2019-03-29, 23:54
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Inte omöjligt att fetma och kroppsligt förfall ligger i släkten. Syrran ser inte heller ut att vara i topptrim precis. Påtaglig överviktig och alkoholpluffsig(?). De har ju i stort liknande gener, adderar vi depressioner och långvarigt läkemedelsmissbruk till Marie Nilssons outfit så hamnar vi ganska exakt på Josefin Nilssons nedgångna uppenbarelse de sista åren.
Citera
2019-03-29, 23:54
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Allmänbildning brukar vanligtvis ge kunskapen att nacken är en del av ryggen när man diskuterar skador på rygg eller kotor, men jag är snäll och bifogar länk.

"Din rygg är sammansatt av 24 kotor. Sju av dessa sitter i nacken och kallas för halsryggen"

https://www.kiropraktorcentrum.com/i...yhetsbrev-0312

Vid en enkel och snabb sökning när det gäller whiplashskador:

"Nack- och ryggproblem är vanliga"

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...whiplashskada/

http://www.kiropraktorherrljunga.se/whiplash

Du är dessutom mer än välkommen att komma med något slags underlag till ditt påstående om att hon är opererad för andra saker än de som nämns i artiklarna som tidigare länkats till.
Jag antar att du såg dokumentären eller?
Där kan hon röra på huvudet och det hade hon inte kunnat om hon hade stelopererat två kotor i nacken, dom kotor som brukar vara inblandade när det är en whiplash.
Däremot har hon svårt att röra på höfterna och det får man när det är längre ner i ryggen man är stelopererad.
Jag känner folk som har opererat nacken och dom kan inte vrida på huvudet och en som har stelopererat kotor i ryggen och dom måste sitta väldigt raka och har svårt att vrida sig.
Så min allmänbildning ligger bra till när det gäller steloperationer.

"Operationsmetoden, där nackens övre segment stabiliseras i en steloperation utförs på några ställen i Sverige, men då bara på särskilt utvalda, gravt skadade patienter som ingår i olika forskningsstudier.
Enligt Abbas Montazem, som opererat över 500 patienter, kan tekniken användas på "så gott som alla sorters skador, därför att en whiplashskada bara är en instabilitet vid övergången mellan nacken och hjässan".
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...tion-1.1177111
Citera
2019-03-30, 00:07
Bannlyst
Marie pratar om väggavgjutningar och kotor som ruttnat, har systern läst för mycket science fiction? Fastna i en vägg? Skulle hon drabbats av förruttnelseprocess i ryggen?!? Möjligtvis kan väl skelett bli poröst och ha svårt att återbildas, men ruttna?

Kan det inte varit bilolyckan som orsakat hennes ryggproblem? I dokumentären framstår alla hennes hälsoproblem som en följd av Ramberg.

Båda systrarna verkar ge sken av att ha lite svårt att skilja på fantasi och verklighet.
Citera
2019-03-30, 00:28
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Det är tragiskt att vissa män ställer till det så för alla män. Om inte dessa odjur fanns så skulle män slippa sånt här tragiskt. Och även kvinnor förstås men det är dessa män som ger män en dåligt rykte. Det kan man inte komma ifrån.

Spot on! Det som är än mer tragiskt är att dessa män helt saknar insikt i denna konsekvens som bidrar till en naturlig misstänksamhet från kvinnor i allmänhet, och från psykiskt eller fysiskt misshandlade kvinnor i synnerhet. Som Josefin t.ex.

Rip and God bless

.
Citera
2019-03-30, 00:34
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag antar att du såg dokumentären eller?
Där kan hon röra på huvudet och det hade hon inte kunnat om hon hade stelopererat två kotor i nacken, dom kotor som brukar vara inblandade när det är en whiplash.
Däremot har hon svårt att röra på höfterna och det får man när det är längre ner i ryggen man är stelopererad.
Jag känner folk som har opererat nacken och dom kan inte vrida på huvudet och en som har stelopererat kotor i ryggen och dom måste sitta väldigt raka och har svårt att vrida sig.
Så min allmänbildning ligger bra till när det gäller steloperationer.

