2019-03-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Ren avundsjuka..Luleå speciellt är ett så färglöst lag utan någon legend alls i truppen.
Luleå saknar en Jimmie Ericsson, eller i dethär fallet en Shinnimin

En klubb som grundades 1977 har 5 finaler, 1 sm-guld.
En klubb som grundades 1997 har 2 finaler, 2 sm-guld.

Jag fattar att den första klubben gnäller
Just nu är det Växjö och Shinnimin som i stort sett är hela SHL, det är fan det enda folk snackar om idag, vad vore SHL utan dem?

Sa du ren? Nu kommer luleåborna att bli helt tillsig. Det är något de verkligen kan. Hockey. Not so much
Citera
2019-03-28, 22:36
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Sa du ren? Nu kommer luleåborna att bli helt tillsig
Växjös två fans kaxar till sig, minsann.
Citera
2019-03-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ren avundsjuka..Luleå speciellt är ett så färglöst lag utan någon legend alls i truppen.
Luleå saknar en Jimmie Ericsson, eller i dethär fallet en Shinnimin

En klubb som grundades 1977 har 5 finaler, 1 sm-guld.
En klubb som grundades 1997 har 2 finaler, 2 sm-guld.

Jag fattar att den första klubben gnäller
Just nu är det Växjö och Shinnimin som i stort sett är hela SHL, det är fan det enda folk snackar om idag, vad vore SHL utan dem?

Oj! En till som har hybris! Vad får dig att tro att vi andra snackar om Läjkers och Shittimin?
Senast redigerad av Palkranen 2019-03-28 kl. 22:43.
Citera
2019-03-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Växjös två fans kaxar till sig, minsann.

Ja, bara att passa pá. Blir kanske inte något mer chans då luleå kan korka upp champisen på lördag vid vinst.
Citera
2019-03-28, 23:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Får Shinnimin några matchers avstängning?
För vad isåfall? har inte sett matchen, så uppdatera mig gärna om det hänt något nytt.
Citera
2019-03-28, 23:09
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Oj! En till som har hybris! Vad får dig att tro att vi andra snackar om Läjkers och Shittimin?

Det är det enda som snackas nuförtiden

Att Frölunda leder med 2-1 eller att det enbart varit bortasegrar i FBK-HV snackas det inte om, det är inte intressant nog för folket, folk intresserar sig av saker som berör
Citera
2019-03-28, 23:43
Medlem
Har precis tittat på presskonferensen, efter matchen i Växjö.
Bulan var såååå förbannad!! ...och jag förstår honom.
Samtidigt är det ju så, att i krig, kärlek och hockey är ju det mesta tillåtet. I alla fall om man har en domare med sig. Vilket man med fog kan säga att Växjö hade idag.
(Shinniminion's ballerina-snubbling, är ju inte i närheten av utvisning. Än mindre ett matchstraff.)
Däremot borde hans cross-checking på Forsberg renderat en 2:a.
Nåväl,...han är ju en s.k profil, och då skall han tydligen, per automatik, hyllas.
Litet som alla "manliga genier" på Dramaten. Det är inte så noga hur/vad de gör. Bara de....gör....något. Då blir publiken glad.
I övrigt, tycker jag att Växjö är kul att titta på, så mycket Lule'-supporter jag är.
(Min äldste son har faktiskt tagit VLH till sitt hjärta. )
Tror dock inte att VLH har vad som krävs för att vända den här match-serien. Det känns som om de får förlita sig på Fru Fortuna, och domarna.
Sedan får det gärna gå till 7 matcher. Det är bara bra med matchträning. Och pengar i kassan till bägge klubbarna!
...och varför skulle det vara så hemskt med "köpelag"?
Titta på NHL. Vartenda lag där, är ju ett köpelag. Ändå får de ohemult mycket "cred" här i Sverige.
Citera
2019-03-28, 23:45
Bannlyst
Växjö fansen tystas på lördag.

Själv ser jag fram emot Malmö-Frölunda imorrn har varit heta dueller så här långt i den matchserien.
Även om det ska erkännas att Frölunda är ett nummer för stort för tillfället.
Senast redigerad av ytmamz 2019-03-28 kl. 23:47.
Citera
2019-03-28, 23:48
Medlem
Bulan är ur balans. Han svingar högt och lågt. Går efter domarna. Det han missat är att Luleå är lika goda kålsupare. Han måste ju se sig själv i spegeln också.

Känns som han kan flippa ordentligt om vi får lite mål på lördag. Kanske en lasu 2.0.

Vår chans efter 3-0 är ju att Luleå fokuserar på fel saker. Annars tror jag också Luleå kan greja det på lördag.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-28 kl. 23:54.
Citera
2019-03-29, 00:12
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Bulan är ur balans. Han svingar högt och lågt. Går efter domarna. Det han missat är att Luleå är lika goda kålsupare. Han måste ju se sig själv i spegeln också.

Känns som han kan flippa ordentligt om vi får lite mål på lördag. Kanske en lasu 2.0.

Vår chans efter 3-0 är ju att Luleå fokuserar på fel saker. Annars tror jag också Luleå kan greja det på lördag.

Man bör först se till sig själv om man själv verkligen har rent mjöl i påsen..Helt sant!

Sen kan jag känna såhär om Shinnimin, vi säger att han filmade där, och? Han lyckas ju med det uppenbarligen isåfall, klart att han kommer fortsätta om han lyckas med det Annat vore väl konstigt?

Folk som fuskar till högskoleprovet gör det ju uppenbarligen för att det funkar och för att det ger en fördel, so what?
Citera
2019-03-29, 00:25
Medlem
Citat:
Man bör först se till sig själv om man själv verkligen har rent mjöl i påsen..Helt sant!

Sen kan jag känna såhär om Shinnimin, vi säger att han filmade där, och? Han lyckas ju med det uppenbarligen isåfall, klart att han kommer fortsätta om han lyckas med det Annat vore väl konstigt?

Folk som fuskar till högskoleprovet gör det ju uppenbarligen för att det funkar och för att det ger en fördel, so what?

Där håller jag inte med. Man ska inte gå in med inställningen att fuska. Och det tror jag inte att någon spelare gör heller.
Vad jag menar är mer att bulan sitter i glashus och kastar sten. Luleå har fått en två för diving och dessutom har olauosson en fin fallenhet för att falla.

Bättre att spela om det på isen istället för att lipa ut i media. Luleå visar återigen sin losermentalitet.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-29 kl. 00:28.
Citera
2019-03-29, 00:38
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Där håller jag inte med. Man ska inte gå in med inställningen att fuska. Och det tror jag inte att någon spelare gör heller.
Vad jag menar är mer att bulan sitter i glashus och kastar sten. Luleå har fått en två för diving och dessutom har olauosson en fin fallenhet för att falla.

Bättre att spela om det på isen istället för att lipa ut i media. Luleå visar återigen sin losermentalitet.

Säg mig något här i världen som inte har fusk inblandat?

Fusk? Tänk dig om alla domare idag var ifrån just Växjö och ger er fördel i precis allting, där kan vi snacka om "fusk".

Att spelare förstärker situationer och drar med sig powerplay gång på gång hör enligt mig till, kolla bara på Kanada, hur mycket har inte de vunnit inom hockeyn? Med facit i hand hade de aldrig vunnit så pass mycket som de faktiskt vunnit om spelare inte "förstärkt"/"filmat", det är bara ren fakta.

Vill man vinna så måste man ibland, då och då kanske spela som Shinnimin gör.
Utan honom idag så hade det mycket väl kunnat stått 4-0 till Luleå nu.
"Det handlar om att vinna"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in