2019-03-29, 22:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt den information jag har fått så var vittnena inte bekanta med MGM. Frågorna var av karaktären om BO har nämnt namnet, vad BO sagt om honom osv. Jag ville inte fråga för ingående utan lyssnade mest på det som sades frivilligt. Två personer, oberoende av varandra, tyckte det var konstigt att det var så riktade frågor. Alltså enbart om MGM. Jag frågade dock om yppandeförbud och något sådant hade aldrig uttalats.

Dessa förhör är heller inte ovanliga. Det beror på vilken relation BO och MGM har. Förmodligen har dessa vittnen kopplingar till BO på något sätt. Utredarna är ju skyldiga att rota i hur en misstänkt hänger ihop med det aktuella brottet. Vissa här får det att låta som att det vore per se ej till gagn för en misstänkt. Men sådana utredningsåtgärder kan likaväl visa på en misstänks oskuld, som det motsatta. Inget märkligt helt enkelt. Och förhör avslutas också med frågor liknande "har du något mer du skulle vilja tillägga?", "vem tror du kan ha mördat BO?". Du har förmodligen inte koll på alla frågor som ställdes till dessa vittnen. Blir det en fup så lär det framgå att det ställts även mer öppna frågor rörande fallet.
Citera
2019-03-29, 22:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Dessa förhör är heller inte ovanliga. Det beror på vilken relation BO och MGM har. Förmodligen har dessa vittnen kopplingar till BO på något sätt. Utredarna är ju skyldiga att rota i hur en misstänkt hänger ihop med det aktuella brottet. Vissa här får det att låta som att det vore per se ej till gagn för en misstänkt. Men sådana utredningsåtgärder kan likaväl visa på en misstänks oskuld, som det motsatta. Inget märkligt helt enkelt. Och förhör avslutas också med frågor liknande "har du något mer du skulle vilja tillägga?", "vem tror du kan ha mördat BO?". Du har förmodligen inte koll på alla frågor som ställdes till dessa vittnen.
I det här fallet ansåg man sig tydligen redan från dag ett ha en huvud-, skäligen och ende misstänkt. Mot den bakgrunden, tycker du verkligen att uppgifterna om att man vid dörrknackningarna ställde frågor specifikt om honom är förvånande?

Citat:
Blir det en fup så lär det framgå att det ställts även mer öppna frågor rörande fallet.
Du vet lika väl som alla andra som har följt fallet att det inte blir någon "fup" här.
Senast redigerad av Draifos 2019-03-29 kl. 22:58.
Citera
2019-03-29, 22:47
Medlem
"Grannar i området berättar för Aftonbladet att det pågår en stor sökinsats i närheten av kvinnans hem.

– De undrade om jag hade hört skrik eller sett några konstiga bilar, berättar en granne för tidningens reporter."

"– Polisen undrade om jag hade hört skrik, säger en boende i området."

(Några citat ur Aftonbladet)
Citera
2019-03-30, 00:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
I det här fallet ansåg man sig tydligen redan från dag ett ha en huvud-, skäligen och ende misstänkt. Mot den bakgrunden, tycker du verkligen att uppgifterna om att man vid dörrknackningarna ställde frågor specifikt om honom är förvånande?

Du vet lika väl som alla andra som har följt fallet att det inte blir någon "fup" här.

Jag har inte sett några uppgifter på att man vid dörrknackningar ställt frågpr specifikt om honom. Kan du länka?

Och hur kan du veta att det inte blir någon fup? Har du lagt ner förundersökningen?
Citera
2019-03-30, 06:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har inte sett några uppgifter på att man vid dörrknackningar ställt frågpr specifikt om honom. Kan du länka?
Backa en sida så ser du att Ozzie nyss länkade till just ett sådant inlägg. Här är ett annat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Och hur kan du veta att det inte blir någon fup?
Det finns väl ingenting som tyder på att det skulle bli någon sådan här, eller hur?

