Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Ja, det är ju trevligt om man faktiskt framför något unikt om man nu ska påstå sig sitta på unika insikter och kunskaper.. Annars kunde han ju lika väl lanserat sig som t.ex. ett källartroll - men med exakt samma budskap som det han trummar ut idag. Fast då hade han väl inte fått lika många följare förstås - har du tänkt på en så enkel sak?..
Är detta det du svarar på det här?
”Bara för att klargöra sakernas tillstånd, hela din slutsats bygger alltså på att det kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet?”
Du är helt obegriplig i sådana fall, vad försöker du ens förmedla?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du kan ha en poäng där - men då är jag extremt lycklig om jag slipper få reda på att det är så illa ställt med Trump, det är ju värre än jag någonsin anat i sånt fall.
Det är välkänt att man är rädd för saker man inte begriper.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Varför tror du inte Q får något i gengäld?
Ockham igen, vem tjänar otvetydligt mest på Q? Säger du något annat än Trump kommer jag ge dig en virtuell lavett.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Antingen det är genom reklampengar,
Hur skulle det se ut, reklam vart? Vilken hemsida?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
merch,
Se tidigare svar
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
ett gödande av egot,
Vems ego?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
utländsk destabilisering
Rimligaste alternativet men det passerar ändå inte Bushwicks katana
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
inhemsk supporterkampanj – vilket det än är så finns det ju något att "få tillbaka"..
Varför kan ingen replikera det då?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vilket troll som helst kan väl idag replikera det Q gjort (det var ju svårare för säg 20 år sedan innan internet var lika utbrett) - men det gäller att få momentum och följare vilket förstås handlar om att lyckas hitta rätt ämne vid rätt tillfälle. Se på Q själv t.ex., det har ju nu visat sig att Q med största säkerhet utgav sig för att vara en helt annan insider (Senateanon) tiden innan han lanserade den "Q" vi känner idag. Då gick det inte - kanske försökte han många gånger till? - men till slut fick han napp som Q, blev omskriven och fick följare.
Nej, vilket troll som helst kan inte replikera det Q gjort, hade det varit möjligt så hade det gjorts redan. Två år har han hållit på det är fullständigt unikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Andra troll som lyckats tidigare har skapat religioner, tro på övernaturliga fenomen, marknadsfört mirakelmediciner, uppviglat terrorgrupperingar osv - allt har sin tid och plats - och nån måste förstås bli störst, det betyder ju inte att det är sant..
Ingen av dina exempel har gjort det samtidigt som de varit medvetna om att det varit fake, som du ju påstår att Q är.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Hur förklarar du själv att Q så ofta haft fel - rent uppenbart tokjävka skitfel - är det en del av "den listiga planen"?? Vad uppnås med det i sånt fall?
Signal, not the noise. Varför är Trump konstant hyperbolisk?