2019-03-27, 21:58
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han saknar/saknade impulskontroll. Med åldern trubbas människor av.
Dock blir inte särskilt många människor hämningslösa misshandlare med åldern - Ramberg måste väl vara en allvarligt störd/defekt individ i grunden...?

Dessutom skall han väl ha slagit människor stora delar av sitt liv - inte bara på ålderns höst...
Citera
2019-03-27, 22:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Dock blir inte särskilt många människor hämningslösa misshandlare med åldern - Ramberg måste väl vara en allvarligt störd/defekt individ i grunden...?

Dessutom skall han väl ha slagit människor stora delar av sitt liv - inte bara på ålderns höst...

Nej och det har han inte blivit heller. Hämningslösa är ditt ord och det är en kraftig överdrift. Det som refereras till nu är ju för 20 år sedan eller har du något nyare att applicera dina teorier på?
Citera
2019-03-27, 22:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Nej och det har han inte blivit heller. Hämningslösa är ditt ord och det är en kraftig överdrift. Det som refereras till nu är ju för 20 år sedan eller har du något nyare att applicera dina teorier på?
Ok, du menade alltså att han har slutat att slå...

Det man läser om honom i diverse trådar så verkar han sakna hämningar, ja...
Citera
2019-03-27, 22:05
Avslutad
Citat:

Ett till inlägg av dig som är obegriplig. Alla vet att Ramberg är lite psycho och en kvinnomisshandlare. Du får väl fortsätta med dina "teorier" om människans natur om det tillfredsställer din intellekt.
Citera
2019-03-27, 22:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ett till inlägg av dig som är obegriplig. Alla vet att Ramberg är lite psycho och en kvinnomisshandlare. Du får väl fortsätta med dina "teorier" om människans natur om det tillfredsställer din intellekt.

Mitt intellekt? Om du inte begriper vad jag skriver bör du gå om skolan. Läs på igen. Den jag svarade påstod att Ramberg är hämningslös och blir värre med åren. Det stämmer inte och det var vad jag skrev.
Citera
2019-03-27, 22:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ok, du menade alltså att han har slutat att slå...

Det man läser om honom i diverse trådar så verkar han sakna hämningar, ja...

Jag menar att han inte har blivit värre med åren, precis som jag skrev tidigare. Han var värre som yngre.
Citera
2019-03-27, 22:21
Avslutad
Citat:
Jag menar att han inte har blivit värre med åren, precis som jag skrev tidigare. Han var värre som yngre.

Och vem är du att klassificera hans våldstendenser mot kvinnor? Berätta gärna mer eftersom du verkar ha koll på Örjan.
Citera
2019-03-27, 22:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Och vem är du att klassificera hans våldstendenser mot kvinnor? Berätta gärna mer eftersom du verkar ha koll på Örjan.

Vem är du att göra det?

Alla män som anser att våld mot kvinnor generellt sett är värre gör det för att de tycker att kvinnor är oförmögna att klara sig själva och underlägsna män. Det är en riktigt unken kvinnosyn. Kvinnor är lika kapabla som män, om inte bättre, på att ta hand om sig själva.

Ramberg har inte gjort någon skillnad på män och kvinnor. Han har utövat våld när han varit pressad. Oförlåtligt i alla sammanhang oavsett vilket kön motparten har.
Citera
2019-03-27, 22:48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Han saknar/saknade impulskontroll. Med åldern trubbas människor av.
Citat:
En avsaknad trubbas av? Nej, uttryck dig gärna bättre.
Citera
2019-03-27, 22:51
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som straff för att Dramatens ledning inte reagerat tidigare? Eller för att tydliggöra att regeringen nu är trött på Sara Danius' passivitet när det gäller att ta itu med grisiga män? (SD satt i ansvarig position i Svenska Akademien under Arnaults härjningar och hon sitter i styrelsen för Dramaten där ÖR sen länge härjar, bl a med att skalla sin regissör).

