2019-03-28, 18:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Som sagt, Herren säger att det Rättfärdiga Straffet för att medvetet synda emot Guds Lag genom Äktenskapsbrott och genom att Inte följa Guds Skapelse om att leva som Man och Kvinna Är Döden.
Ang Stenar så har det väldigt troligt en annan betydelse också...
Men nu har Herren Gett Oss Sig Själv som
Det Fullkomliga Syndoffret för att Rena Oss från våra synder.
Jesus tog det straff vi egentligen förtjänar på Sig Själv för att Återlösa Oss.

Du proklamerar ju islam som förespråkar bokstavlig stening och även utför detta idag så du lär ju inte ha problem med det.
Förstår du vad dödsstraff är?
Citera
2019-03-28, 18:56
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag tycker att de har stiftat en fullständigt vidrig lag, som om det faktum att homosexualitet kan straffas med 10 års fängelse inte är illa nog.

Om någon råkar tända på någon av samma kön, så ser jag faktiskt inte problemet med det. Vem skadar det? Det samma gäller de sexuella aktiviteter de eventuellt ägnar sig åt. Om vuxna individer vill ägna såg it analsex, bajssex, strypsex eller annat och trivs med det så ska la jag inte lägga mig i det så länge det sker i hemmet eller t.ex. en sexklubb.
Fast att två karlar har samlag med varandra, i stjärten, bör åtminstone straffas med tio år fängelse. Varför ska samhället uppmuntra till dessa perversioner?

Samtidigt så tror jag att Brunei ger dödsstraff till totalhomofiler som knullar stjärt både till höger och vänster. AIDS är inte trevligt, detta anser Brunei.
Citera
2019-03-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förstår du vad dödsstraff är?
Döden.
Den Eviga Döden.
"Du ska skaffa bort det onda från Israel."
Citera
2019-03-28, 18:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Döden.
Den Eviga Döden.
"Du ska skaffa bort det onda från Israel."
Precis. Gud är helig, och inget ont alls kan vara i Hans närhet. Och ont, det är det att kasta sten på andra människor så att de dör.

Kära du, akta dig för fariséernas surdeg! Du hör ju Gud, spara då det och säg det!
Citera
2019-03-28, 19:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Vi i Sverige borde inför stening av människor som är religiösa, åtminstonde de som offentligt uppvisar religiöst beteende eller har kläder på sig med religiösa tecken. Jävla fint sätt dessa muslimer ser på andra människor.
Ja, varför inte - offentlig stening av omänskliga islamister vore väl inte helt fel...
Citera
2019-03-28, 19:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Du proklamerar ju islam som förespråkar bokstavlig stening och även utför detta idag så du lär ju inte ha problem med det.
Jag säger att Koranen är Guds Ord, och Guds Ord vill jag följa. Jag antar att det gör mig till muslim och kristen.

Koranen nämner inte stening, men jag har hört ordet om stening genom Torah. "En sten" förklaras i Ordet genom Jesus Kristus. Där emot talar hadither om stening, men islam är Koranen.
Citera
2019-03-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Skillnaden ligger inte i skrifterna utan i hur vi i ett utvecklat sekulariserat samhälle ser på dem.

Regeringen har beslutat att lägga ner samtliga poliskontor i landet för Pippi Långstrump säger "åt pipsvängen med alla poliser!"
Dem abrahamitiska religionerna delar en repressiv syn när det kommer sex och då speciellt homosexualitet.
Citera
2019-03-28, 19:16
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast att två karlar har samlag med varandra, i stjärten, bör åtminstone straffas med tio år fängelse. Varför ska samhället uppmuntra till dessa perversioner?

Samtidigt så tror jag att Brunei ger dödsstraff till totalhomofiler som knullar stjärt både till höger och vänster. AIDS är inte trevligt, detta anser Brunei.
Så länge du själv inte tvingas vara med och böga så spelar det väl ingen större roll om de knullar varandra i stjärten..? På vilket sätt skadar deras avvikande lustar oss andra i samhället?
Citera
2019-03-28, 19:16
Medlem
Citat:

Som när hetero män har samlag med underåriga i Thailand, borde det vara samma strafflängd samt dödsstraff?
Citera
2019-03-28, 19:17
Medlem
Citat:

Vem har sagt något om att samhället ska uppmuntra det? I Sverige verkar ju i och för sig media fått dille på Pride, men bara för att något inte är olagligt så uppmuntrar man det inte. Det är inte olagligt att cykla in i ett träd. Det betyder inte att samhället uppmuntrar att man cyklar in i träd.

Beträffande HIV (som därefter leder till AIDS), så löser man det problemet lätt genom att använda kondom.
Citera
2019-03-28, 19:22
Medlem
Citat:
Läser du ens vad du skriver?
Det är vidrigt att män har samlag med varandra, i stjärten.

Det finns en anledning till att detta varit sjukdomsklassat. Att det är normaliserat är fruktansvärt enligt mig då dessa individer inte kan få hjälp.
Är du kristen det skulle inte förvåna mig.
Citera
2019-03-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Precis. Gud är helig, och inget ont alls kan vara i Hans närhet. Och ont, det är det att kasta sten på andra människor så att de dör.

Kära du, akta dig för fariséernas surdeg! Du hör ju Gud, spara då det och säg det!
Du är en vilseledare av stora mått.
Antagligen ersättningsteolog från SVK som förkastar GT och inte förstår den andliga meningen i den Hebreiska Bibeln och tror att islam är samma som Bibelns Gud...
Det menas att syndaren ska dömas av de som tillhör Herren, och det rättfärdiga straffet är döden
- att vara skild från Gud i evighet.
Fariséer är de som inte förstått Andemeningen i Guds Ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in