2019-03-28, 11:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, lien skall gå och blodet stå högt utanför "staden". Men det hör du inte.

Va?
Senast redigerad av proconsul 2019-03-28 kl. 11:56.
Citera
2019-03-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
detaljerad skulle jag kunna skriva en bok om varför. Men väldigt kortfattad: för att visa sin kärlek och fruktan till Gud och ävenn sörja för sin själ.
Du säger att jag ska hänvisa till koranen hela tiden.
Då antar jag att också att instruktionerna till dessa viktiga böner, som är grundpelare i islam,
finns i koranen?
Citera
2019-03-28, 11:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul

Va?
Ja, det blir ett blodbad det.
Citera
2019-03-28, 11:57
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja, det blir ett blodbad det.

Vilket?
Citera
2019-03-28, 11:59
Medlem
Citat:
Paulus får förklara, så kanske du lyssnar:

"18Ty I haven icke kommit till ett berg som man kan taga på, ett som »brann i eld», icke till »töcken och mörker» och storm, 19icke till »basunljud» och till en »röst» som talade så, att de som hörde den bådo att intet ytterligare skulle talas till dem. 20Ty de kunde icke härda ut med det påbud som gavs dem: »Också om det är ett djur som kommer vid berget, skall det stenas.» 21Och så förskräcklig var den syn man såg, att Moses sade: »Jag är förskräckt och bävar.» 22Nej, I haven kommit till Sions berg och den levande Gudens stad, det himmelska Jerusalem, och till änglar i mångtusental, 23till en högtidsskara och församling av förstfödda söner som äro uppskrivna i himmelen, och till en domare som är allas Gud, och till fullkomnade rättfärdigas andar, 24och till ett nytt förbunds medlare, Jesus, och till ett stänkelseblod som talar bättre än Abels blod.

25Sen till, att I icke visen ifrån eder honom som talar. Ty om dessa icke kunde undfly, när de visade ifrån sig honom som här på jorden kungjorde Guds vilja, huru mycket mindre skola då vi kunna det, om vi vända oss ifrån honom som kungör sin vilja från himmelen? 26Hans röst kom då jorden att bäva; men nu har han lovat och sagt: »Ännu en gång skall jag komma icke allenast jorden, utan ock himmelen att bäva.» 27Dessa ord »ännu en gång» giva till känna att de ting, som kunna bäva, skola, eftersom de äro skapade, bliva förvandlade, för att de ting, som icke kunna bäva, skola bliva beståndande. 28Därför, då vi nu skola undfå ett rike som icke kan bäva, så låtom oss vara tacksamma. På det sättet tjäna vi Gud, honom till behag, med helig fruktan och räddhåga. 29Ty »vår Gud är en förtärande eld»."
https://sv.bibelsite.com/swe/hebrews/12.htm
Du vet inte vad du citerar.
Du försöker förvilla människor utan Guds Heliga Ande
så att de ska tro något som inte är sant.
Gå bort från oss satan.
Citera
2019-03-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och denna "innebörd" är? (Se iövrigt tråden "Är bibeln sann).
Vi tar det i passande tråd. ☺
Citera
2019-03-28, 12:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Du vet inte vad du citerar.
Du försöker förvilla människor utan Guds Heliga Ande
så att de ska tro något som inte är sant.
Gå bort från oss satan.
Stackars, stackars dig... Men Herren kommer snart i all sin härlighet <3
Citera
2019-03-28, 12:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vilket?
Jag säger så här istället:
Ingenting av Gud är ont. Gud älskar människorna. Det är människorna som har hörselfel.
Citera
Medlem
Islampeaceback1s avatar
[quote][quote=proconsul|67160021]
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1

"När ni möter dem, som är otrogna, så halshugg dem, tills ni anställt ett blodbad bland dem! Slå dem då i bojor!" (Qur'an 47:4)

Vad baserar jihadister och muslimska extremister sina åsikter på tror du? Koranen kanske?

Ljuger du medvetet eller är du bara dum i huvudet på riktigt?

DÅ NI möter förnekarna [i strid], låt [svärden] falla över deras huvuden till dess ni har tvingat dem på knä; tag därefter [de överlevande] till fånga. Sedan [kommer den tid] då ni skall ge dem fria, godvilligt eller mot lösen, för att kriget skall lägga av sina bördor. Detta [är vad ni har att iaktta]. Om Gud ville kunde Han helt visst slå ned dem [utan er medverkan], men genom att låta er kämpa mot varandra sätter Han er alla på prov. Och vad dem beträffar som stupar i kampen för Guds sak, skall Han inte låta deras handlingar bli förgäves;

Det är fullskaligt krig! Anser du att man delar ut rosor och violer i krig? Sluta skriv så gör du bort dig mindre. Märk väl också att de som tas till fånga ska inte avrättas eller behandlas illa utan godvilligt eller mot lösen släppas. Lagar och regler kring krig finns enligt jordiska lagar och regler också. När USA bekämpar ''terrorister'' släpper de inte direkt ner rosor från skyn. Förkovra dig!

Citat:
Så du erkänner inte haditherna?

Koranen är den enda texten i fysisk form som inte har förvanskats eller kan förvanskas. vad hadither beträffar finns det korrekta liksom falska och för att vara på den rätta sidan ska inte hatither användas som källa då risken finns att det kan vara en falsk hadith.
Citera
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll om man förstår vad man läser. Jag förstår när jag läser Harry Potter. Han kan trolla.
Jag förstår sammanhanget och budskapet. Men det finns ingen verklighet i det, det är en produkt av en författares fantasi, precis som bibeln. Så länge du inte kan bevisa att det som står i bibeln är sant så har den samma sanningsvärde som Harry.
Utan förmåga att Se den Andliga Innebörden av Orden
så kommer du inte att se och förstå.
Jesaja 6:9
Citera
2019-03-28, 12:07
Medlem
o0Halal0os avatar
[quote=Islampeaceback1|67160161]
Citat:
Stolligheter
Koranvers 9:5
Citat:
SAHIH INTERNATIONAL
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
Citera
2019-03-28, 12:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Utan förmåga att Se den Andliga Innebörden av Orden
så kommer du inte att se och förstå.
Jesaja 6:9
Så är det. Samma sak med Koranen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera