2019-03-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu säger jag INTE hur du ska tänka eller så, men detta ser jag att skynket det talas om är:

"12Då vi nu hava ett sådant hopp, gå vi helt öppet till väga 13och göra icke såsom Moses, vilken hängde ett täckelse för sitt ansikte, så att Israels barn icke kunde se huru det som var försvinnande tog en ände. 14Men deras sinnen blevo förstockade. När det gamla förbundets skrifter föreläsas, hänger ju ännu i denna dag samma täckelse oborttaget kvar; ty först i Kristus försvinner det. 15Ja, ännu i dag hänger ett täckelse över deras hjärtan, då Moses föreläses. 16Men när de en gång omvända sig till Herren, tages täckelset bort. 17Och Herren är Anden, och där Herrens Ande är, där är frihet. 18Men vi alla som med avhöljt ansikte återspegla Herrens härlighet, vi förvandlas till hans avbilder, i det vi stiga från den ena härligheten till den andra, såsom när den Herre verkar, som själv är ande."
https://sv.bibelsite.com/swe/2_corinthians/3.htm

... Men Mose var ingen demon. Täckelset, som jag ser det, tas enbart bort av Gud. Det är inte frågan om att en ängel själv kan bestämma om där är ett täckelse eller ej.
Nej, du har förstått eller vilseleder medvetet fel.

Gud presenterar Sig på Ett Kärleksfullt sätt.

Det gör inte islams "gud".
Citera
2019-03-28, 09:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej, du har förstått eller vilseleder medvetet fel.

Det enda argument som finns att Gud är kärlek är Kristus.

Gudsfruktan gagnar till allt, som aposteln säger. Det betyder INTE att vi är rädda för Gud så som människor är rädda för varandra. Vi vet att Gud är helig.

Gudsfruktan gör att vi inte syndar, för vi älskar Gud och inte det som finns i världen- eller i köttet. Och den fruktan är en ren välsignelse.

Den som talar hala ord är däremot satan. Satan erbjuder världen, och förhindrar helgelse.
Citera
2019-03-28, 09:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Inte för dig, nej.

Jag ser Guds kärlek i Koranen. Du har väl ett täckelse för hjärtat när du hör Koranen, helt enkelt.
Citera
2019-03-28, 09:54
Medlem
o0Halal0os avatar
Trådrubriken "Varför Islam är den rimligaste och mest sanna religionen och tro" Visar hur en människa kan bli tankeslav utan minsta förmåga till självständigt tänkande.

Läser man avsnittet bön i islamguiden.com hittar man många bruksanvisningar för hur bönen ska utföras för att islams gud ska godkänna den.

Där visas ett mycket komplicerat schema för hur man måste tvätta sig före bön. Tvagningsritualen föreskriver hur man tvättar händer, fötter, ben och armar. Där föreskrivs hur man stryker vatten på huvudet och hur man sköljer näsan med mera med mera.

Islams gud kräver alltså att man följer ett detaljerat schema för hur man tvättar sig för att han ska godkänna bönen.

Sedan kommer det riktigt stolliga:

Under bönen ska en stor mängd kroppsliga gester utföras för att islams gud ska godkänna bönen och till sist informeras om vad man måste undvika för att islams gud inte ska underkänna bönen.

Det är en enorm massa detaljer som ogiltigförklarar bönen så jag tar bara med en del.

"Följande ogiltigförklarar böneritualens tvättning:
2. Luft som kommer ut ur din bak.
5. Att äta kamelkött.
c. Det bästa är att utföra tvagning efter att ha ätit eller druckit buljong gjord av kamelkött." Exakt återgivit!

Handlar detta om "den rimligaste och mest sanna religionen och tron"?
Senast redigerad av o0Halal0o 2019-03-28 kl. 10:03.
Citera
2019-03-28, 09:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Trådrubriken "Varför Islam är den rimligaste och mest sanna religionen och tro" Visar hur en människa kan bli tankeslav utan minsta förmåga till självständigt tänkande.

Läser man avsnittet bön i islamguiden.com hittar man många bruksanvisningar för hur bönen ska utföras för att islams gud ska godkänna den.

