2019-03-29, 10:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Har du länk till sidan som bevisar att fotot från air force one som Q refererade till är från Obama?

Det finns en bra bit tillbaka i tråden, har för mig att snake var den som upptäckte att bilden hade saker som inte stämmer överens med Trumps bilder bland annat askfat osv
Citera
2019-03-29, 10:54
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns en bra bit tillbaka i tråden, har för mig att snake var den som upptäckte att bilden hade saker som inte stämmer överens med Trumps bilder bland annat askfat osv
Skulle vara intressant att ta del av det då snake ibland är överdrivet fantasifull med sina debunks.

Men om du inte har någon länk så får jag väl sätta mig o leta när jag kommer hem från jobbet.
Citera
2019-03-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Inte alls att denne var fake.

Bara varning från en shill som Q tog upp.

Han hade väl en del #hashtag på twitter-kontot som antyder att han var 'MAGA':

Citat:
Made it in and there’s still plenty of room! Keep them coming! #qsentme #followtheredhat #maga #downwiththedeepstate #qanon @qanon76
Senast redigerad av Q-follower 2019-03-29 kl. 11:08.
Citera
2019-03-29, 19:36
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Gentemot vad? Goebbels? Greenpeace? NRA? Vad har du för bevis och underlag att Q skulle ha ett sådant enormt genomslag att det skulle vara "Sällan skådat"?

Gentemot alla såklart, kan du ge ett exempel på någon annan som gjort något liknande? Qs modus operandi är helt unikt.

Citat:
Samma här, vilka är dessa "absurda" resurser du pratar om? Vad menas med "absurda"?
Gentemot vad? Norska oljefonden? CIA?

Om det inte vore absurda resurser bakom skulle alla politiska entiteter försöka replikera Q men ingen har ens varit nära.

Citat:
Men tveklöst tjänar någon något på Q. Antagligen mest dem som säljer merchandise.

Merch är en extremt decentraliserad verksamhet eftersom det inte finns någon som gör anspråk på immateriella rättigheterna. Om du tror det går att tälja guld på den marknaden förstår jag inte varför du inte är inne i den?
Citera
2019-03-29, 20:16
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja, det är ju trevligt om man faktiskt framför något unikt om man nu ska påstå sig sitta på unika insikter och kunskaper.. Annars kunde han ju lika väl lanserat sig som t.ex. ett källartroll - men med exakt samma budskap som det han trummar ut idag. Fast då hade han väl inte fått lika många följare förstås - har du tänkt på en så enkel sak?..

Är detta det du svarar på det här?

”Bara för att klargöra sakernas tillstånd, hela din slutsats bygger alltså på att det kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet?”

Du är helt obegriplig i sådana fall, vad försöker du ens förmedla?

Citat:
Du kan ha en poäng där - men då är jag extremt lycklig om jag slipper få reda på att det är så illa ställt med Trump, det är ju värre än jag någonsin anat i sånt fall.

Det är välkänt att man är rädd för saker man inte begriper.

Citat:
Varför tror du inte Q får något i gengäld?

Ockham igen, vem tjänar otvetydligt mest på Q? Säger du något annat än Trump kommer jag ge dig en virtuell lavett.

Citat:
Antingen det är genom reklampengar,

Hur skulle det se ut, reklam vart? Vilken hemsida?

Citat:
merch,

Se tidigare svar

Citat:
ett gödande av egot,

Vems ego?

Citat:
utländsk destabilisering

Rimligaste alternativet men det passerar ändå inte Bushwicks katana

Citat:
inhemsk supporterkampanj – vilket det än är så finns det ju något att "få tillbaka"..

Varför kan ingen replikera det då?

Citat:
Vilket troll som helst kan väl idag replikera det Q gjort (det var ju svårare för säg 20 år sedan innan internet var lika utbrett) - men det gäller att få momentum och följare vilket förstås handlar om att lyckas hitta rätt ämne vid rätt tillfälle. Se på Q själv t.ex., det har ju nu visat sig att Q med största säkerhet utgav sig för att vara en helt annan insider (Senateanon) tiden innan han lanserade den "Q" vi känner idag. Då gick det inte - kanske försökte han många gånger till? - men till slut fick han napp som Q, blev omskriven och fick följare.

Nej, vilket troll som helst kan inte replikera det Q gjort, hade det varit möjligt så hade det gjorts redan. Två år har han hållit på det är fullständigt unikt.

Citat:
Andra troll som lyckats tidigare har skapat religioner, tro på övernaturliga fenomen, marknadsfört mirakelmediciner, uppviglat terrorgrupperingar osv - allt har sin tid och plats - och nån måste förstås bli störst, det betyder ju inte att det är sant..

Ingen av dina exempel har gjort det samtidigt som de varit medvetna om att det varit fake, som du ju påstår att Q är.

Citat:
Hur förklarar du själv att Q så ofta haft fel - rent uppenbart tokjävka skitfel - är det en del av "den listiga planen"?? Vad uppnås med det i sånt fall?

Signal, not the noise. Varför är Trump konstant hyperbolisk?
Citera
2019-03-29, 20:37
Medlem
BushwickBills avatar
Google duger inte som indikator om man ska avgöra Qs popularitet, dels finns det videobevis när de står och bölar efter att Trump vann, dels har det manipulerat autoifyll efter Mueller och sist och mest har de propagerat för DNC under midterm. När vi ändå är i farten ska vi inte fråga CNN om qanon?