Amanda Lind skall naturligtvis inte klafsa in på Dramaten och utöva ministerstyre bara för att uppvisa populistisk dådkraft!
Dessutom lär mötet enl P1 Kulturnytt kl 22:55 ha inneburit att man landade i att Dramaten skall ta krafttag mot oskicket 'mäns våld mot kvinnor på teatern', alltså inte ett ord om t ex det våld som ÖR utövade mot en man, regissör Wilhelm Carlsson, f ö pappa till Robyn.

Kolla gärna vad skribenten Vresrosen skriver igår kl 17:59 i Josefin-tråden. Jag citerar ett stycke ur inlägget:

"När en minister ger sig in i ett enskilt ärende brukar det under normala förhållanden kallas för ministerstyre. Särskilt allvarligt blir detta märkliga politisk utspel, under en tid när brottsligheten eskalerar i hela samhället mot kvinnor. Det är en fara för demokratin med ministrar som är gränsöverskridande och struntar i spelreglerna."

Jag vet vad ministerstyre är. Jag skriver inte att det är rätt väg att gå. Jag skrev att det är en rimlig gissning att det är det som kommer att tas till.

Om jag ska tycka nåt så är det kanske att statliga institutioner som inte agerar mot övergrepp, våld och annat som tillhör en icke acceptabel arbetsmiljö ska byta chefer. Och om det inte hjälper - minskade anslag.
Citera
2019-03-27, 22:53
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Så är det, och har säkerligen att göra med att testosteron-nivån sjunker med stigande ålder, de här vedertagna biologiska förklaringsmodellerna är ju kontroversiella idag då många avfärdar biologiska faktorer (som att det finns biologiska skillnader mellan könen), och istället tror på en slags extrem variant av socialkonstruktivism.
Citera
2019-03-27, 22:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ehh, han har ju jobbat precis som vanligt i tjugo år efter det här hände. Inte fan har det varit några manifestationer under den tiden trots att alla vetat vad han gjort och vilket svin han är mot allt och alla.

Och han är långt ifrån den enda även om han kanske är en av dom värre. Men Ahlstedt, Persbrandt med flera andra är ju precis likadana, möjligen har någon av dom klarat sig från att spöa flickvänner utan nöjt sig med att få utlopp för sin sadism på arbetskamrater.
Ja han jobbade på som vanligt när misshandeln var uppe i rätten trots uppmärksamheten fallet hade fått i medierna enligt Ramberg själv, vad som kan läsas om i Hovrättsdomen från 1999-05-04.

I rätten berättade skådespelaren att den mediala uppmärksamheten kring fallet har orsakat stora problem för honom. Han pratade om demonstrationer utanför sin arbetsplats, krav på bojkott av föreställningar han deltog i, att han dödshotats och förföljts samt att han inte kan besöka uteställen på grund av kommentarer och därför tvingas ”leva ett stillsamt hemmaliv”.
Kan faktiskt inte hitta något om detta i medierna vilket är väldigt konstigt. Är det ens sant?

OM det nu var demonstrationer och krav på bojkott av föreställningar han deltog i VARFÖR hände inget då när fallet var uppe i Tingsrätten 1998-09-15?
Vad gjorde ledningen för Dramaten åt det hela? Ingenting.

Behövdes det verkligen en dokumentär 20 år senare för att Dramaten ska agera TROTS att dom var på tapeten även när nästan en femtedel av de kvinnliga skådespelare som engagerat sig i uppropet #tystnadtagning, som kommit i kölvattnet av #MeToo, jobbar eller har jobbat på Dramaten?
Är det här slutet på gubbslemväldet och tystnadskulturen på Dramaten nu?

Säger som Leif GW... Nu har hans historiska verklighet kommit ifatt honom och nu är det ligga lågt som gäller...
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-sk%C3%A5despelaren-kom-lindrigt-undan-11976719
Senast redigerad av Timeout 2019-03-27 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in