Där visas ett mycket komplicerat schema för hur man måste tvätta sig före bön. Tvagningsritualen föreskriver hur man tvättar händer, fötter, ben och armar. Där föreskrivs hur man stryker vatten på huvudet och hur man sköljer näsan med mera med mera.

Islams gud kräver alltså att man följer ett detaljerat schema för hur man tvättar sig för att han ska godkänna bönen.

Sedan kommer det riktigt stolliga:

Under bönen ska en stor mängd kroppsliga gester utföras för att islams gud ska godkänna bönen och till sist informeras om vad man måste undvika för att islams gud inte ska underkänna bönen.

Det är en enorm massa detaljer som ogiltigförklarar bönen så jag tar bara med en del.

"Följande ogiltigförklarar böneritualens tvättning:
2. Luft som kommer ut ur din bak.
5. Att äta kamelkött.
c. Det bästa är att utföra tvagning efter att ha ätit eller druckit buljong gjord av kamelkött." Exakt återgivit!

Handlar detta om den rimligaste och mest sanna religionen och tron"?
Precis ALLA dessa regler förklaras i Kristus. Den kristna som dessutom erkänner Torah fullt ut som Guds Ord borde kunna se detta, eller åtminstone erkänna att hon kanske inte hör så väldigt bra som hon kanske tror.

Alla troende ("män") ska be med rena, upplyftade händer.
Citera
2019-03-28, 10:10
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Precis ALLA dessa regler förklaras i Kristus. Den kristna som dessutom erkänner Torah fullt ut som Guds Ord borde kunna se detta, eller åtminstone erkänna att hon kanske inte hör så väldigt bra som hon kanske tror.

Alla troende ("män") ska be med rena, upplyftade händer.
Tokkristna är lika stolliga som muhammedaner!
Citera
2019-03-28, 10:16
Medlem
Citat:
Det enda argument som finns att Gud är kärlek är Kristus.

Gudsfruktan gagnar till allt, som aposteln säger. Det betyder INTE att vi är rädda för Gud så som människor är rädda för varandra. Vi vet att Gud är helig.

Gudsfruktan gör att vi inte syndar, för vi älskar Gud och inte det som finns i världen- eller i köttet. Och den fruktan är en ren välsignelse.

Den som talar hala ord är däremot satan. Satan erbjuder världen, och förhindrar helgelse.
Och du talar hala ord och förfalskar Evangeliet.
Citera
2019-03-28, 10:18
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Som tidigare skrivet; "Tokkristna är lika stolliga som muhammedaner!"
Citera
2019-03-28, 10:20
Medlem
Citat:
Inte för dig, nej.

Jag ser Guds kärlek i Koranen. Du har väl ett täckelse för hjärtat när du hör Koranen, helt enkelt.
Jag Ser Sanningen och säger Sanningen.
Du gör det delvis, precis som satan i koranen,
men samtidigt förvränger du Sanningen
och gör något annat av den och lägger till Lögner.
Som satan gör.

Jesus Är Den Enda Vägen Till Gud.
Citera
2019-03-28, 10:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Tokkristna är lika stolliga som muhammedaner!
Så länge man är i krig (jihad, om man så vill) med kött och blod utan att förstå vad "kroppens gärningar" är så uppför man sig och resonerar exakt så, ja;
Alla som inte blir som JAG är "onda", "tokiga" osv...

Ateister (eller sekulära, helt enkelt) skiljer sig förstås inte från detta, det gör heller inte muslimer eller kristna. Hela tråden är ett fantastiskt exempel på människor som gör jihad mot allt utom synden.
Citera
2019-03-28, 10:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag Ser Sanningen och säger Sanningen.
Du gör det delvis, precis som satan i koranen,
men samtidigt förvränger du Sanningen
och gör något annat av den och lägger till Lögner.
Som satan gör.

Jesus Är Den Enda Vägen Till Gud.
Om du såg Sanningen skulle du vara fri.
Citera
2019-03-28, 10:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om du inte kan säga att jag har syndat så kanske du behöver besegra dig själv. Men du gör som du vill, det gör människan alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in