2019-03-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Jag vill inte ta ifrån någon dennes medverkan, men det var väl nästan dubbelt så många?

- https://www.instagram.com/p/BM3Jg0tj1k9/

Fortfarande ett rejält underläge och du har helt rätt i sak.

Så sant, kom på mig själv när jag vaknade till liv på morgonen och då var det försent att redigera. My mistake.
Citera
2019-03-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Nej det e helt lugnt att gå i sin halsduk runt arenan, i princip 100% av de som bär halsduk på ett derby har noll problem runt arenan. Om du däremot ska flaxa runt och hetsa så kommer inte din halsduk att skydda dig.

Jag bara måste lägga denna frispark (det är fan öppet mål)

Och inga brudar kommer rädda er som vid bensin macken igen!
Nästa gång sprängs bussen för de som inte vågar kliva ut!
Senast redigerad av Horknullarn 2019-03-29 kl. 22:12.
Citera
2019-03-29, 23:33
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn

Ja du e bra på att skriva på Flashback så ta din "sociala-medier-frispark". Du var ju inte ens med i Nyköping och heller inte under händelsen som visades på Efterlyst, eller hur? Men du vill så gärna skriva här om vad som händer. Kämpa på. Ska du spränga bussen personligen eller är det bara nåt som du skriver? Återigen, att gå med halsduk på ett derby är säkert, att flaxa runt på ett derby kan kosta oavsett vem du är. Du vet vilka som dök upp utanför Blues eller hur? Om det sen drar med sig annat folk som egentligen inte är med på det från början men som börjar jiddra, vad tror du kommer hända då?
Senast redigerad av Tandkoll 2019-03-29 kl. 23:42.
Citera
2019-03-29, 23:34
Medlem
Citat:
Nej det e helt lugnt att gå i sin halsduk runt arenan, i princip 100% av de som bär halsduk på ett derby har noll problem runt arenan. Om du däremot ska flaxa runt och hetsa så kommer inte din halsduk att skydda dig.
Det borde inte vara så,men i brist på annat känns det som dom tar var dom får.

Påminner lite om 80 & början på nittiotalet då alla slogs mot alla.
Citera
2019-03-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ja du e bra på att skriva på Flashback så ta din "sociala-medier-frispark". Du var ju inte ens med i Nyköping och heller inte under händelsen som visades på Efterlyst, eller hur? Men du vill så gärna skriva här om vad som händer. Kämpa på. Ska du spränga bussen personligen eller är det bara nåt som du skriver? Återigen, att gå med halsduk på ett derby är säkert, att flaxa runt på ett derby kan kosta oavsett vem du är. Du vet vilka som dök upp utanför Blues eller hur? Om det sen drar med sig annat folk som egentligen inte är med på det från början men som börjar jiddra, vad tror du kommer hända då?

Håll i hatten.
Nej jag var inte med på någon av platserna, det stämmer.
Känner att jag har andra saker att prioritera här i livet just nu än att ränna runt och slåss inför mobilkameror, övervakningskameror, helikoptrar och minst 200 poliser, dessa luffare förtjänar mer än väl sitt straff, inte minst för att man är dum i huvudet och slåss utan att maskera sig och sedan ger sig på vanliga supportrar (oavsett om de skrek eller var tysta!).
Oavsett, är man inte fotbolls ligist ska man inte bli misshandlad påväg till en fotbollsmatch PUNKT. Precis som "myggan" som sa något olämpligt i Helsingborg för 5 år sedan så gjorde dessa två som blev misshandlade av en pöbel. Ska man bli misshandlad för att man öppnar käften? Och i värsta fall riskera och dö?
Fräscht...
Ännu fräschare att det typ är 10vs1,gäller att vara på den säkra sidan va?

Situationen som inträffade vid macken har jag fått förklarat för mig både från dfg håll och folk inom Bajen.
Fegt tycker jag att låta damerna ta smällen istället för att kliva ut och visa lite jävla ryggrad!

Angående bomben är det bara en önskan/skrivelse att det ska inträffa. Typ som man hoppas på 7 rätt på lotto 2ggr i veckan!
Dvs inte troligt att det kommer att inträffa, men alla får väl önska sig något?
Så nej, jag ska inte göra det personligen, lugn i båten. Annars välter den..
Senast redigerad av Horknullarn 2019-03-30 kl. 00:18.
Citera
2019-03-30, 01:24
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Håll i hatten.
Nej jag var inte med på någon av platserna, det stämmer.
Känner att jag har andra saker att prioritera här i livet just nu än att ränna runt och slåss inför mobilkameror, övervakningskameror, helikoptrar och minst 200 poliser, dessa luffare förtjänar mer än väl sitt straff, inte minst för att man är dum i huvudet och slåss utan att maskera sig och sedan ger sig på vanliga supportrar (oavsett om de skrek eller var tysta!).
Oavsett, är man inte fotbolls ligist ska man inte bli misshandlad påväg till en fotbollsmatch PUNKT. Precis som "myggan" som sa något olämpligt i Helsingborg för 5 år sedan så gjorde dessa två som blev misshandlade av en pöbel. Ska man bli misshandlad för att man öppnar käften? Och i värsta fall riskera och dö?
Fräscht...
Ännu fräschare att det typ är 10vs1,gäller att vara på den säkra sidan va?

