2019-03-25, 17:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Självklart slängde jag in en slant. Sen tror jag inte 30 000 USD är några problem för dom att få ihop om de tänkt göra ett seriöst försök.
Än så länge har nyheten bara varit uppe ett dygn, och AE for 9/11 är inte direkt en sida folk går in på dagligen.

Ja det tror faktiskt jag också, särskilt efter presskonferensen ikväll (amerikansk tid) borde de kunna nå det målet i alla fall (såg nu att de redan lagt upp nästa donationsmål på 60,000 USD..)
Citera
2019-03-26, 07:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det tror faktiskt jag också, särskilt efter presskonferensen ikväll (amerikansk tid) borde de kunna nå det målet i alla fall (såg nu att de redan lagt upp nästa donationsmål på 60,000 USD..)

Jag hade fel - de är bara uppe i 20,000 trots att presskonferensen är över, men de har faktiskt till den 1 april på sig att nå målet.

Dock, om man tittar på presskonferensen är det knappast förvånande, trots att de på A&E's hemsida bad att alla i närheten skulle ansluta blev de bara 7 gubbar (varav A&E själva var minst 4 men troligen allihop..) som stod där och höll upp sina skyltar. OK, de hade en fotograf och världens troligen sämsta ljudtekniker med sig också.
Har trutherrörelsen fullständigt tappat allt momentum?

We also invite everyone who is near Washington, D.C., on Monday, March 25, to attend our 1:00 PM news conference with Bob McIlvaine, Mick Harrison, Dave Meiswinkle, and Richard Gage at the Newseum, one block from the U.S. District Court!
nä...

"Presskonferensen" https://www.ae911truth.org/fbi
Citera
2019-03-26, 17:19
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Jag hade fel - de är bara uppe i 20,000 trots att presskonferensen är över, men de har faktiskt till den 1 april på sig att nå målet.

Dock, om man tittar på presskonferensen är det knappast förvånande, trots att de på A&E's hemsida bad att alla i närheten skulle ansluta blev de bara 7 gubbar (varav A&E själva var minst 4 men troligen allihop..) som stod där och höll upp sina skyltar. OK, de hade en fotograf och världens troligen sämsta ljudtekniker med sig också.
Har trutherrörelsen fullständigt tappat allt momentum?

We also invite everyone who is near Washington, D.C., on Monday, March 25, to attend our 1:00 PM news conference with Bob McIlvaine, Mick Harrison, Dave Meiswinkle, and Richard Gage at the Newseum, one block from the U.S. District Court!
nä...

"Presskonferensen" https://www.ae911truth.org/fbi
Ja det var ingen vidare presskonferens. Men vad kan man förvänta sig när presskonferensen äger rum 1 dag efter nyheten kommit upp. På en sida som man besöker 2 gånger per år ungefär.

Hade man hypat det ett halvår innan på Facebook och andra plattformar hade det säkert sett annorlunda ut.

Jag tror inte det är brist på folk som tror 9/11 var ett inside jobb. Det är snarare engagemanget och uppmärksamheten kring det som mattats av.
Citera
2019-03-29, 09:13
Medlem
4 dagar senare och målet på 30 000 dollar är fixat. Uppe i 33 000 dollar nu!
Citera
2019-03-30, 10:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
4 dagar senare och målet på 30 000 dollar är fixat. Uppe i 33 000 dollar nu!

36' nu, och nya målet på 60' till den 15 april kan faktiskt också vara inom räckhåll. Återstår dock att se vad de använder pengarna till, om det bara blir lite avslag i rätten - eller om de faktiskt lyckas få till en process...
Citera
2019-04-13, 11:00
Medlem
Citat:
36' nu, och nya målet på 60' till den 15 april kan faktiskt också vara inom räckhåll. Återstår dock att se vad de använder pengarna till, om det bara blir lite avslag i rätten - eller om de faktiskt lyckas få till en process...
54 000 nu när 2 dagar återstår!

Samtidigt skrev Donald Trump för några timmar sen "WE WILL NEVER FORGET!" och länkar till en video angående 9/11 där rep. Ilhan Omar säger "Some people did something". Eftersom detta uttalandet from Omar var väldigt kontroversiellt tror jag Trump hintar om att han kommer starta en ny utredning.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1116817144006750209
Citera
2019-04-13, 11:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
54 000 nu när 2 dagar återstår!

