2019-03-28, 19:30
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

[...]

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Är människor med handikapp straffade av Allah?
Det är [människor som] dessa som Gud utestänger från Sin nåd och som Han berövar hörsel och syn.
47:23
Det känns ju inte så inkluderande. Allah förlåter inte :
De som framhärdar i att förneka sanningen och hindra [andra] att följa Guds väg och som dör som förnekare, skall inte få förlåtelse av Gud.
47:34
Jo, det gör Allah visst:
Den som begår en dålig handling eller [på annat sätt] syndar mot sig själv och som därefter ber Gud förlåta honom, skall finna att Gud är förlåtande, barmhärtig.
4:110
Citera
2019-03-28, 19:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Är människor med handikapp straffade av Allah?
Det är [människor som] dessa som Gud utestänger från Sin nåd och som Han berövar hörsel och syn.
47:23
Det känns ju inte så inkluderande. Allah förlåter inte :
De som framhärdar i att förneka sanningen och hindra [andra] att följa Guds väg och som dör som förnekare, skall inte få förlåtelse av Gud.
47:34
Jo, det gör Allah visst:
Den som begår en dålig handling eller [på annat sätt] syndar mot sig själv och som därefter ber Gud förlåta honom, skall finna att Gud är förlåtande, barmhärtig.
4:110
Döva och blinda får bot när/om de vänder sig till Gud. Gud är deras skapare. Döv och blind kan man vara på flera sätt, och Gud talar ALLTID om det andliga. Endast i evangeliet talar Jesus både "jordiska" och "himmelska".

Så är det; älskar man inte Sanningen utan vänder sig bort när man hör den, då blir man utestängd från Gud. Lögn finns inte i Honom.

Gud botar som sagt alla som vänder sig till Honom, men den som en gång tagit del av Helig Ande, som Bibeln säger, och vänt sig bort kan inte finna förlåtelse. Det är en sak att hålla på i världen och ljuga, inte tro osv... och en annan att vända sig bort när man hör Gud tala från himlen. Då har man ju själv dömt sig.
Citera
2019-03-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Har aldrig hört talas om en kristen/följare av Jesus säga att koranen är helig och att det är Guds ord och jag kommer aldrig någonsin tro något sådant. Lycka till iaf!
Det är Ormen själv du talar med.
Lögnens fader och se vad den skriver:
"Koranen bekräftar hur jag läser Bibeln"
Som fan läser Bibeln alltså.
Blandning av viss sanning men vridet så att det leder till lögn samtidigt med direkta lögner.
Citera
2019-03-28, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Blandning av viss sanning men vridet så att det leder till lögn samtidigt med direkta lögner.
Japp, så verkar det vara i det här fallet.
Citera
2019-03-28, 19:57
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Döva och blinda får bot när/om de vänder sig till Gud. Gud är deras skapare. Döv och blind kan man vara på flera sätt, och Gud talar ALLTID om det andliga. Endast i evangeliet talar Jesus både "jordiska" och "himmelska".

Så är det; älskar man inte Sanningen utan vänder sig bort när man hör den, då blir man utestängd från Gud. Lögn finns inte i Honom.

Gud botar som sagt alla som vänder sig till Honom, men den som en gång tagit del av Helig Ande, som Bibeln säger, och vänt sig bort kan inte finna förlåtelse. Det är en sak att hålla på i världen och ljuga, inte tro osv... och en annan att vända sig bort när man hör Gud tala från himlen. Då har man ju själv dömt sig.

Inte enligt Koranen utifrån min tolkning av de suror jag hänvisade till. Nu riktade jag mina frågor till TS, eftersom jag citerade honom.
Citera
2019-03-28, 19:58
Medlem
Onestones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onestone
Shia eller Sunni?
Frågan i sig själv är det bästa svaret på ditt påstående.
Något svar?
Citera
2019-03-28, 20:28
Medlem
Citat:
Nej jag vet inte, vet du det? hur vet du det? har du källa på det?

Muhammed blev rädd, det står i koranen, koranen är min källa.
Guds änglar skrämms inte.
Citera
2019-03-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onestone
Något svar?

Tror att han påstått sig inte ta någon av sidorna. Det kom nog fram någonstans i samband med att TS påstod att han inte kan sharialagarna särskilt väl.

För att vara så troende som han är så har han dålig koll på vad som gäller, verkar det som.

Han gör ju givetvis allt i sin makt för att undvika att behöva stå för att han samtycker med vidriga ideal och normer.
Citera
2019-03-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Är det så här du tycker kristna ska bete sig? Säga fula saker om andra troende?
Citera
2019-03-28, 21:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Är det så här du tycker kristna ska bete sig? Säga fula saker om andra troende?
Det är rädsla som talar där. Det är därför vi ska frukta Gud och ingen annan.

Gud tar hand om Anayla, det är bättre att lämna henne med satan och inte förvärra hennes börda, för Gud är mäktig att rädda alla som verkligen vänder sig till Honom.
Citera
2019-03-28, 22:03
Medlem
Citat:
Vad är nåt bättre?

Ta bort Islam och vi har fred på jorden. Vad mer kan väl förklara vad Islam för med sig?
Citera
2019-03-28, 22:42
Medlem
I Surah Yasin även kallat koranens hjärta finner du följande ayat:

"And We have put before them a barrier and behind them a barrier and covered them, so they do not see."

Det är meningen att vissa människor inte kommer tro vad dom än får för bevis, det är synd men det är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in