2019-03-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Absolut inte! Tro och religion är inte hypotetisk. De bygger på övertygelse. Viss skillnad. Nej Muhammed har aldrig begått de brotten ni beskyller honom för. Ni är påverkade av onda, mörka krafter. Om Muhammed hade begått de brotten ni skyller honom för skulle ingen följa honom varken hans samtid eller nutid. Men ni är lögnare hela högen, påstår och baktalar utan att sitta på fakta. Ni kommer bli ytterst besvikna på domens dag, ni får äta upp era lögner och det kommer kännas som att ni sväljer er egen tunga varje gång.

Muslimer gifter sig ju med småbarn än i denna dag, i fredens religions namn Du är ju blindare än blindast
Citera
2019-03-27, 15:19
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Absolut inte! Tro och religion är inte hypotetisk. De bygger på övertygelse. Viss skillnad..

Naturligtvis är tro och religion hypotetiska, det är teorier. Oavsett hur övertygad du är om teoriernas giltighet så blir de inte sanna bara för att du vill det.
Citera
2019-03-27, 15:24
Medlem
Citat:
Tro och religion är inte hypotetisk.
Givetvis är din tro hypotetisk. Finns inga som helst bevis för att guden du tror på faktiskt existerar, med andra ord är gudens existens per definition hypotetisk.
I annat fall är det bara att sätta igång med bevisföringen.
Citera
2019-03-27, 15:30
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Kristendomen är den enda sanna religionen.
Muhammed var en general med tveksam moral som grundade en militant sekt. Koranen är påhittad med inspiration från bibeln.

Men jag tro på religionsfrihet så länge religionen ifråga inte förordar mord på människor av annan religiös övertygelse. Vilket många muslimska kulturer tycker sig ha uttolkat ur koranen.
Citera
2019-03-27, 15:51
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Jag kan inte bemöta nåt som inte stämmer. Och du köper inte om jag säger att det du säger är hopsnickrade lögner om Muhammed. Därför uppmanar jag dig reta fram hänvisningar till trovärdiga källor tex koranen eller hadither.

Menar du att pedofilen aldrig krigade? Det jag frågar är hur många följare han hade innan samt efter han började kriga.

När du svarar på det så har du svaret på hur du blev hjärntvättad, pojkvasker.
Citera
2019-03-27, 16:13
Medlem
GamleJans avatar
Usch, håll käften med ditt islamistiska predikande.
Det är 2019. Vakna upp från mass-psykosen tack!!

Inte konstigt att världen ser ut som den gör.
Citera
2019-03-27, 16:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
På vilket sätt är det objektivt fel att det står i koranen arr Gud låter fåglarna flyga? Är det fel för att du inte kan observera att Gud håller dem uppe? förklara gärna!

Objektiva postulat krävar belägg. Det räcker inte med att stå på en såpbox och predika.
Citera
2019-03-27, 17:09
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
...Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin...
Är du en svensk som "konverterat" till islam?
Citera
2019-03-27, 17:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
...Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin...

Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Är du en svensk som "konverterat" till islam?

Iofs irrelevant. Det essentiella är hurvida TS kan belägga sitt prediakande.
Citera
2019-03-27, 19:48
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Kristendomen är den enda sanna religionen.
Muhammed var en general med tveksam moral som grundade en militant sekt. Koranen är påhittad med inspiration från bibeln.

Men jag tro på religionsfrihet så länge religionen ifråga inte förordar mord på människor av annan religiös övertygelse. Vilket många muslimska kulturer tycker sig ha uttolkat ur koranen.

Eftersom gud är fullkomlig kan aldrig kristendomen komma på första plats då det skulle innebära att gud hade fel från början. Och om inte gud är fullkomlig så faller det oavsett.
Judendomen trumfar kristendomen. Man självfallet trumfas judendomen av någon annan tidigare religion som vi idag saknar källor ifrån. Mao om gud är fullkomlig så måste den första religionen vara mest rätt om den kommer från gud och det är varken islam eller kristendomen.
Citera
2019-03-27, 20:15
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Eftersom gud är fullkomlig kan aldrig kristendomen komma på första plats då det skulle innebära att gud hade fel från början. Och om inte gud är fullkomlig så faller det oavsett.
Judendomen trumfar kristendomen. Man självfallet trumfas judendomen av någon annan tidigare religion som vi idag saknar källor ifrån. Mao om gud är fullkomlig så måste den första religionen vara mest rätt om den kommer från gud och det är varken islam eller kristendomen.

Judendomen fick sin Gud elohim (Israel) från fenicierna, eller kanaaneerna som de heter i Bibeln och vilka var judarnas ärkefiender. En annan av feniciernas gudar var Salim, vilken den heliga staden Jerusalem är uppkallad efter.
Citera
2019-03-27, 21:39
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Sir.|67151958]Vad saknar jag kunskap om?

Mycket saknar du kunskap om. Textanalys förstår du inget av, tex koranversen du skickade.

Citat:
Givetvis vet jag vad begreppet innebär, annars hade jag inte använt det.

Du kan ha missuppfattat innebörden av begreppet

Citat:
Exakt. Fåglar kan flyga p g a dess vingars aerodynamiska egenskaper.

Se nedan.

Citat:
Nej, det gör han inte. Dessutom har fåglars vingar utvecklats genom miljontals år av evolution. Det är inget som har skapats fixt och färdigt av någon gud.

Nej de har de inte. Evolution är en saga för vuxna. Fåglar kan inte stegvis lära sig flyga. Förmågan måsye finnas där från dag 1. Fåglar är uppe svävande i luften med hjälp av Guds intelligens och makt.

Kan du nu förklara varför versen är objektivt felaktig när du har fått för dig förklarat ett och annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in