Här kan man läsa om många bevisade exempel på där Google visat sig vara biased för demokraterna, bland annat kostade dom republikanerna minst ca 35t röster i midterms.

https://www.zerohedge.com/news/2019-03-22/google-influenced-midterm-elections-may-have-cost-republicans-seats-study
Senast redigerad av BushwickBill 2019-03-29 kl. 21:36.
Citera
2019-03-29, 21:06
Medlem
BushwickBills avatar
Den absolut rimligaste och troligaste förklaringen är att Trump är inblandad i Q, jag har under det senaste två åren inte sett eller hört något alternativ som trumfar slutsatsen i första meningen.

Att den trolligaste presidenten någonsin, som dessutom blev vald av 4chantrollen, skulle ligga bakom det största propagandatrollet internet sett är alltså en konspiration? I vilken verklighet då?
Senast redigerad av BushwickBill 2019-03-29 kl. 21:37.
Citera
2019-03-29, 21:33
Medlem
Du får fortsätta tro det, tills det eventuellt nångång motbevisas.

Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Han hade väl en del #hashtag på twitter-kontot som antyder att han var 'MAGA':

En grej var att han hade en antifa pin.
https://twitter.com/underculture1/status/1111363628354207745?s=21

1a posten om denna person på 8chan
https://8ch.net/qresearch/res/5948369.html#5948538

Det står på en post att Q's är "non violent"
Yeah, right.
Finns de som skriver om tribunaler, avrättningar etc...
Eller är de som skriver om detta shills kanske?

Klargörande. Q-follower är INTE en shill. Utan en riktig Qanon.
Senast redigerad av Piii... 2019-03-29 kl. 21:45.
Citera
2019-03-29, 21:59
Medlem
Fittahoras avatar
Jag har nu läst förhörsprotokollet från justitieutskottet med Bruce Ohr. Jag upplever Bruce som samarbetsvillig, ärlig och att han vill väl – med undantag från frågor gällande hans fru Nellie.

Bruce har förmedlat information mellan Fusion GPS, som Nellie arbetade åt, och FBI. Varför Bruce gjorde detta kan man fråga sig då det inte ingår i hans arbetsuppgifter som anställd hos Justitiedepartementet. Svaret är nog hans fru. Av informationen som redovisades i förhörsprotokollet verkar Bruce inte ha begått någon brottslig handling.

Min uppfattning är att Nellie troligtvis är mer involverad än vad hon vill erkänna i förhör och att Bruce känner till detta. Jag misstänker att Nellie varit aktiv i arbetet mot Trump, vilket är brottsligt. I förhöret med Bruce ställdes frågor om Nellies resumé vilket gav mig uppfattningen att Nellie inte var ärlig om sina tidigare uppdrag och att justitieutskottet har kännedom om detta. Min misstanke är att Nellie har arbetat eller arbetar åt CIA eller liknande organisation.

Som fotnot måste jag säga att jag är mycket imponerad över Trey Gowdys förhörskunskaper. Han är vältalig, saklig och uppenbart mycket intelligent.

TLDR: Bruce är oskyldig men begår mened för att försöka skydda sin skyldiga fru Nellie.

https://dougcollins.house.gov/sites/dougcollins.house.gov/files/Ohr%20Interview%20Transcript%208.28.18.pdf
Citera
2019-03-29, 22:19
Medlem
Fittahoras avatar
Nellie Ohr påstår att hon tog sin amatörradiolicens för att hon hade ledig tid mellan uppdrag. Enligt Q använde hon radio för att undgå NSAs signalspaning, vilket såklart misslyckades.

Jag förstår inte varför Bruce begår mened i sina försök att skydda sin fru, när han har möjligheten att välja att inte svara på frågor om sin fru (att ej vittna mot sin partner). Nellie vägrade att svara på frågor om Bruce (Nellie vägrade svara på det mesta eftersom hon enligt egen utsago inte kommer ihåg någonting).
Citera
2019-03-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du får fortsätta tro det, tills det eventuellt nångång motbevisas.

En grej var att han hade en antifa pin.
https://twitter.com/underculture1/status/1111363628354207745?s=21

1a posten om denna person på 8chan
https://8ch.net/qresearch/res/5948369.html#5948538

Det står på en post att Q's är "non violent"
Yeah, right.
Finns de som skriver om tribunaler, avrättningar etc...
Eller är de som skriver om detta shills kanske?

Klargörande. Q-follower är INTE en shill. Utan en riktig Qanon.

Tribunaler etc. handlar ju om att rättsväsendet ska skipa rättvisa. Inte q-anhängare.
Citera
2019-03-29, 23:28
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Okej du får nog utveckla det du nyligen skrev som citeras här under isf?

Du påstår här alltså inte te.x att Q inte skulle vara en massrörelse, att Q är knappast ens en krusning på internets hav och att dom som använder VPN på sin höjd inom denna topic utgör en promille? Detta hade man ju kunnat tro var påståenden baserat på känslor iom att inga bevis för påståenden länkades. Nu har du ju efter dessa påståenden sagt "Och bristen på trovärdiga sätt att mäta denna "popularitet" säger nog tycker jag." alltså säger du att det inte finns ett trovärdigt sätt att mäta populäriteten ändå har du kunnat komma fram till hur populär han är, snyggt jobbat, inte alls motsägelsefullt

Men nu har ju du klargjort att du inte påstår något så då är ju allt OK...

Tror du är väl medveten om den del i tråden som detta var ett svar på, då vi jämförde Google Trends.

Och inget där visade på annat än att Q är annat ”än en krusning på internets hav”. Till skillnade mot det ”enorma genomslag visa, okritiskt och obevisat, påstår.

Ska vi gå vidare eller råkar du sitta på annan information angående Q’s genomslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in