplats. Och till råga på allt har han blivit medaljerad av kungen. Konstigt att inte hovet har bättre koll på personer som skall premieras.

Man får hoppas att det från och med nu är slut med hans framfart. I varje fall på Dramaten. Men man ju aldrig vara säker. Han har säkert sympatisörer bland andra dårar vilket man kan se i vissa inlägg i trådarna om honom här på Flashback.
Citera
2019-03-31, 09:31
Medlem
Örjan har såklart sonat sitt straff i fängelset MEN han kommer alltid vara en skitstövel, han kommer alltid behandla partners och sina nära jävligt illa. Det är ju inte så att han efter sin dom tänker "nej nu är det slut med mina blackouter, nu ska jag bli en trevlig och vänlig människa"

Han kommer alltid vara en jävla idiot.
Citera
2019-03-31, 09:34
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Örjan har såklart sonat sitt straff i fängelset MEN han kommer alltid vara en skitstövel, han kommer alltid behandla partners och sina nära jävligt illa. Det är ju inte så att han efter sin dom tänker "nej nu är det slut med mina blackouter, nu ska jag bli en trevlig och vänlig människa"

Han har inte suttit i fängelse. Hovrättens gubbgäng gav honom villkorlig dom för 20 år sedan. Han kom m a o lindrigt undan efter att ha misshandlat sin dåvarande flickvän.
Senast redigerad av vitapumps 2019-03-31 kl. 09:40.
Citera
2019-03-31, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Han har inte suttit i fängelse. Hovrättens gubbgäng gav honom villkorlig dom för 20 år sedan. Han kom m a o lindrigt undan efter att ha misshandlat sin dåvarande flickvän.

Är det så är det ännu ett exempel på hur lagstiftaren misslyckats. Det KAN ju vara så att fängelse i vissa fall leder till att individer tänker till och blir snällare.
Citera
2019-03-31, 09:55
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Är det så är det ännu ett exempel på hur lagstiftaren misslyckats. Det KAN ju vara så att fängelse i vissa fall leder till att individer tänker till och blir snällare.

Precis! Personen i fråga får god tid att begrunda och tänka över sitt beteende. Tyvärr har vissa individer inte någon självinsikt oavsett kändisskap. Inte så sällan ser förövare sej själva som offer.
Citera
2019-03-31, 09:56
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps

Vad var det för advokat som han använde sig av i HR? Nån kändis det också?
Citera
2019-03-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F

Nej, han har inte suttit i fängelse. Hovrätten skrev nämligen uttryckligen i sin dom att de tyckte synd om honom:
Hovrättens dom i påföljdsdelen innehåller en motivering som nu, med facit i hand, framstår som provocerande. Den mediala uppmärksamheten som hade riktats mot processen gjorde, enligt skådespelaren, att hans liv och förutsättningar att arbeta förändrats. Kollegorna var rädda för honom. Han kunde inte längre besöka uteställen på grund av uppmärksamheten.

”Han tvingas därför nu att leva ett stillsamt hemmaliv”, skriver hovrätten förstående. Eftersom han ”drabbats hårt av den massmediala uppmärksamhet som givits målet” lindrades påföljden.

https://www.svd.se/absurd-dom--om-man-lyfter-blicken-fran-juridiken
Så Örjan Ramberg har inte sonat någonting, på grund av (bland annat) den mäktiga hovrättens ömkande med en flåbuse.
Citera
2019-03-31, 10:01
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Advokat Thomas Martinsson

Edit: Ursäkta, Martinsson var försvarare i tingsrätten. I hovrätten var det Susanne Urwitz som försvarade Ramberg.
Senast redigerad av Orsa 2019-03-31 kl. 10:39.
Citera
2019-03-31, 10:03
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Har ingen aning. Var inte med på den tiden. Det enda jag fått fram var att det endast satt män i Hovrätten vid det aktuella domslutet. Hoppas någon här på Flashback kan ta reda på det. Tror man mildrade Tingsrättens dom därför att han varit ostraffad och blivit uthängd offentligt i media. Det sistnämnda fattar jag inte alls varför det skall påverka ett domslut.
Citera
2019-03-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Nej, han har inte suttit i fängelse. Hovrätten skrev nämligen uttryckligen i sin dom att de tyckte synd om honom:
Hovrättens dom i påföljdsdelen innehåller en motivering som nu, med facit i hand, framstår som provocerande. Den mediala uppmärksamheten som hade riktats mot processen gjorde, enligt skådespelaren, att hans liv och förutsättningar att arbeta förändrats. Kollegorna var rädda för honom. Han kunde inte längre besöka uteställen på grund av uppmärksamheten.

”Han tvingas därför nu att leva ett stillsamt hemmaliv”, skriver hovrätten förstående. Eftersom han ”drabbats hårt av den massmediala uppmärksamhet som givits målet” lindrades påföljden.

https://www.svd.se/absurd-dom--om-man-lyfter-blicken-fran-juridiken
Så Örjan Ramberg har inte sonat någonting, på grund av (bland annat) den mäktiga hovrättens ömkande med en flåbuse.

Aha, ok. Tack för det, men då kan vi slå fast att han alltid kommer vara en jävla idiot så länge han lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in