"Operationsmetoden, där nackens övre segment stabiliseras i en steloperation utförs på några ställen i Sverige, men då bara på särskilt utvalda, gravt skadade patienter som ingår i olika forskningsstudier.
Enligt Abbas Montazem, som opererat över 500 patienter, kan tekniken användas på "så gott som alla sorters skador, därför att en whiplashskada bara är en instabilitet vid övergången mellan nacken och hjässan".
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...tion-1.1177111
Är det någon som påstått att operationerna som nämns i anknytning till hennes ryggproblem är utförda i nacken? Menar du att alla whiplashskador leder till besvär inom ett visst begränsat område, t.ex. nacken/halsryggen? Menar du att när man beskriver skador på ländrygg och korsrygg på följande sätt har man fel:

"Smärta i ryggen (och magen!) med utstrålning mot sätet kan bero på triggerpunkter i Transversospinalis – den djupa ryggmuskulaturen intill ryggraden som gör att man kan sträcka, böja och vrida ryggen åt olika håll. Har du ett stillasittande arbete eller kanske råkat ut för en skada (t.ex. whiplash) kan du känna av denna smärta. Att gå i obekväma skor kan ytterligare påverka ryggmuskulaturen negativt och spända muskler där triggerpunkter bildas bidrar till en obehaglig smärtupplevelse"

Återigen:

Du är dessutom mer än välkommen att komma med något slags underlag till ditt påstående om att hon är opererad för andra saker än de som nämns i artiklarna som tidigare länkats till.
Citera
2019-03-30, 00:56
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
För att man slipper ägna tid åt Sveriges verkliga problem en liten stund.
Om vi låtsas att vita mäns våld mot värnlösa kvinnor, Ö R är en jättefarlig dråpare som går lös samt att misshandelsorgier pågår dagligen på kulturinstitutionerna så slipper vi bry oss om arabkaos, våldtäkter, kriminella "barn" och ett misskött land i totalt förfall.

Du vinner ingenting på att förminska problemet. Tvärtom.

.
Citera
2019-03-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Marie pratar om väggavgjutningar och kotor som ruttnat, har systern läst för mycket science fiction? Fastna i en vägg? Skulle hon drabbats av förruttnelseprocess i ryggen?!? Möjligtvis kan väl skelett bli poröst och ha svårt att återbildas, men ruttna?

Kan det inte varit bilolyckan som orsakat hennes ryggproblem? I dokumentären framstår alla hennes hälsoproblem som en följd av Ramberg.

Båda systrarna verkar ge sken av att ha lite svårt att skilja på fantasi och verklighet.
Bägge två är sant!

Det var ingen betong vägg förstår du för då hade hon gått i bitar (det gjorde hon dock av ÖRs misshandel muntliga som fysiska)
Citera
2019-03-30, 01:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Det man nu bråkar om i Josefine Nilsson dokumentären är att han som misshandlade henne fortfarande jobbar kvar på Dramaten och det håller jag med om att han inte borde, men det har inte med saken och syftet att göra utan att försöka pracka på oss läsare att hon minsann var en högt ansedd skådespelare och artist som behövde väckas till liv igen.

Det den märkligt vinklade dokumentären vill få oss att tro är att hennes karriär gick i sank tack vare Rambergs relativt lätta misshandel och hot osv men fakta är att hon gjorde massvis med framträdanden och var även med i Melodifestivalen två gånger 2005 och 2008 efter Rambergs sorti men hennes karriär gick dåligt som den ofta gör för föredettingar och det knappast Rambergs fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Mig veterligen gjorde hon ingenting själv som gjorde henne berömd. Benny och Björn gjorde väl låten Lassie sen kan jag inte minnas att hon gjort någonting som är värt att nämna och hon dog väl i cancer. En vanlig medelmåtta.

Hon gjorde en bra roll i Adam och Eva, det är i princip det enda bestående avtryck hon gjort och den rollen gjorde hon när hon var tillsammans med Ramberg, kanske fick hon inspiration av hans närvaro i sitt liv? Allt med Ramberg var kanske inte så dåligt?
Citera
2019-03-30, 02:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ok nu har alla fått spy sin galla över en död person. Knarkare, lösaktig, könssjukdomar och gud vet vad. Nu är det fan i mig på tiden att visa lite respekt och sluta med skitpratet.

