2019-03-29, 22:28
Medlem
AXKYA131313s avatar
Har märkt att världen är en spegel,
På så sätt att alla speglar sig i andras tal före vi pragmatiskt försöker lära förstå.
Vissa vill inte förstå. Så de nöjer sig med att spegla sig. (Spegla= Beskåda sin egen föreställning, istället för mottagarens mening)

Då betyder ”tomat” helt plötsligt ”tourrmstts”
-Va? Du talar gojja..
-To-Ma-T, tomat sa jag.
-Tourmstts? Va? Såhär? håll käften din idiot.
..

Vad säger ni?

Är det ens någon idé att försöka föra
någorlunda ärliga samtal och diskussioner med dem som inte ens vill förstå en stavelse?

När skall man ge upp om motdebattörer har huvudet så långt upp i analysen att de missar datainsamlingen?

Skall man våga tro och hoppas att motdebattörer förmår titta ut från den där analen?
Eller är det enda rimliga att lägga ner, slå på ignorerafunktionen och fortsätta framåt?

Själv brukar jag bli frustrerad och försöka banka in min uppfattning..
Är det värt det? Är det inte mer försvarbart att erkänna -att gamla hundar inte kan lära nytt- för att sedan bara walk away instead?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-29 kl. 22:46.
Citera
2019-03-29, 23:08
Medlem
4yoonlys avatar
Du kan ju vända på det också, är det någon idé att hela tiden ljuga på flashback?

Även om jag kommenterar mycket (ibland nykter och ibland onykter) så kan diskussionen vara kul. Jag är inte riktigt här för att förändra någons uppfattning utan mer uppleva någon annans uppfattning och möjligen någon gång ge någon "input" av min uppfattning.

Sedan tycker jag det är en bra samling då de flesta är anonyma och de ger kritik på ens idiotiska ideér och tankar...

Men att rätta till folks (i allmänhet) tankar och uppfattningar är fullständigt lönlöst. Det går inte konvertera religiösa till ateister osv osv.
Man kan diskutera med dem på avstånd dock... och det är rätt skönt...

Din sanning är inte alla andras sanning och det får man ganska klart för sig relativt snabbt.

Misstänker att du är en gammal "räv" här och vet detta :-)
Citera
2019-03-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Är det ens någon idé att försöka föra någorlunda ärliga samtal och diskussioner med dem som inte ens vill förstå en stavelse?
Tänker att det inte spelarn någon roll egentligen. Jag skriver inte för den jag argumenterar emot utan för dem som läser. För egen del blir jag less och trött av mycket jag läser hör men så glimtar det till någon har fina och väl avvägda analyser. Då blir jag glad och tänker att ” fan va gött det är det här med yttrandefrihet”.
Citera
2019-03-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Bättre vore väl att jag gjorde nåt annat eller ingenting.
Tack för att du skriver. Så att vi är några står upp för yttrandefriheten och inte gör något annat.
Citera
2019-03-29, 23:19
Medlem
Flashback är typ en spegel på hur folk överlag är. Slå ihop Facebook med Flashback och Instagram (om du följer normala, vanliga instagrammare) och voila, den typiska medborgaren med lite olika personliga avtryck.
Citera
2019-03-29, 23:28
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Du kan ju vända på det också, är det någon idé att hela tiden ljuga på flashback?

Även om jag kommenterar mycket (ibland nykter och ibland onykter) så kan diskussionen vara kul. Jag är inte riktigt här för att förändra någons uppfattning utan mer uppleva någon annans uppfattning och möjligen någon gång ge någon "input" av min uppfattning.

Sedan tycker jag det är en bra samling då de flesta är anonyma och de ger kritik på ens idiotiska ideér och tankar...

Men att rätta till folks (i allmänhet) tankar och uppfattningar är fullständigt lönlöst. Det går inte konvertera religiösa till ateister osv osv.
Man kan diskutera med dem på avstånd dock... och det är rätt skönt...

Din sanning är inte alla andras sanning och det får man ganska klart för sig relativt snabbt.