Samtidigt skrev Donald Trump för några timmar sen "WE WILL NEVER FORGET!" och länkar till en video angående 9/11 där rep. Ilhan Omar säger "Some people did something". Eftersom detta uttalandet from Omar var väldigt kontroversiellt tror jag Trump hintar om att han kommer starta en ny utredning.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1116817144006750209

Det vore väl helt jäkla underbart om han kunde göra det - dels drabbar det inte mig som svensk skattebetalare, dels skulle det väl kanske i alla fall temporärt lugna ner alla truthers (fast det hoppades man ju att Hulsey/A&E-rörelsens utredning också skulle göra, men det blev ju ingenting alls av den istället)

Trump är ju iofs välkänd för att byta åsikt oftare än han byter kalsonger, men det mesta jag läst honom påstå stöder ju den officiella slutsatsen (naturlig kollaps av terrorister i flygplan, Larry Silverstein är en "terrific guy" osv..) Finns det någonting som tyder på att Trump skulle bytt åsikt om detta (också)?

EDIT: Hur lång tid efter att mål 2 uppnåtts tror du det kommer ta innan de börjat den 3:e pengainsamlingen?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-04-13 kl. 11:10.
Citera
2019-04-13, 11:12
Medlem
Citat:
Det vore väl helt jäkla underbart om han kunde göra det - dels drabbar det inte mig som svensk skattebetalare, dels skulle det väl kanske i alla fall temporärt lugna ner alla truthers (fast det hoppades man ju att Hulsey/A&E-rörelsens utredning också skulle göra, men det blev ju ingenting alls av den istället)

Trump är ju iofs välkänd för att byta åsikt oftare än han byter kalsonger, men det mesta jag läst honom påstå stöder ju den officiella slutsatsen (naturlig kollaps av terrorister i flygplan, Larry Silverstein är en "terrific guy" osv..) Finns det någonting som tyder på att Trump skulle bytt åsikt om detta (också)?
Om Trump skulle sagt "9/11 was an inside job" några år sen och innan valet hade han blivit väldigt hårt attackerad och möjligen inte ha en chans att bli president. Min gissning är att han dolt vad han egentligen tycker om saken för att vänta på rätt tillfälle.

Den andra insamlingen utlystes exakt samtidigt som den första. Någon 3:e insamling har det inte varit på tal om. Men det kanske kommer utifall det går bra. Jag tror inte det här handlar om girighet utan enbart att komma fram till sanningen.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-04-13 kl. 11:16.
Citera
2019-04-13, 11:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om Trump skulle sagt "9/11 was an inside job" några år sen och innan valet hade han blivit väldigt hårt attackerad och möjligen inte ha en chans att bli president. Min gissning är att han dolt vad han egentligen tycker om saken för att vänta på rätt tillfälle.
Redan dagen efter 9/11 gick han ju ut i tv och sa att det var en kollaps orsakad av terroristernas flygplan och bränderna - men du menar alltså att han hållt tyst om vad han egentligen tycker i 18 år och först nu - som president - kommer gå ut med vad han egentligen tror?
Tjenare, men det låter ju som extremt önsketänkande...

Citat:
Den andra insamlingen utlystes exakt samtidigt som den första. Någon 3:e insamling har det inte varit på tal om. Men det kanske kommer utifall det går bra. Jag tror inte det här handlar om girighet utan enbart att komma fram till sanningen.
Aha..
Richard Gage lever på A&E for 911 truth, och därför lär hans intresse av att faktiskt komma fram till några definitiva slutsatser vara minima,t. 2012 tog han ut 85.000 USD plus utlägg från organisationen. Utan den lönen skulle han antagligen stå sig ganska slätt eftersom han inte verkar ha några andra inkomstkällor.. Så nog lär det komma fler insamlingar allt - hela hemsidan är ju fullbokad av "donera"-länkar, har svårt att tror att de skulle missa chansen att mjölka även denna kampanj till det yttersta..
In the Tax Return for 2012 we can see that the group took in over half a million dollars, of that $350,000 came from donations. I find it shocking that for a non-profit charitable organisation Richard Gage took a salary of over $85,000 plus expenses.
Citera
2019-05-18, 00:13
Medlem
Sionisterna kommer ALDRIG tillåta en oberoende utredning... mark my words
Citera
2019-05-23, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Sionisterna kommer ALDRIG tillåta en oberoende utredning... mark my words

Oberoende utredning? Oberoende av vad - pengar? Resurser? Kunskap?

Har dessa sionister du pratar om lagt sig i och stoppat t.ex. Hulseys wtc7-utredning? (det skulle iofs kunna förklara varför i helvete den aldrig blir klar...)

http://www.wtc7evaluation.org
Citera
2019-06-17, 19:34
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Låt mig gissa att det hela ingår i en avancerad plan där hans första drag var att låta sin äldsta dotter konvertera till jude innan han gifte bort henne till en israelisk jude?
Jag har inte hört honom förneka din plan.

Men vad jag främst tänker på är;
Citat:
Trump: "I Think I Know" Who Was Behind 9/11 Attacks

https://www.zerohedge.com/news/2019-06-17/trump-i-think-i-know-who-was-behind-911-attacks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in