2019-03-30, 21:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon såg A som en syster. Men hur såg A henne som? Och varför kallades hon för "barnvakten" om hon var en kompis? Självklart ser jag det som arrangerat! Fick barnen ens välja själva vilka de ville träffa? Klasskompisar, t.ex.
Är du blåst?
Föräldrarna skaffar barnvakt åt Moa. Under tiden växer tydligen vänskap fram med Agnes. Vilket verkar ÄKTA via hennes sätt att skriva och inte nåt FEJKAT som du fullständigt empatistört vräker ur dig om en ung tjej i sorg.
Citera
2019-03-30, 21:53
Medlem
Ärligt talat vilken skittråd detta är!Verkar ju som det är småbarn som vill överrösta varandra.
Armstarkl och devili ni har ju verkligen tunnelseende till vad folk skriver.

Ingen har väl pratat dåligt av barnvakten el. kompisen!
Hon verkar vara en härlig, empatisk flicka, som tyckte om Agnes och Moa. Den tjejen har ju även ett normalt liv o socialt liv, så det var nog bra att hon var där.
Däremot förstår jag inte varför Moa behövde barnvakt för?

Så undrar jag hur det kom sig att bara Oskar tog bort sin facebook o på linkedin, verkar vara skumt

Varför var teknikerna så många timmar inne i deras hus o arbetade. På andra brottsplatser brukar de inte ägna flera dagar.
Citera
2019-03-30, 21:56
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du blåst?
Föräldrarna skaffar barnvakt åt Moa. Under tiden växer tydligen vänskap fram med Agnes. Vilket verkar ÄKTA via hennes sätt att skriva och inte nåt FEJKAT som du fullständigt empatistört vräker ur dig om en ung tjej i sorg.

Du verkar obalanserad. Varför hade familjen inhyrd barnvakt ? Det verkar väl ändå vara liite besynnerligt... eller ? Lite nojigt DDR tycker jag.
Citera
2019-03-30, 21:56
Medlem
Citat:
Hon såg A som en syster. Men hur såg A henne som? Och varför kallades hon för "barnvakten" om hon var en kompis? Självklart ser jag det som arrangerat! Fick barnen ens välja själva vilka de ville träffa? Klasskompisar, t.ex.

Lätt att i efterhand sitta här i tråden och kalla det för en så jättefin vänskap. Hur fan vet vi det?

Är det inte här hon fick namnet barnvakten? Precis som Pianofröken, Bjärredsstryparen mfl fått sina namn här?

Denna tjej var som sagt barnvakt till Moa och blev såklart vän med både M och A. Konstigt vore det annars. Men med A var hon mer "rätt" i ålder och prata säkert killar mm

Det har sagts att det kom hem klasskamrater men att A inte alltid orka vara med dem
Senast redigerad av milla200 2019-03-30 kl. 21:59.
Citera
2019-03-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Är det inte här hon fick namnet barnvakten? Precis som Pianofröken, Bjärredsstryparen mfl fått sina namn här?

Denna tjej var som sagt barnvakt till Moa och blev såklart vän med både M och A. Konstigt vore det annars. Men med A var hon mer "rätt" i ålder och prata säkert killar mm

Det har sagts att det kom hem klasskamrater men att A inte alltid orka vara med dem

Var har det framkommit? Att de fick välja sina egna vänner? Det tror jag inte på.
Citera
2019-03-30, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du verkar obalanserad. Varför hade familjen inhyrd barnvakt ? Det verkar väl ändå vara liite besynnerligt... eller ? Lite nojigt DDR tycker jag.
Men du är stabil som fan menar du?

Ja, varför skaffar föräldrar barnvakt? Barn som endast är 11 år varav systern är sjuk. Var borta såpass länge så det ansågs nödvändigt?
Samtidigt utvecklades en vänskap till Agnes så det var ju bara bra att de fann varann med tanke på hennes svårigheter med ME.
Citera
2019-03-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200

"Barnvakt till Moa"? Varför behövde hon barnvakt mitt på dagen? Hon behövde nog ingen som satt på en stol bredvid ghennes säng så att kolla att hon rörde på sig. Det där är dumheter - och klart ett arrangemang som passade de vuxna.
Citera
2019-03-30, 22:08
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Ja, varför skaffar föräldrar barnvakt? Barn som endast är 11 år varav systern är sjuk. Var borta såpass länge så det ansågs nödvändigt?
Samtidigt utvecklades en vänskap till Agnes så det var ju bara bra att de fann varann med tanke på hennes svårigheter med ME.

Visst, tack för dina krystade förklaringar.
Citera
2019-03-30, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
"Barnvakt till Moa"? Varför behövde hon barnvakt mitt på dagen? Hon behövde nog ingen som satt på en stol bredvid ghennes säng så att kolla att hon rörde på sig. Det där är dumheter - och klart ett arrangemang som passade de vuxna.
Mitt på dagen? Har du tider för när hon kom dit?

Moa är bara 11 år. Hon lär ha varit 10 år när de anlitade tjejen som barnvakt.
Agnes är sjuk i ME. Om de var borta ett timantal som de ansåg var för länge så skaffar man barnvakt.
Citera
2019-03-30, 22:15
Medlem
Citat:

Det fetade:
Ja, utvecklades en vänskap, precis som du skriver. Det kan tänkas. Men det var tydligen inte så från början. Då var barnvakten just en barnvakt.

Att skriva långa fina eftermälen till avlidna är det många som gör och det behöver egentligen inte betyda ett dugg. Det borde du veta, som är lite av en expert här i tråden på psykologi. Skuld och skam.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-30 kl. 22:19.
Citera
2019-03-30, 22:17
Medlem
Citat:
Var har det framkommit? Att de fick välja sina egna vänner? Det tror jag inte på.
Någonstans i början i tråden tror jag det var
Citera
2019-03-30, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Det fetade:
Ja, utvecklades en vänskap, precis som du skriver. Det kan tänkas. Men det var tydligen inte så från början. Då var barnvakten just en barnvakt.

Att skriva långa fina eftermälen till avlidna är det många som gör och det behöver egentligen inte betyda ett dugg.
Ja, till Moa, 10 år, varav vänskap utvecklades med Agnes. Så kan det bli när man träffas och inte är det fejk.

Har du problem med att Agnes hade en fin vän när du skriver så hätskt och nedvärderande om henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in