Misstänker att du är en gammal "räv" här och vet detta :-)
Jag är med dig!
Men som jag ser det är det just kunskapsutbytet, friktionen och kommunikationen som är intressant.

Det hade bara varit så häftigt om man ville förstå istället för att spela dum.
Dock så nödgas vi ju ofta om vi skall diskutera ”tourrmstts” kontra tomater..

Jag är ingen räv, ’listig’ ser jag som en patetisk egenskap. Modig och Ärlig är bättre.

Jag vill veta istället för att förlita mig till mina förutfattade uppfattningar.

Har varit på Flashback sedan 2001,
Men 99% av alla inlägg jag lämnat är från senare tid.
Läste nästan bara förut. Har nu mer att dekonstruera.
Citera
2019-03-29, 23:30
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Tänker att det inte spelarn någon roll egentligen. Jag skriver inte för den jag argumenterar emot utan för dem som läser. För egen del blir jag less och trött av mycket jag läser hör men så glimtar det till någon har fina och väl avvägda analyser. Då blir jag glad och tänker att ” fan va gött det är det här med yttrandefrihet”.
Mmmm.. det är fan gött!
Älskvärt

Alla olika typer.
Det är synd att den högljudda massan är en sådan pöbel bara..
Citera
2019-03-29, 23:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Formulerar man sig tydligt så borde väl "sanningen" kunna nå fram även här på Flashback - alltid är det nån som förstår vad det är man försöker säga...

Sen handlar inte flashbackande uteslutande om att få andra människor att förstå hur man tänker - minst lika viktigt är att det helt enkelt är kul att läsa och skriva på forumet - skit samma om man bli förstådd eller ej...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2019-03-29 kl. 23:33.
Citera
2019-03-29, 23:33
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Flashback är typ en spegel på hur folk överlag är. Slå ihop Facebook med Flashback och Instagram (om du följer normala, vanliga instagrammare) och voila, den typiska medborgaren med lite olika personliga avtryck.
Aw, OJ, AAJ!

Tänk vilken jävla värld det vore om verkligheten såg ut som här på internet..
Vad är mest sant? Verkligheten? Eller Flashback?

Som jag ser det har vi all anledning att försöka vara ärliga här på Flashback.
Man behöver ju inte skämmas för något anonymt?
Man kan väl knappast få bekräftelse av att ljuga anonymt heller?

Men går vi ihop med alla?
Kan vi förmedla sanningen och försöka utgå ifrån den?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-29 kl. 23:37.
Citera
2019-03-29, 23:38
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Tack för att du skriver. Så att vi är några står upp för yttrandefriheten och inte gör något annat.
Det här stället är ruttet.
Jag menar många ord och meningar är ruttna.
I sina sammanhang. Skulle gärna se mindre rutten skit.

Ändå valde jag att gå in här och riskerade att ta del av rutten skit.

Tills det inte betyder nåt. Vi är ruttna.
Senast redigerad av Ryggradslus 2019-03-29 kl. 23:45.
Citera
2019-03-29, 23:40
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Formulerar man sig tydligt så borde väl "sanningen" kunna nå fram även här på Flashback - alltid är det nån som förstår vad det är man försöker säga...

Sen handlar inte flashbackande uteslutande om att få andra människor att förstå hur man tänker - minst lika viktigt är att det helt enkelt är kul att läsa och skriva på forumet - skit samma om man bli förstådd eller ej...
Ogillar verkligen orden Alltid och Aldrig, även om jag använder dem själv också.

Annars håller jag med dig typ till fullo.
Vill dock poängtera att jag är här för filosofin och kunskapsutbytets skull, mest.
Men givetvis är det Kul också.

Fjanta sig tycker jag man bör få göra, men helst inga vilseledningar och halvmedvetet oxymorona frågor, helst som sagt.
Det är min åsikt
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-29 kl. 23:43.
Citera
2019-03-29, 23:41
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det här stället är ruttet.
Man kan ju skratta åt tokerierna också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in