Citat:
Har du lagt ner förundersökningen?
Tror inte att hon kommer att svara dig här i tråden.
Citera
2019-03-30, 07:43
Medlem
Citat:
Dessa förhör är heller inte ovanliga. Det beror på vilken relation BO och MGM har. Förmodligen har dessa vittnen kopplingar till BO på något sätt. Utredarna är ju skyldiga att rota i hur en misstänkt hänger ihop med det aktuella brottet. Vissa här får det att låta som att det vore per se ej till gagn för en misstänkt. Men sådana utredningsåtgärder kan likaväl visa på en misstänks oskuld, som det motsatta. Inget märkligt helt enkelt. Och förhör avslutas också med frågor liknande "har du något mer du skulle vilja tillägga?", "vem tror du kan ha mördat BO?". Du har förmodligen inte koll på alla frågor som ställdes till dessa vittnen. Blir det en fup så lär det framgå att det ställts även mer öppna frågor rörande fallet.

Om vi utgår från att det går till åtal så kommer alla förhör, utfrågningar vid dörrknackning m.m.,
som inte har fört undersökningen framåt att hamna i "slasken",
ojojoj, det kommer att bli en jätteslask
Citera
2019-03-30, 08:34
Medlem
Citat:

Jag som trodde att det alltid blir ett FUP i samband med en brottsutredning! Du ville inte svara på min fråga tidigare om ett samband mellan flera iakttagelser?
Citera
2019-03-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om, jag säger om, SD är GM så tror jag att detta scenario kan
stämma, att SD känner sig försmådd, är arg, utom sig av ilska och
svartsjuka och kan inte acceptera att han totalt verkar ha förlorat kontrollen
över LW.

Att hon dessutom gått vidare till andra män/förhållanden. Att den smärtande
insikten över att LW skulle åka på Norge-resan med bland annat B*hold*rX
(ev skulle han och LW dela tält på resan?) kunde vara droppen som fick bägaren
att rinna över och SD ville till varje pris försöka stoppa LW från att åka med
till Norge.

(De skribenter som ej tror på MV:s uppgifter kan snabbt som blixten scrolla
förbi mitt inlägg!)

Det var alltså inte enbart den sista digitala kontakten från MGM som var intressant utan "sms och chattar".
Din teori har mitt stöd.
Citera
2019-03-30, 08:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag som trodde att det alltid blir ett FUP i samband med en brottsutredning! Du ville inte svara på min fråga tidigare om ett samband mellan flera iakttagelser?

FUP blir dock endast tillgänglig om åtal väcks.
Citera
2019-03-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
"Grannar i området berättar för Aftonbladet att det pågår en stor sökinsats i närheten av kvinnans hem.

– De undrade om jag hade hört skrik eller sett några konstiga bilar, berättar en granne för tidningens reporter."

"– Polisen undrade om jag hade hört skrik, säger en boende i området."

(Några citat ur Aftonbladet)
Tackar SonjaStolt! Intressant med bilen också. Den här väl tråden räknat ut, men... Vi har ju också hört av MV att polisen kollat andras alibi mm.
De klantade till att inte hitta henne, men sedan har de nog följt handboken. Och jag undrar vad SD så där i första förhöret som gjorde att de låg lågt m letandet nära hemmet.
Citera
2019-03-30, 10:34
Medlem
Tillför kanske inte tråden så mycket men är någon intresserad av att se Lenas bostad ligger den ute tillsalu nu på hemnet.. Byalagsgatan 4a
Citera
2019-03-30, 11:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Backa en sida så ser du att Ozzie nyss länkade till just ett sådant inlägg. Här är ett annat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det finns väl ingenting som tyder på att det skulle bli någon sådan här, eller hur?

Tror inte att hon kommer att svara dig här i tråden.

Jag antar att du syftar på en uppgift att polisen skulle ha knackat dörr och frågat efter en man med svenskt namn. Är du säker på att det är SD som medlemmen syftar på? I det inlägget du länkar till står det inte att det var vid dörrknackning. Men intressant att du verkar ta dessa uppgifter som sanning, medan du avfärdar andra uppgifter i tråden som trådsanningar. Vad är det som gör att du verkar anse att just dessa skribenter,rörande dessa förhör, är trovärdiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in