Hon snattade också på ICA Maxi 2011 och kränkte personalen i efterhand när dom helt enkelt bara stoppade en snattare och tjuv.

Vad finns det att visa respekt för?

"Sångerskan blev sårad av personalens sätt att hantera situationen.

Hon upplevde det som att personalen ”ville sätta dit henne” och att det var ”lynchstämning”. Enligt sångerskan ska personalen ha konfronterat henne vid kassorna bland övriga kunder vilket fick henne att känna sig trängd"

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-for-snatteri

Hon hade helt uppenbart inte en tanke på personalens olust och tankar kring att bli utmålade som onda människor.
Citera
2019-03-30, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Storasystern har väl klippkort till nervbaneakuten. Eftersom sånt är en ärftlig sjukdom som kan visa sej när som helst så ligger väl en depression nära till hands.

Du pratar om Josefin Nilssons storasyster? Samma kvinna som uttalar sig i dokumentären som sändes igår på SVT?

Nervbaneakuten? När som helst? Det hela låter väldigt intressant.......
Citera
2019-03-30, 04:29
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Jag undrar var du hittat informationen ovan ( det fetade i texten ). Jag inte har sett någon information om längden på Dramatens avtal med Ramberg publicerad i media än så länge dvs.
Rambergs kontrakt går snart ut enligt Eirik Stubø.

Dramatens vd: Inga fler roller för skådespelaren
Mannen, som senare dömdes för att ha misshandlat och hotat Josefin Nilsson, är skådespelare på Dramaten och på tisdagen tog teatern beslut om att ställa in två av hans föreställningar.

På onsdagen meddelade Dramatens vd Eirik Stubø att mannen i nuläget inte heller kommer att få några nya roller.
– Det finns inga planer för ytterligare uppgifter, säger han till Dagens Nyheter.

På frågan hur långt kontrakt som skådespelaren har med Dramaten svarar Stubø att det går ut ”ganska snart”.
Tidigare har Stubø berättat att avtalet med skådespelaren tecknades ”någon gång under 2015 eller 2016”.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-skadespelaren

Hitills har över 900 000 personer sett dokumentären på SVT Play och nu är det många fler efter kvällens sändning på SVT2. Sen blir det fler ändå när den går i repris på söndag och måndag och ilskan är stor över att en man kan komma undan så lätt med detta.
Hoppas alla håller Josefins historia i sitt minne och inte ger kräket Ramberg några roller.

När boken kommer hoppas jag att mer uppgifter om misshandeln och terrorn finns med.
Det här få inte falla i glömska för alla misshandlade kvinnors skull.
Citera
2019-03-30, 04:39
Avstängd
Timeouts avatar
Familjen efter Josefin Nilsson-dokumentären: ”Har fått upprättelse”
Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är har berört och upprört

Det har gått en vecka sedan dokumentären ”Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är” hade premiär på SVT Play – och i kväll visas den i SVT2.
Hennes historia har berört och upprört.
– Det är så jävla sorgligt. Men hon lever ändå kvar, så det blir ändå en upprättelse för Marie och familjen med all kärlek som nu kommer, säger filmens producent Anna-Carin Stenholm Pihl till Nöjesbladet.

Dokumentären har rört om ordentligt i kultursverige vilket inte var tanken med filmen från början.

Mia Skäringer satte bollen i rullning
– Jag ville först och främst göra det här porträttet för musiken och för Josefin. Men också för att det fanns en historia att berätta. Sen så blev det en tyngre historia än vad jag tänkte från början eftersom folk pratade så mycket, så bra och så villigt om det här. Nästan som de väntat på tillfället, säger producenten Anna-Carin Stenholm Pihl till Nöjesbladet.

– Det har också blivit mer fokus på själva misshandeln och det som Josefin ville lyfta till en stor fråga och det är bra.

Mycket av den ilska hos tittarna som spridits i sociala medier sedan premiären har riktats mot just ex-pojkvännen.
– Jag kan inte ens kommentera den här människan och hans eventuella arbetsplats. Det har varit min hållning hela tiden. Helt ointressant. Filmen är Josefin till hundra procent. Bara hennes historia.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...tt-upprattelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in