2019-03-28, 01:59
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Charta. 12 Just det, det där läste jag ju faktiskt men tog tydligen ingen notis om det då.
Hur går försäljningen i Sverige? Ingen aning mer än att jag inte köper några produkter och/eller känner ingen annan som gör det heller.
Kurvan neråt is on the making. Vad ska hon hitta på för lögner när hon måste flytta Eller vad som nu kan hända först.. Något som jag tror kommer hända inom snar framtid är att hon mister vårdnaden om sina barn varannan vecka.
Först skatterazzia om skvallret i tråden stämmer
Fråga Rune, minsta påföljden är väl fotboja och därmed sammanhängande konsekvenser såsom att utlandssatsningen skulle bli lidande, antar att boja medför restriktioner, så våra globala politiker kan sluta oroa sig för väldsherraväldet
Senast redigerad av qutm 2019-03-28 kl. 02:07.
Citera
2019-03-28, 11:22
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Först skatterazzia om skvallret i tråden stämmer
Fråga Rune, minsta påföljden är väl fotboja och därmed sammanhängande konsekvenser såsom att utlandssatsningen skulle bli lidande, antar att boja medför restriktioner, så våra globala politiker kan sluta oroa sig för väldsherraväldet

IL är en fena på att göra tveksamma samarbeten som tex Hemply Balance,
Cannabisolja.
Enbart för att hon har svårt att varva ner och koppla av, jetlag.
Ingen erfarenhet av produkten ifråga. https://www.isabellalowengrip.se/2019/03/27/naturliga-preparat-for-att-komma-ner-i-varv/

Att rekommendera ett för de flesta väldigt dyrt läkemedel, som man aldrig själv testat, och som dessutom har oklar evidens och sannolikt noll effekt i den dos som säljs… Det finns mer än en moralisk tankevurpa där.

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/04/05/tveksam-effekt-av-cannabisolja-havdar-experter/

Desperat behov av pengar, varken IL och hennes bolag verkar må särskilt bra.
Citera
2019-03-28, 12:55
Medlem
Molton99s avatar
Vilken chock det måste bli för alla utländska företag/de som hyr in henne för att "hålla föredrag", när det enda de har sett är hennes photoshoppade bilder på bloggen... så dyker hon upp och ser ut som på breakit bilden ingen vidare bra reklam för sitt klet och kladd...
Citera
2019-03-28, 13:43
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
... Desperat behov av pengar, varken IL och hennes bolag verkar må särskilt bra.
Menar du att hon ska ta över världen som knarkförsäljare?
Det är dyrt att leka affärsman, som en god vän sa, att leka affärskvinna, men sminkös, stylist m.fl. är ännu dyrare, men inga problem, andra betalar
Att ’bygga bolag’ med hög omsättning kan man lätt göra genom att dumpa priset på ägg och mjölk, eller schampo och sälja utan vinstpålägg, dumping a la Kina
Att säga att hennes bolag mår dåligt verkade vara en överdrift, men jag såg ingen lönsamhet, och man kan undra varför någon ska ta stora affärsrisker om de inte får kompensation för risken, varken löner eller utdelning verkar betalas ut?
Kanske säkrare för henne att sätta in sina besparingar på banken?
Senast redigerad av qutm 2019-03-28 kl. 13:56.
Citera
2019-03-28, 15:47
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Menar du att hon ska ta över världen som knarkförsäljare?
Det är dyrt att leka affärsman, som en god vän sa, att leka affärskvinna, men sminkös, stylist m.fl. är ännu dyrare, men inga problem, andra betalar
Att ’bygga bolag’ med hög omsättning kan man lätt göra genom att dumpa priset på ägg och mjölk, eller schampo och sälja utan vinstpålägg, dumping a la Kina
Att säga att hennes bolag mår dåligt verkade vara en överdrift, men jag såg ingen lönsamhet, och man kan undra varför någon ska ta stora affärsrisker om de inte får kompensation för risken, varken löner eller utdelning verkar betalas ut?
Kanske säkrare för henne att sätta in sina besparingar på banken?

Vad gäller reklam för cannabisoljan har hon inlägg om det både på bloggen och på instagram.
Citera
2019-03-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Charta. 12 Just det, det där läste jag ju faktiskt men tog tydligen ingen notis om det då.
Hur går försäljningen i Sverige? Ingen aning mer än att jag inte köper några produkter och/eller känner ingen annan som gör det heller.
Kurvan neråt is on the making. Vad ska hon hitta på för lögner när hon måste flytta Eller vad som nu kan hända först.. Något som jag tror kommer hända inom snar framtid är att hon mister vårdnaden om sina barn varannan vecka.
Såg att Åhléns gjorde en stor lansering i butik till jul men det verkade inte vara någon vidare åtgång , likadant i apotekshyllan ser lite dammigt ut där med här i Malmö i allafall. produkterna är Dyra men känns billiga är min åsikt
Citera
2019-03-29, 00:15
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorza
Fisk är inte kött? Ägg och ost vegetariskt? Hon säger hon äter veganskt/plant based men bilderna på hennes mat säger något annat.

Fruktkött?
Tror nog hon unnar sig lite avsteg från vegandieten. Stockholmsvegetarian heter det visst?
Citera
2019-03-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Fruktkött?
Tror nog hon unnar sig lite avsteg från vegandieten. Stockholmsvegetarian heter det visst?
😂 precis. Sen kan man fråga sig när slutar det var gränsen för unna/sthlmsveg och "vanlig blandätare" går 😂
Citera
2019-03-30, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
åldras tycker jag inte , mer att hon har problem med acne

Den bilden får jag med av BB
Citera
2019-03-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Vad gäller reklam för cannabisoljan har hon inlägg om det både på bloggen och på instagram.

Dålig reklam men allt för och dra in pengar för
BB.
Citera
2019-03-31, 19:37
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dålig reklam men allt för och dra in pengar för
BB.
hennes agarandel framgår inte, minns inte vilka, men två bolag gar bra sett till hennes alder, boalgens kapital och omsättning
Att vinsten uteblivit kan förklaras av investeringar, och kan ses som normalt for vaxande bolag
Det gar inte att bilda sig en bra uppfattning med den knapphändiga information som finns pa www.allabolag.se
Citera
2019-04-01, 23:54
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Vad kan hennes omkostnader ligga på?
Hon har en kock som lagar middag varje vecka, kan inte vara billigt. ”Hennes team” som fixar med kläder, sminkningar, fotografering för bloggen samt den där livvakten. 1miljon om året i personalomkostnader? Kan hennes effektivitet gå upp så mycket av att slippa laga middag så det genererar en vinst i inkomst som är högre än kockens kostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in