Situationen som inträffade vid macken har jag fått förklarat för mig både från dfg håll och folk inom Bajen.
Fegt tycker jag att låta damerna ta smällen istället för att kliva ut och visa lite jävla ryggrad!

Angående bomben är det bara en önskan/skrivelse att det ska inträffa. Typ som man hoppas på 7 rätt på lotto 2ggr i veckan!
Dvs inte troligt att det kommer att inträffa, men alla får väl önska sig något?
Så nej, jag ska inte göra det personligen, lugn i båten. Annars välter den..

Jag får för mig att du och jag hade massor av likheter som unga men e fett olika nu för tiden, jag har noll döds-och-bomb fantasier om fotbolls-ligister eller andra grupper, men skit i det, dröm om vad du vill.

Du skriver om tre situationer, Myggan, Nyköping och senaste derbyt, det är såklart olika i alla tre.

Min syn på cupen.
I Cup-derbyt fick några bajen-ligister stryk utanför Blues. Sen fylls det på och det kommer fler, mer eller mindre okända bajare, (vissa säkert julgranar som bara råkar vara där) men som ändå flaxar runt. De får oxå stryk och halsdukar rycks, i princip en blandning av random fulla supportrar och kat-c ute i arenagången. Inget att grina över eller? 1000 personer går förbi med grön-vit halsduk på samma ställe under samma timma innan och där händer ingenting, sen ändras det.

Jag tycker personligen att det är helt olikt de två andra situationerna som du tar upp. Trevlig helg, för nu börjar Allsvenskan 2019. Massor av tänder att slå ut och lögner att skriva om på nätet, eller hur
Citera
2019-03-30, 01:41
Medlem
Citat:
Jag får för mig att du och jag hade massor av likheter som unga men e fett olika nu för tiden, jag har noll döds-och-bomb fantasier om fotbolls-ligister eller andra grupper, men skit i det, dröm om vad du vill.

Du skriver om tre situationer, Myggan, Nyköping och senaste derbyt, det är såklart olika i alla tre.

Min syn på cupen.
I Cup-derbyt fick några bajen-ligister stryk utanför Blues. Sen fylls det på och det kommer fler, mer eller mindre okända bajare, (vissa säkert julgranar som bara råkar vara där) men som ändå flaxar runt. De får oxå stryk och halsdukar rycks, i princip en blandning av random fulla supportrar och kat-c ute i arenagången. Inget att grina över eller? 1000 personer går förbi med grön-vit halsduk på samma ställe under samma timma innan och där händer ingenting, sen ändras det.

Jag tycker personligen att det är helt olikt de två andra situationerna som du tar upp. Trevlig helg, för nu börjar Allsvenskan 2019. Massor av tänder att slå ut och lögner att skriva om på nätet, eller hur

Jag är ingen förespråkare av 10 vs 1. Om du nu kände mig så vet du att sådant aldrig har varit intressant för min del. Oavsett vilken kategori man tillhör..
Och om du verkligen visste vem jag var så ta bomben med "glimten i ögat". Givetvis ska ingen sprängas...
Aaa, nu börjar det, tänk på att staten ser dig, så på med luvan nästa gång du är i farten.
Senast redigerad av Horknullarn 2019-03-30 kl. 01:43.
Citera
2019-03-30, 10:06
Medlem
Citat:

Hahaha din jävla pajas, hur jävla full var du när du skrev inlägget? Det du säger är att det är okej att smälla brudar - jävla pissluffare.
Citera
2019-03-30, 10:27
Medlem
Citat:

Min syn på cupen.

Du vet att det är 18års gräns på flashback? Sluta skämma ut dig själv och dem sorgliga personer som representerar DFG i dagens läge. Dem ända tänder du kommer slå ut är dina egna mjölktänder.
Det var bättre förr.
Citera
2019-03-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
Du vet att det är 18års gräns på flashback? Sluta skämma ut dig själv och dem sorgliga personer som representerar DFG i dagens läge. Dem ända tänder du kommer slå ut är dina egna mjölktänder.
Det var bättre förr.

*De enda tänder....
*Enda

Du vet att man lär sig skilja på de och dem i grundskolan va? Har man tänder i röven?!

Så snälla du, sluta prata om andras mjölktänder....
Citera
2019-03-30, 12:41
Bannlyst
Citat:
För jag har personligen räddat personer inom dfg som gått liknande vägar som dessa personer som blir påhoppade av dessa luffare i reportaget.

Mannen. Det är sådana som dig scenen behöver.

Citat:
Har även stått utanför dfg's samlingar ensam, aldrig har någon som betytt något inom dfg försökt något gentemot mig.

Du är kung och odödlig. Om du nu är så tung och så betydelsefull, varför hjälper du inte DFG:s topkille nu när han bara verkar ha timmar kvar som det gå och tolka på socialmedier..
Citera
2019-03-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandysDiner
Mannen. Det är sådana som dig scenen behöver.

Du är kung och odödlig. Om du nu är så tung och så betydelsefull, varför hjälper du inte DFG:s topkille nu när han bara verkar ha timmar kvar som det gå och tolka på socialmedier..

Varför jag inte hjälper dfg's kille nu?

Jag var med i KGB. Inte aktiv längre.

Och hur scenen var förut vs nu får du själv fundera ut.
Finns väl en anledning att det ser ut som det gör i dagens läge jämfört med förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in