2019-03-27, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ingen som har nån jävla agenda och är det någonstans på den svenska delen av internet där man inte gillar judar, så är det på Flashback Forum. Det finns en shitload med trådar och inlägg som inte är det minst Israelvänliga men dom väljer du att inte se.

Alla användare, människor och grupper av dem, har en agenda och kommer alltid att ha det. Det är ingen skillnad här på Flashback än i resten av samhället. Att förneka det är att förneka problemet, och det är det ni moderatorer gör när ni inte tar debatten på allvar.

Av er krävs extra öppenhet i känsliga frågor, och den finns inte, utan blir i diskussionsprocessen istället till ökad stängdhet. Har man inget att dölja behöver man inte posta bortförklaringar, såvida man inte som moderator vill svara på frågeställningar bara för att känna sig viktig.

Eller som Roffe Ruff sjunger: "Har man inget gott att säga, kan man gott hålla käft." Något som användarna på forumet har tagit till sig av mer än moderatorerna. Forumet är nuförtiden till 75% en plattform för att höja moderatorers självförtroende på bekostnad av andras.

Det är det beteendet som ger foliehattar och pajkastare rätten att generellt ifrågasätta er. Och du luktar illa.
Citera
2019-03-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood

Det är det beteendet som ger foliehattar och pajkastare rätten att generellt ifrågasätta er. Och du luktar illa.

Du tror inte foliehattarna skulle tycka att de fick vatten på sin kvarn om vi lät bli att bemöta dem? Det är lite det som är grejen med foliehattar, nästan hur de än bemöts så tycker dom att det bekräftar vad de nu har snöat in på.
Citera
2019-03-27, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du tror inte foliehattarna skulle tycka att de fick vatten på sin kvarn om vi lät bli att bemöta dem?

Nej.

Citat:
Det är lite det som är grejen med foliehattar, nästan hur de än bemöts så tycker dom att det bekräftar vad de nu har snöat in på.

Så varför svara dem överhuvudtaget? För forumets rykte?
Citera
2019-03-27, 21:47
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Nej.

Så varför svara dem överhuvudtaget? För forumets rykte?
För att det ligger nåt i det vi säger!
Fattar du?
Citera
2019-03-27, 22:31
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Du tror inte foliehattarna skulle tycka att de fick vatten på sin kvarn om vi lät bli att bemöta dem?
Hur gör ni det?
Tycker du att ni gör det?
Citera
2019-03-27, 23:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Är inte detta ett konstigt sätt att logiskt försöka komma fram till en slutsats, du har inte bevis , men uppenbarligen är det så. Det låter lite motsägesfullt.
Bevis😂 kolla allt som händer här e på record just nu.
Var skulle du stå OM det slutligen visar sig att FB var riktiga fulingar?
Citera
2019-03-27, 23:06
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Bevis😂 kolla allt som händer här e på record just nu.
Var skulle du stå OM det slutligen visar sig att FB var riktiga fulingar?

Definera "riktiga fulingar".
Personligen är jag emot censur överlag.
Citera
2019-03-27, 23:13
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Definera "riktiga fulingar".
Personligen är jag emot censur överlag.
Om du verkligen var mot censur hade du varit man/kvinna o stått upp för det. FB e riktiga fuckedup o sanningen e att DEN ENDA FUCKING MODSEN som kommit ut o presenterat sig e nån med judebakgrund.

Hur många fler det finns e skitsamma MEN e det nån/några med Israelanknytning här så e era identiteter hos israel. Den jävla fittan som kallar sig admin tror att det här e på skoj. O han säger att han inte känner några mod.
Senast redigerad av Bahram 2019-03-27 kl. 23:16.
Citera
2019-03-27, 23:25
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Om du verkligen var mot censur hade du varit man/kvinna o stått upp för det. FB e riktiga fuckedup o sanningen e att DEN ENDA FUCKING MODSEN som kommit ut o presenterat sig e nån med judebakgrund.

Hur många fler det finns e skitsamma MEN e det nån/några med Israelanknytning här så e era identiteter hos israel. Den jävla fittan som kallar sig admin tror att det här e på skoj. O han säger att han inte känner några mod.

Blir väl svårt att veta ifall mods är judar eller ej då alla har rätt vara anonyma (sen även ifall någon skulle säga att de är jude elle ej hur vet man om det är ens sant). Man får väl dock vara försiktigt så man inte pekar ut enskilda mods då det borde bryta mot 1.06.
Angående ifall admin är bekant med några mods har jag inte den blekaste aningen om, det ända vi har där är det du skriver och det är admins egna ord.

Jag har dock inte personligen märkt av en extrem censur här under mina år, men visst har det förekommit vissa udda beslut.
Citera
2019-03-27, 23:30
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Blir väl svårt att veta ifall mods är judar eller ej då alla har rätt vara anonyma (sen även ifall någon skulle säga att de är jude elle ej hur vet man om det är ens sant). Man får väl dock vara försiktigt så man inte pekar ut enskilda mods då det borde bryta mot 1.06.
Angående ifall admin är bekant med några mods har jag inte den blekaste aningen om, det ända vi har där är det du skriver och det är admins egna ord.

Jag har dock inte personligen märkt av en extrem censur här under mina år, men visst har det förekommit vissa udda beslut.
Hur går det ihop. Å ena sidan har vi nån tråd där vi ska diskutera mods o admins judiska blabla anknytning o å andra sidan hotet 1.06.
Citera
2019-03-28, 00:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Hur går det ihop. Å ena sidan har vi nån tråd där vi ska diskutera mods o admins judiska blabla anknytning o å andra sidan hotet 1.06.

Det borde väl vara en risk ifall man tex säger "X mod är jude" eller har jag fel?
Men att det är okej i stora drag göra generaliseringar.

Sedan ser inte alla ett hot i att en person är jude, varför de nu skulle göra det.
Senast redigerad av Neroxx 2019-03-28 kl. 00:04.
Citera
2019-03-28, 02:40
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
sanningen e att DEN ENDA FUCKING MODSEN som kommit ut o presenterat sig e nån med judebakgrund.

Det finns faktiskt en hel del mods som berättat om sig själva och vad de tror eller inte tror på. Så sent som för någon dag sedan i den här tråden skedde det - men du väljer att enbart stirra dig blind på en grej som hände för typ 18 år sedan och ignorerar allt som inte passar in i din världsbild. Prova att ta av dig skygglapparna vet jag - så får du lite nya intryck istället för att mala på i samma gamla hjulspår år efter år.

Funderar nästan på att konvertera till judendomen, om de får er iranier att kissa ner er så till den milda grad att ni knappt kan skriva inlägg utan att kläcka ur er grundlösa påhitt om folks påstådda judetillhörighet, så bara måste det betyda att de är rätt coola och sköna.

Du däremot, är en kontraindikator till vettighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in