2019-03-26, 11:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Jag är lite såld på sån där longdrink, Gin å Tonic i 33cl burk.

Var rekommenderar ni man köper sån?
Vad jag kan se så har många nätbutiker slutat sälja den men det brukar ändå inte löna sig att köpa alkoläsk, cider och öl eftersom vikten ger ett högt fraktpris om man inte köper helpallar för att få mängdrabatt.
Bor du nära Finlands eller Danmarksbåten så kan det vara ett alternativ för har sett Gin Long Drink Hartwall ganska billigt på båten.
Citera
2019-03-26, 14:03
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Den gör du bäst själv. Billigare och bättre. Men på tal av drinkmixar har jag hittat en riktigt bra på Coop.
En bloody Mary mix för 11 kronor. Så slipper man mixa den själv. Men vodkan får man inhandla själv.
Citera
2019-03-26, 15:56
Medlem
Krickerts avatar
Citat:

Bolaget säljer den numera,men den är förjävla dyr.(23,90kr/burken)

https://www.systembolaget.se/dryck/cider-och-blanddrycker/original-long-drink-8868315
Citera
2019-03-28, 13:35
Bannlyst
Uraban-drinks.de som jag alltid köpte alkohol från har tydligen slutat med att skicka till Sverige pga nån skatt skit.... är det såhär med alla utländska butiker som skickade hit? finns det andra butiker med tyska priser som skickar hit eller är det helt kört nu?
Senast redigerad av qirtero 2019-03-28 kl. 13:39.
Citera
2019-03-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Uraban-drinks.de som jag alltid köpte alkohol från har tydligen slutat med att skicka till Sverige pga nån skatt skit.... är det såhär med alla utländska butiker som skickade hit? finns det andra butiker med tyska priser som skickar hit eller är det helt kört nu?
Nej dom har ej slutat köra till Swe..
Står att de kan ta upp till 30 dagar på sidan
Citera
2019-03-29, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpeko
Nej dom har ej slutat köra till Swe..
Står att de kan ta upp till 30 dagar på sidan

När man handlat och ska betala så står det följande
"The items you have selected contain alcohol. Unfortunately, we are not allowed to send them to Sweden for excise reasons. Are you a business client and do you have your own VAT number? Then you can gladly order from our business shop under shop.selection-prestige.de/en/."
Citera
2019-03-29, 21:33
Medlem
Är det någon som vet något om Drinkkompaniet? Skickade ett par mail till dom i början av veckan, men har inte fått något svar på dom. Däremot så skickade dom ett mail med erbjudanden om billigare alkohol till mig idag. Hur dom kan tro att jag vill beställa av dom när dom inte ens svarar på ett vanligt mail förstår inte jag. Hur beter dom sig då om man beställer och det blir problem med något? Tror inte att dom är mer intresserade att svara på mail då
Citera
2019-03-30, 06:17
Medlem
Citat:
När man handlat och ska betala så står det följande
"The items you have selected contain alcohol. Unfortunately, we are not allowed to send them to Sweden for excise reasons. Are you a business client and do you have your own VAT number? Then you can gladly order from our business shop under shop.selection-prestige.de/en/."

Måste ha kommit till sista dagarna
La en order för 5 dagar sedan.
Trist, gillar deras utbud
Citera
2019-03-30, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpeko
Måste ha kommit till sista dagarna
La en order för 5 dagar sedan.
Trist, gillar deras utbud

Min tur det, tänkte köpa hem förra veckan men väntade med det...
vet du någon annan liknande sida?
Citera
2019-03-30, 15:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
är det såhär med alla utländska butiker som skickade hit?
Själv brukar jag handla från ett annat land utan problem som inte blandar in PostNord vid Sveriges gräns och verkar ha bättre priser än Urban-drinks, vad brukade du handla därifrån?
Citera
2019-03-30, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Själv brukar jag handla från ett annat land utan problem som inte blandar in PostNord vid Sveriges gräns och verkar ha bättre priser än Urban-drinks, vad brukade du handla därifrån?

Brukar mest köpa sprit, kan du skicka den sidan? ta det i PM om du inte vill skriva ut den offentligt.
Citera
2019-03-31, 21:38
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Bolaget säljer den numera,men den är förjävla dyr.(23,90kr/burken)

https://www.systembolaget.se/dryck/cider-och-blanddrycker/original-long-drink-8868315

Aaa, precis, på Bordershop har den jag letar efter för 133:- plattan.

Menemn, har löst det. En bekant åker dit om nån månad så jag har lagt en beställning där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in